Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som så på VM-kveld? Synes det så ut som de gjorde et forsøk på å "rette på" imaget til Northug. Han har jo ikke gjort en så veldig god jobb selv, hittil i VM.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har da vel ikke gjort noe "galt" hittil i VM? :klo:

• Liker 3
Skrevet

Han har da vel ikke gjort noe "galt" hittil i VM? :klo:

Jeg har ikke sagt han har gjort noe galt. Det kommer vel helt an på hvordan man ser på ting. Jeg mener iallefall at man kommer lenger med en sympatisk fremtoning, hvilket jeg ikke synes han har vist så mye av tidligere i VM.

http://www.vg.no/sport/ski/vm/2011/artikkel.php?artid=10082228

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner om du er ironisk eller ikke. Petter Northug har da sjelden oppført seg så sympatisk som han har under dette VM. Men du var kanskje ironisk og det var nettopp det du skulle frem til?

• Liker 3
Skrevet

De bildene vi så fra en gråtende Northug etter han gikk i mål og fra premiesermonien er bilder vi ville sett uansett hvilken norsk kanal som hadde sendt det, kan hende Tv2 allerede har vist dem, det vet jeg ikke noe om. Jeg fikk ikke helt hva de pratet om, så der skal jeg ikke uttale meg. Men jeg må si at den Northug vi ser i media i dag er mer ydmyk enn den vi så i media for ett år siden.

Så kanskje, kanskje ikke. Det vet vell egentlig bare NRK..

Han kommer selvsagt med noen kommentarer her og der, men han har det vell litt i kjeften..

Og har langrennsporten egentlig vondt av en "bad-boy"? (så lenge han holder seg innefor de gitte rammer), men jobben hans er først og fremst å være langrennsløper, og to medaljer i to øvelser sier vell at han får det gjort... Og man liker ikke alle langrennsløpere hele tiden heller, og det trenger man vell strengt tatt ikke heller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sa faktisk til samboeren min da vi så Petter med tårer i øynene under medaljeseremonien, at nå gråter han seg inn i hjertene til ikke bare nordmenn, men store deler av Europa. Det var ekte ydmykhet og genuin glede som kom til syne.

Når det er sagt har jeg stor sans for kjeften til Petter Northug, og jeg syns han har vokst veldig de siste par årene og lært seg balansegangen på hva som er greit å si og ikke. Vi trenger noen som spriter opp langrennssporten litt, alle kan ikke være søte som Therese Johaug! :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg sa faktisk til samboeren min da vi så Petter med tårer i øynene under medaljeseremonien, at nå gråter han seg inn i hjertene til ikke bare nordmenn, men store deler av Europa. Det var ekte ydmykhet og genuin glede som kom til syne.

Når det er sagt har jeg stor sans for kjeften til Petter Northug, og jeg syns han har vokst veldig de siste par årene og lært seg balansegangen på hva som er greit å si og ikke. Vi trenger noen som spriter opp langrennssporten litt, alle kan ikke være søte som Therese Johaug! :)

Jeg er så enig!

Vi trenger fargeklatter :)

Skrevet

Hva er problemet med dette da?

Et eksempel på at de kanskje prøver å rette litt på imaget... Tror ikke at det er uten grunn at de fokuserte så veldig på det. De prøver vel å vise Northugs myke side. Ettersom han har fått litt "pepper" for sin opptreden på bla. pressekonferanser.

Petter Northug har da sjelden oppført seg så sympatisk som han har under dette VM.

Da er vi nok av ulik oppfatning. Hver sin smak.

• Liker 1
Skrevet

Et eksempel på at de kanskje prøver å rette litt på imaget... Tror ikke at det er uten grunn at de fokuserte så veldig på det. De prøver vel å vise Northugs myke side. Ettersom han har fått litt "pepper" for sin opptreden på bla. pressekonferanser.

Da er vi nok av ulik oppfatning. Hver sin smak.

Gi meg ett eksempel på kritikkverdig oppførsel fra Northug i løpet av VM da?

Og Nrk kunne da ikke regissere hva Petter sa i sekundene etter at han vant. Sannsynligheten for at han hadde kommet med noe ala "Barneskirenn" ville vel vært betraktelig større enn sannsynligheten for gråt, hvis man tar utgangspunkt i fortiden. Dette er jo bra nett-TV, har ingenting med oppbygging av image å gjøre. Nrk får nok uansett flere seere på en munnrapp Northug enn på en ydmyk en, for å si det sånn.

Skrevet

Dårlig lyd på klippet, så jeg tar forbehold om at jeg ikke hører alle spørsmålene fra journalistene korrekt, men jeg skjønner virkelig ikke bæret av hva som er galt med dette? At Petter fremdeles husker at Hellner brakk staven hans i fjor og at det dermed kan være en ekstra motiasjon til å slå ham i år?

• Liker 1
Skrevet

Dårlig lyd på klippet, så jeg tar forbehold om at jeg ikke hører alle spørsmålene fra journalistene korrekt, men jeg skjønner virkelig ikke bæret av hva som er galt med dette? At Petter fremdeles husker at Hellner brakk staven hans i fjor og at det dermed kan være en ekstra motiasjon til å slå ham i år?

Jeg tror ikke det hjelper om jeg prøver å forklare, ser du det ikke, så ser du det ikke. Er det greit for deg at vi er uenige?

Skrevet

Jeg tror ikke det hjelper om jeg prøver å forklare, ser du det ikke, så ser du det ikke. Er det greit for deg at vi er uenige?

Det får være opp til deg, jeg tror vel ikke jeg er den eneste som ikke skjønner hva som er usympatisk med denne artikkelen i VG. Man har lav terskel hvis man syns dette er frekt. Petter Northug har kommet med noen dumme uttalelser i fortiden som jeg ser folk kan reagere på, det nekter jeg ikke på, men uttalelsene i dette intervjuet kunne virkelig kommet fra en hvilken som helst langrennsløper med et snev av vinnerinstinkt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok det har blitt litt slik at de som mener Northug er en usympatisk fyr og som kanskje ikke liker han vil finne noe i alt han sier og gjør. Slik vil det alltid være, noen vil se en fyr som kommer med noen få stikk til motstanderne her og der, mens andre vil se en fyr som "mobber" og er ufin..

• Liker 1
Skrevet

Petter er Petter, og han er dønn ærlig og ekte inn til beinet. Føler han for å slenge med leppa, så gjør han det. Blir han glad, så blir han glad. Blir han sur så blir han sur. Han skjuler ikke følelser, og spiller ikke spill. Han kan som en ekte idrettsutøver glede seg over egne framganger, og godte seg litt når konkurrenten ikke får det til. Det siste regnes som en usympatisk egenskap, og Bjørndalen med sin stålkontroll ville aldri tillat seg å vise slikt. Petter er mer åpen. På godt og vondt. Jeg synes det er fint. Det åpne, ærlige og ekte.

Media tar forresten tak i det som er kontroversiellt, derfor framstår Petter som mye mer ekstrem enn det han egentlig er. Det eneste han er ekstrem på er å gå fryktelig fort på ski, selv etter at han er utslitt, og spurte i utslitt tilstand med en fart som tilhører de utvhvilte atleter.

Skrevet

Tar forbehold om at jeg nå er en lettrørt gravid; men herlighet: tårene trillet av glede for Petter i går. Synes han viser en menneskelig side av seg, mer enn tidligere. Men så er jo Petter et år eldre i år enn i fjor. ;)

Skrevet

Jeg digger Petter!

Han er tøff i trynet, men jeg synes det er kult. Mange av uttalelsene hans er ment humoristisk, men mange folk skjønner ikke dette. Forøvrig har han vokst mye i det siste, og jeg synes han oppfører seg ganske så eksemplarisk om dagen :)

Skrevet

Jeg har virkelig hatt Petter Northug opp i halsen i flere år. Er ikke noe spesifikt han sier, eller gjør som jeg vil sette fingeren på. Han er bare utrolig lite ydmyk, utrolig arrogant og rett og slett vanskelig å like synes jeg. Det kom til det punktet for meg at jeg ikke klarte å heie på han i det hele tatt, og jeg frydet meg da han tapte for en SVENSKE på torsdag...

Synes ikke han fortjener å vinne heller, ofte, i og med at han ALLTID ligger langt bak i sporet helt til innspurten, han er aldri med å dra gjennom løpet.

Men litt av det negative inntrykket endret seg faktisk i går, og jeg må innrømme at det var flott og rørende å se premieutdelina i går. Han virket stolt uten å være arrogant, ja, likandes rett og slett. Kanskje jeg kommer til å heie på Norge fremover ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...