Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

På jobben min har vi ubetalt lunch (altså 7,5 betalte timer, men er på jobb i 8 timer med en halvtime lunch).

Det hender vi blir innkalt til lunchmøter. Er dette lov? Kan vi føre det opp som overtid? Har noen erfaringer med dette?

Endret av Alice123
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er "luch" for noe? :klo:

Skrevet

Du forsto helt sikkert at det egentlig skulle stå "lunch".

Skrevet

På jobben min har vi ubetalt lunch (altså 7,5 betalte timer, men er på jobb i 8 timer med en halvtime lunch).

Det hender vi blir innkalt til lunchmøter. Er dette lov? Kan vi føre det opp som overtid? Har noen erfaringer med dette?

Så lenge du ikke får betalt skal du heller ikke jobbe. Ta kontakt med fagforeningen og hør med dem hvordan du skal håndtere dette.

Skrevet (endret)

Det følger av arbeidsmiljølovens § 10-9 at dersom en arbeidstaker ikke fritt kan forlate arbeidsplassen under pausen skal pausen regnes som en del av arbeidstiden

Endret av TheaH
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når arb.giver legger møter til pausene, er det for å spare penger.

Når man har pause,så skal du disponere den pausen fritt. Du skal ha fri på jobben...

Skriv overtid

Skrevet

Kan du ikke bare ta en halvtimes pause etter møtet?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...