Gå til innhold

Den Store Tetråden

Fremhevede innlegg

Gjest mari kontrari
Skrevet

Kanskje litt ambisiøs tittel, men jeg er glad i fine titler, ja nesten like glad i det som i te. Så i håp om at det finnes likesinnede her tenkte jeg det kunne være inspirerende med en tråd om favoritter både blant te-merker og blandinger.

Kan starte med en av mine favoritter for å ro ned på kvelden, all te fra Helios:

En god dæsj peppermynte, litt lakrisrot avhengig av hvor lyst jeg har på søtsmak og kamille for sin beroligende virkning. Nam nam.

Hva er din favoritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelt og greit, Twinings Lemon - med en god skvis fersk sitronsaft og en tykk skive sitron.

• Liker 1
Skrevet

Kamilleteen til helios er den beste kamilleteen jeg har smakt, smaker sterkt og roer meg ned bedre enn andre! Ellers er jeg veldig glad i merket Palais de the, og kanskje mest teen Fleur de Geisha

Skrevet

Sweet Camomille fra London er en av de bedre jeg har drukket. Ellers foretrekker jeg frukt-te, som f.eks. bestemors have.

Skrevet

Fleur de Geisha fra tepalasset, Twinings Voyage Indian Chai, vanlig Lady Grey Tea, grønn jasmin-te fra helsekosten :)

Skrevet

har fått et favorittmerke som heter Le palais des thes..og den beste smaken eg har prøvd innen det merket heter "thes des vahines-rooibos" som er en smak av vanilje,mandler og mye andre gode smaker.det som er så bra med dette the merket er at me ser at det er ekte vare.ikkje sånn tull som man får kjøpt i daglivarebutikken som er knust i minimale små korn.

koster litt ekstra.men det er absolut verdt det:) og det som er supert at min favoritt er koffeinfri som eg kan drikke akurat når det passer meg.uten at det går utover søven min.

vett di har butikker i oslo som selger det.men er også en liten butikk i stavanger som selger merket som eg er meeget glad for,så slepp eg å reise så langt for å få tak i d.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Skal definitivt holde utkikk etter noen av te-merkene som nevnes her.

Ser bestemors have er nevnt, liker også veldig godt den. Er litt merkelig ellers, om vinteren drikker jeg mye krydret, og chai-lignende te, men så snart sommeren kommer er det bare frukt og mynte som frister.

Er det forresten noen som har funnet en skikkelig god grønn te, enten pose eller løsvekt? Kjøpte confecta sin økologiske, men den likte verken jeg eller kjæresten, som ellers drikker mye grønn te.

Skrevet

Da må jeg foreslå palais des thes igjen :) De har gode grønne teer, både kinesiske og japanske. De som jobber der har også masse kunnskap og kan anbefale deg noe som passer :)

Skrevet

Å jeg elsker te! Jeg pleier som regel å holde med til Lipton eller Earl Grey, men er veldig glad i kamomille teen til Lipton og. Ellers har jeg oppdaget Strawberry tea fra et økologisk merke (husker ikke merket - men skal finne den igjen!). Ellers fikk jeg te fra Japan av kjæresten min når han var der, og den var knallgod! Vet ikke hva den heter da det kun er skrevet på japansk :fnise:

:kaffekopp: i mitt hodet er dette egentlig en tekopp :fnise:

Skrevet

Eg synest svarte tear med kornblomst er godt. (Dvs Lady Grey, Earl Grey med blå blomst osv.) For dei som er i nærleiken i Oslo, kan eg tilrå den vesle tebutikken i Byrporten (Oslo S). Den har svært godt te med kornblomst! (Og nydelege sjokoladetrøflar, men det er ei anna sak...)

Skrevet

Four red fruits.

Den jeg drikker mest av. Men jeg er veldig allsidig og liker mye forskjellig av te.

Gjest Consensio
Skrevet

Lager te selv, basert på årstiden jeg er i :)

Den beste teen er nok høst-teen som jeg lager, men det har mye med feelingen å gjøre. Sommeren er over, det blir kaldere osv og da smaker det alltid bedre med te :)

Skrevet

Jeg elsker te, drikker rundt 4-5 store kopper (4 dl) om dagen. Nam! Her jeg bor (Slovakia) har de et supert utvalg. Jeg har funnet noen favoritter:

-bringebærte

-pærete

-stjerneaniste

-fitte, "a herbal bland with rooibos, puerh tea and inulin".

Skrevet

Jeg elsker te, drikker rundt 4-5 store kopper (4 dl) om dagen. Nam! Her jeg bor (Slovakia) har de et supert utvalg. Jeg har funnet noen favoritter:

-bringebærte

-pærete

-stjerneaniste

-fitte, "a herbal bland with rooibos, puerh tea and inulin".

:ler: Jeg så ikke den siste der før nå. Det blir vel bedre med "fit-te", eller, som det står på pakken: fit tea.

• Liker 4
Gjest NozMonster
Skrevet

namnammmmm nam nam, ELSKER blåbær og yoghurt te! ( bare blåbær er ganske kjedelig synes jeg, men blåbær ooooog yoghurt....himmelsk! )

den er bare i løsvekt, finnes på stockfletch jaffal! Anbefales! med sukketter og en dæsj melk....eeeeenda mere himmelsk!

erke særlig gla i appelsiner, men appelsin-te! pleier å kjøpe det på kafeer...det er også veldig godt! og rooibush- jordbær te på kafeer! nammenam!

Skrevet

Så koselig tråd og fristende forslag her da :-)

Celstial Seasonings teene!!!

Sleepytime om kvelden,

Morning Thunder ....

og alle juleteene fra samme merke.

mf.

Thekanne-/Pompadour teene.

Yogi teer, spesielt lime/mint og sweet chilli.

English breakfast med honning og sojamelk.

Blande egne kombinasjoner med tee/urterr i løsvekt, for eksempel:

Lavendel fra Provence + baseurtete og provensalkrydder.

Grønn te + ringblomster som får trekke dekorativt rett i et teglass.

Grønn/hvit te + lavendel.

Rosmarinkvaster i urtete.....

mmmmmmmm..

Sort te med marsipansmak er kjempegodt!

Til spm. om GRØNN TE her over: Kinesiske store blader. La de trekke rett i vannet mens teen nytes. Man kan etterfylle med varmt vann en hel dag og da synes jeg smaken blir bedre og bedre. Kan kombineres med en ringblomst, roseknopp etc.

Gjest Heloise
Skrevet

Mmm... Moroccoan mint er helt fantastisk god :)

Hjælp!

Noen som vet om butikker i Oslo-området som har et heller godt utvalg Celestial Seasonings-te? Jeg finner det i Sverige og Danmark men skal ikke noen av stedene på veldig lenge... Helsekosten har et labert utvalg, og det er kun der jeg har funnet det til nå :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...