Gå til innhold

Det var bedre når han var borte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til barna mine voldtok meg da vi bodde sammen, etter en vanskelig prosess skilte jeg meg. Han hadde ikke med barna å gjøre for en lang periode, men nå vil han plutselig være en del av barnas liv, jeg kan ikke forholde meg til han. Jeg for en frysning og blir kvalm og er hele tiden urolig om dagen.

Jeg vil ikke høre fra ham, få teksmelding, selv om det gjelder barna, osv. Og nå må vi møte opp på meklingsmøte. Jeg kan ikke sitte i samme rom som ham. Jeg klarer ikke det. Jeg holder på å spy nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med kontoret dere skal mekle på i forkant og forklar saken. Så tar du med deg en du stoler på til møtet.

Dette går bra! Stå på. :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Syns dette er litt sytete...

Skrevet

Sytete?!? Hva i helvete feiler det deg?? Hun har blitt voldtatt!

Som Gjest sier, ta kontakt med kontoret og hør om det finnes andre måter å få gjennomført dette på. :klemmer:

• Liker 4
Skrevet

Brakk de sosiale antennene dine da du ble født, eller? Er det vanskelig å forstå at TS har problemer med å forholde seg til en mann som voldtok henne?

• Liker 12
Skrevet

Jeg sier ikke at hun skal flytte inn igjen med han... Men å være i samme rom under en meklingsmøte må hun da for pokker kunne klare. Og ja, jeg syns det er svakt og sytete å lage et problem av en sånn bagatell. Kall meg gammeldags, men såpass må man kunne tåle. Tenk på de som må tåle å sitte i samme rettsal som den som har drept et familiemedlem. Det er kanskje ikke verdens mest behagleige ting, men det er sånt man må gjøre uten å begynne å sutre...

• Liker 2
Skrevet

Jeg snakker erfaring. Jeg er barnet som ble født etter en voltekt(de var kjærester)

Jeg er enda sur på min mor som hindret min far i å treffe meg.

Ja det er grusomt det du har opplevd ts, men alt handler ikke om deg. Du har faktisk barn som fortjener å ha en far, Uansett hvor mye du hater han.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg sier ikke at hun skal flytte inn igjen med han... Men å være i samme rom under en meklingsmøte må hun da for pokker kunne klare. Og ja, jeg syns det er svakt og sytete å lage et problem av en sånn bagatell. Kall meg gammeldags, men såpass må man kunne tåle. Tenk på de som må tåle å sitte i samme rettsal som den som har drept et familiemedlem. Det er kanskje ikke verdens mest behagleige ting, men det er sånt man må gjøre uten å begynne å sutre...

Word.

TS:

Skjønner godt at du sliter. Og signerer Gjest på at du forklarer problemet til familiekontoret i forkant, og tar med deg noen du stoler på, og som vet historien med deg på møtet. Slik at du har støtte.

Det er slik at så lenge han ikke er fradømt samværsrett, så er det ikke stort å gjøre... hjerterått for din del, dessverre. Men sørg for å få støtte, og minimer kontakten mellom dere. Blir det en konkret samværsavtale, så sørg for at avhenting/levering skjer via barnehage eller skole, i stedet for hjemme, slik at du minimerer kontakten du må ha med han.

:klemmer:

Endret av QueenPenelope
  • Liker 2
Skrevet

må være ? Du (AB) har lite empati og mangler forståelse for hva som skjer med en person etter voldtekt.

Tråkk deg ut av tråden du :kjefte:

TS du burde ha meldt i fra til politiet og blitt undersøkt hos lege.

Men snakk med legen din og be om hjelp.At du sliter med å sitte i samme rom som denne "saken" forstår vel alle og visse hensyn må taes.

Det er hjelp å få,om en f.eks har traumer,dixi senteret er fine å ringe.De kan også hjelpe med rettigheter og tipse om hva du burde gjøre nå. Ang.meklingsmøte,kan du kansje ha med deg legen din?

• Liker 1
Skrevet

Så hvis det finnes noen som har det værre, så er det ikke så ille?

• Liker 1
Skrevet

må være ? Du (AB) har lite empati og mangler forståelse for hva som skjer med en person etter voldtekt.

Tråkk deg ut av tråden du :kjefte:

TS du burde ha meldt i fra til politiet og blitt undersøkt hos lege.

Men snakk med legen din og be om hjelp.At du sliter med å sitte i samme rom som denne "saken" forstår vel alle og visse hensyn må taes.

Det er hjelp å få,om en f.eks har traumer,dixi senteret er fine å ringe.De kan også hjelpe med rettigheter og tipse om hva du burde gjøre nå. Ang.meklingsmøte,kan du kansje ha med deg legen din?

Fint om du skriver hvilken ab(post nr) du slenger med leppa til

Skrevet

Du kan få time til mekling alene. Heldigvis! En voldtekt handler ikke om sex, men om makt. Den samme makten får han hvis du skal tvinges til å sitte i samme rom (og gjerne ved siden av han) i et meklingsmøte. Ta kontakt med meklingsmannen og forklar situasjonen. Holder det ikke med din forklaring, så få fastlegen din til å hjelpe deg.

Har vært gjennom nesten det samme, så jeg kjenner igjen følelsen du har...

Lykke til! :klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Du kan få time til mekling alene. Heldigvis! En voldtekt handler ikke om sex, men om makt. Den samme makten får han hvis du skal tvinges til å sitte i samme rom (og gjerne ved siden av han) i et meklingsmøte. Ta kontakt med meklingsmannen og forklar situasjonen. Holder det ikke med din forklaring, så få fastlegen din til å hjelpe deg.

Har vært gjennom nesten det samme, så jeg kjenner igjen følelsen du har...

Lykke til! :klemmer:

Dette er tull!!

Skrevet

§ 53. Frammøte

Foreldra skal møte personleg og samstundes til mekling. Den som meklar kan likevel avgjere at dei skal møte kvar for seg dersom det er tenleg. Meklaren kan i særlege høve gje løyve til at ein eller begge partar møter saman med ein fullmektig.

http://lovdata.no/all/tl-19810408-007-010.html#51

Jeg er enig om at du må ta kontakt med familiekontoret, og legge fram saken din! :)

• Liker 1
Skrevet

Dette er tull!!

Bevis det! Eller, nei, det kan du jo ikke fordi det alt er lagt ut link som viser at du tar feil...

TS; du har grunn nok til å slippe å møte overgriperen din alene. Bare vær klar over at det kan bli en "kamp" framover dersom dere ikke kommer til enighet. Kommer det så langt at det blir snakk om samvær så kan du få hjelp til henting og levering av barna.

Skrevet

TS, her.

Takker for mange fine tilbakemeldinger og støtte!

Til de andre, har jeg ingeting å si.

Skrevet

Faren til barna mine voldtok meg da vi bodde sammen, etter en vanskelig prosess skilte jeg meg. Han hadde ikke med barna å gjøre for en lang periode, men nå vil han plutselig være en del av barnas liv, jeg kan ikke forholde meg til han. Jeg for en frysning og blir kvalm og er hele tiden urolig om dagen.

Jeg vil ikke høre fra ham, få teksmelding, selv om det gjelder barna, osv. Og nå må vi møte opp på meklingsmøte. Jeg kan ikke sitte i samme rom som ham. Jeg klarer ikke det. Jeg holder på å spy nå!

Det høres helt urimelig ut at en far som har voldtatt barnemoren, skal få samværsrett med barna. Ble han politianmeldt for voldtekten? I fall ikke - er saken foreldet? Hvis ikke, bør han anmeldes snarest mulig (selv om det er risiko for at han med vårt kvinnefiendtlige lovverk klarer å lure seg unna dommen)!! Det at han er mistenkt for voldtekt, burde være tilstrekkelig for å fradømme han rett til kontakt med barna (selv om dette muligens ikke er tilfelle - igjen takket være et særdeles dårlig lovverk).

• Liker 1
Skrevet

Fint om du skriver hvilken ab(post nr) du slenger med leppa til

nr 3 og til deg, leppe er avgitt

Skrevet

Jeg snakket med familievernkontoret, de sa at det var mulig å få seperat mekling. De sa at en venninne eller støtte person kan ikke være med inn, men kan sitte i venterommet.

Takker igjen for råd og støtte

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Kråkesaks, moderator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...