Gå til innhold

tre nøtter til askepott?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Jeg har et lite problem som jeg håper brukerne på forumet kan hjelpe med. Jeg skal gifte meg den 28 mai og min utkårede har da i flere måneder lett etter notene til den kjente julefilmen "tre nøtter til askepott" som hun gjerne vil at organisten når vi går ut av kirken. Jeg tenkte jeg kunne prøve å bidra litt og valgte da å henvende meg her, og til dere på forumet :)

her er videoen på youtube, sangen kommer mot slutten av denne snutten: http://www.youtube.com/watch?v=1tWX1imliqw&feature=related

Håper noen vet hvor man kan finne notene, eller kanskje noen allerede har de.

På forhånd, takk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved å google litt ser jeg at det i hvert fall finnes. Fant ut at komponosten heter Karel Svoboda, og det ser ut til at sangen heter Tri orísky pro Popelku, rett og slett. Finner en del treff på tysk også, altså Drei Haselnüsse für Aschenbrödel. Google navnet hans pluss "sheet music" så kommer du langt - men alle notenettsidene jeg fant krevde medlemskap og innlogging på nettsida, så da stoppa jeg der. Lykke til!

Skrevet

Takk takk.

Har søkt litt på det tidligere også ja, men fant ingenting. Fant en side der man kan bytte "music sheets" men jeg har da ingenting å bytte med, så da var jeg like langt. :)

Skrevet

Snakk med organisten. De pleier å være flinke til å finne frem slike ting, de vet hvor de skal lete. (Noen kirkemusikere er også så flinke at de klarer å spille en sang etter å ha hørt gjennom den noen gangen.) Så plukk opp telefonen og spør! :)

Skrevet

Vet ikke om det er til noen hjelp, men Herborg Kråkevik har brukt melodien på platen Herborgs verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...