Gå til innhold

Hvordan finne en jobb jeg kan brenne for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg klare å finne en jobb som jeg kan brenne for?

Jeg har mange hobbyer, de brenner jeg veldig for. Men å prøve å få jobb innen hobbyene, frister ikke. For da er det slik at det og det må gjøres. Man må gjøre det og det til da og da. Må på møter, må følge tidsfrister, må ditt og må datt.

Så det er jo mye bedre å bare ha det som hobby og gjøre slik jeg vil, og gjøre hva jeg vil når jeg vil.

Å jobbe fra hvor jeg vil, når jeg vil og med hva jeg vil, altså bestemme alt selv, det hadde vært noe :)

Ingenting er bedre enn helger, fri og ferie, for da kan en styre døgnet selv, gjøre hva man vil når man vil. Slipper å tenke på klokkeslett, tidsfrister og lignende.

Eneste grunnen til at jeg jobber er for å få penger. Hadde man klart seg uten penger, hadde jeg aldri jobbet. Da hadde jeg bare drevet med hobbyer hele tiden.

Jobben jeg har nå, trives jeg veldig godt i, men er alltid glad om jeg plutselig får en fridag, elsker ferier og helger. Jeg elsker ikke jobben min. Teller ned til når jeg skal hjem fra jobb hver arbeidsdag. Det er en gøy jobb i mine øyner, så når jeg en gang skal bytte jobb, kommer jeg aldri til å bytte til en jobb som virker til å være kjedeligere, men til en som jeg vet kommer til å være gøyere. Men til hva aner jeg ikke.

• 2 uker senere...
Skrevet

"Så det er jo mye bedre å bare ha det som hobby og gjøre slik jeg vil, og gjøre hva jeg vil når jeg vil." Det tenkte jeg også, og utdannet meg til noe fornuftig. Nå er jeg i ferd med å halvveis omskolere meg til noe jeg faktisk har som en hobby. Og jeg skulle gjerne gått rett på hobbyen. For det er noe med å jobbe med noe du liker - da glemmer du liksom at du MÅ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...