Gå til innhold

vardög?

kristin__

Anbefalte innlegg

Min mor pleier aa fortelle meg "jeg skulle til aa ringe deg for en stund siden, men saa hörte jeg at du kom!" Det har hendt flere ganger, og hun sier ogsaa at slikt kan man höre lenge för min bestefar kommer hjem ogsaa. Men hva heter denne opplevelsen eller "vesenet" som kommer för meg...?

Er virkelig "fasinert" over det som skjer,men skulle gjerne visst litt mere om emnet, noen som kan hjelpe meg?!

Noen som har opplevd det samme? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brunhilde

Ja det heter Vardøger. Noen mennesker har dem, andre hører dem. Jeg hører ofte andres vardøger og ser på det som helt normalt. Om jeg har dem selv er jeg sannelig ikke sikker på.

Har blitt fortalt at det er gode mennesker som har vardøger - så vær glad for dine. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg hører faktisk ganske ofte vardøger. De jeg hører tilhører alltid familien min og det er så virkelig at jeg er helt sikker på at jeg hørte at de kom. Jeg kan f.eks. høre bilen, døra som slamrer igjen, fottrinn på trappa og at dørhåndtaket på ytterdøra går ned...så blir det stille....

Jeg har lest et eller annet sted at nordlendinger hører vardøger oftere enn andre steder i Norge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi det er så langt mellom folk og stille her i nord... :wink:

Leste Lillians innlegg - hva er det som skjer med meg.

Antar det er vardøger - men har hørt at vardøger som kommer etter en person, altså ikke i forkant, er et dårlig tegn?

Noen som vet mer om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er grensen mellom vardøger og "feellinger"?

I fjor var jeg fex fast bestemt på at min egen fødselsdag skulle ikke på noen måte feires. Jeg ville ikke ha presanger og ikke samle familien til kakespising (og jeg som elsker sånne sammenkomster)

Ingen rundt meg skjønte noenting men jeg var fast bestemt. Jeg var nemlig helt sikker på at det ikke var noe å feire og at dagen kom overhodet ikke til å bli noe bra.

Min bestefar døde den dagen.

Det må jo helt klart kalles en slags "feelign" for at noe skulle skje, men å kalle det vardøger er vel å trekke det litt langt?

Jeg har forresten hatt flere sånne opplevelser, og det er ikke noe morsomt.

Jeg vet ikke om dere husker den Åsta ulykken, der det var en stor ulykke ved togstasjonen?

I dagene før hadde jeg vondt i magen, og gikk og bekymret meg for naboen min (hun heter Åsta) Jeg gikk og sa til henne at hun måtte pelle seg til legen for jeg var sikker på at noe skulle skje med henne.... Ganske ekkelt.....

Hva kalles dette og skal man egentlig legge noe i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns slike ting er utrolig fasinerende. Men ville nok blitt litt skremt om jeg opplevde ting som Tex forteller om! :-?

Kjenner ingen som opplever ting av denne sorten tror jeg. Er det utbredt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det rare er at det var ikke skremmende.....

Ikke i det hele tatt faktisk, bare en sånn ekkel følelse på forhånd av at noe skulle skje, og når jeg fant ut hva det dreide seg om var det bare greit å få ting avklart på en måte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det heter Vardøger. Noen mennesker har dem, andre hører dem. Jeg hører ofte andres vardøger og ser på det som helt normalt. Om jeg har dem selv er jeg sannelig ikke sikker på.

Har blitt fortalt at det er gode mennesker som har vardøger - så vær glad for dine.  :wink:

Både jeg og søstra mi hørte alltid vardøger 5-10 min før pappa kom hjem fra jobb, da vi bodde hjemme. Han er også verdens snilleste menneske, så det kan meget mulig være noe i det du sier. Mamma har alltid poengtert at jeg også har vardøger, så det får jeg vel ta som et kompliment da...? :D

Jeg hører også mannen min komme ei stund før han virkelig er der. Det syns jeg egentlig er litt skremmende når jeg er alene hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Jeg hører vardøger.

Det gjør mamma også.

Vi kan sitte sammen, og begge "hører" at faren min kommer 5-10 minutter før han gjør det - synes ikke det er skummelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hører vardøger på meg, ikke på mine søsken. Rart. :hår: Hørte en gang at vardøger kun høres før gode mennesker kommer hjem. Det synes jeg var "ufint" mot mine søsken, de er snille og gode alle sammen. Kanskje jeg skulle ta det som et kompliment? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...