Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper noen kan hjelpe meg litt med hud-problemet mitt.

Jeg har alltid tørr hud i ansiktet- pannen og flekker på kinnene.

Kan derfor aldri bruke sminke..

Har forsøkt "alt" av kremer; A-creme, A-derma og alt annet på apoteket. Fått resept på salve fra hudlege som heller ikke hjalp. Tatt tester hos hudlegen også men han finner ikke noe,bare at jeg har litt sensitiv hud.

Decleor er vel merke som hudsalongene har utviklet og bruker? Eller tar jeg veldig feil nå? :sjenert:

Er det noen som har/har hatt samme problem som meg og funnet en god løsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå innom en hudsalong og be om en hudanalyse, da skal de kunne finne ut hvilken hudtype du har (eventuelt bare bekrefte det i ditt tilfelle) og kunne tilpasse en hudpleierutine som passer deg. Ut i fra det du beskriver har du en hud som er både tørr og fuktfattig (men det er vankelig å konstantere emd så lite info, men det kan se slik ut i det minste) og gjerne også litt sensitiv? Da kan merker som Matis eller Decleor være til hjelp. Matis er veldig flott til sensitiv hud og decleor har gode produkter som passer fuktfattig og/eller tørr hud. Men ja, ta en tur innom en hudpleiesalong og be om råd. Det vil være dyrt å kjøpe full paakke i salong, men du kan eventuelt kjøpe det viktigste og notere deg det andre og kjøpe det på nett. Og når du vet hva du trenger kan du bestille via nett senere.

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg bør nok ta turen innom en salong.. Vet du ca hvor mye en slik analyse koster? Sånn ca..

Skrevet

Analyser tror jeg pleier å være gratis om man kjøper noe, men jeg er ikke helt sikker siden jeg aldri har gått innom salong kun for det. Vanligvis gir de deg en minianalyse om du kommer innom og forklarer at du trenger nye produkter og er usikker på hva du trenger eller om du tar en behandling. Da anbeflaes det konkrete serier og produkter.

Skrevet

Tusen takk lykkeliten! Jeg får gå innom salongen v jobben i morgen og høre :takke: Håper virkelig jeg kan finne noe som hjelper snart! Ganske lei at alt virker i 1-2 uker så er det tørr hud igjen...

Skrevet

Skjønner jeg godt :) Vil tro at en mild rens, en skrubb en gang i uken, fuktserum og en god dagkrem emd masse fuktighet vil gjøre susen :) Som sagt, spørr gjerne om de har noe fra Matis eller Decleor.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel di to siste merkene som er uprøvd trur jeg :fnise:

Er 27 og siste 6-7 årene har jeg hatt problem med dette. Bruker ikke rensevann da jeg har blitt enda mer tørr av det, og heller ingen såpe- kun vann. Og bittelitt såpe for å fjerne øyesminke.

Salongen v jobben min er en Decleor salong mener jeg å ha sett.. Koster sikkert skjorta å kjøpe alt der så får vel kjøpe på nett etter jeg har vært der om jeg må ha så mye forskjellig. Selvfølgelig kjøpe noe der om dem gir tips og tar seg tid til å hjelpe meg! Er ikke fan av dem som utnytter god service og tiden dem bruker på folk som snylter dem for et lite salg.

Skrevet

Man får tørr hud av vann, bare en liten obs. Et renseprodukt som ikke behøver vann er nok mye bedre for deg om du sliter mye med tørrhet.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Fornuftig ;) Jeg er ikke fan av det selv, tvert i mot provoserer det meg litt. Man må ikke kjøpe alt der, men når man får gode tips og råd kan man i det minste handle litt. Selv handler jeg i salong når det er ting jeg må ha, så tar jeg det som kan vente på nett...

Men det kan lønne seg å finne en rett rens til din hudtype. Ved å bruke en god rens vil kremproduktene dine trekke bedre inn og gi deg mer for pengene. Det sies at ved å påføre krem på urenset hud går ca 30% av kremen til spille siden den ikke får trekke godt nok inn... Og vann er uttørkende i lengden, så renseprodukter uten vann er nok en løsning. Men det handler om å finne de rette produktene for akkurat deg og det kan de hjelpe med på en salong ;) Vet at Decleor har en rens som er spesielt utviklet til sensitiv hud som heter Cleansing Water, samt en rensemelk/krem for tørr hud.

Endret av Lykkelitenen
  • Liker 1
Skrevet

Ja det er jo et poeng det med vannet! Har jeg ikke tenkt på før...

Skal bli spennende å høre hva disse damene sier i morgen! :popcorn:

Jeg har alltid kjøpt krem for tørr/meget tørr hud- skulle ikke forundre meg om det er feil av en eller annen grunn

Skrevet

Har da fått med prøver på serum,balm og fuktighetskrem så da er det bare å vente å se om det hjelper :popcorn:

Hva gjøre dere når dere bestiller fra feks Cheapsmells.com? Tar alt i en pakke og håper det ikke blir stoppet i tollen? Alt jeg evt skal ha kommer vel på ca 1.100 og blir det stoppet er det 25% av verdien. Det blir jo ikke så mye å grine over egentlig, skal man bestille en og en må man jo uansett betale frakt på alle (6 produkter) og noen er på litt over 200, da kan man jo riksikere å betale toll på 3-4 produkter i stede for tollen på 1.100 (275kr)

Eller skriver dem "gift"?

Skrevet

Du bør absolutt tenke på kostholdet ditt også. Får du i det nok vann i løpet av dagen? Helst 2 - 2.5 liter om dagen, og husk på at ting som kaffe enkelte teer og brus virker vanndrivende slik at du trenger mer. En annen ting er omega 3, tar du tran eller omega 3 hver dag, eventuelt spiser fet fisk tre ganger i uken?

Skrevet

Kan nok drikke mye mer enn det jeg gjør og kunne tatt tran eller omega 3. Var innom en salong i stad og der sa hun det har kommet en ny "hud kategori".. PC-Hud! Jeg jobber på kontor og da med PC hele dagen lang. Dette suuuger fuktigheten ut av huden sa hun. Hun nevnte også kosttilskudd som omega og noe som går spesifikt på huden. Var noe som var nytt som vissnok skulle være helt fantastisk og flott, mange fornøyde kunder osv.

Men å drikke nok vann er selvfølgelig en viktig faktor i problemet mitt, helt klart!

Skrevet

Sikkert nattlysolje, det hjelper veldig for mange med tørr hud (samt for oss med pms ;) ) Efamol sin er den mest kjente, men finnes rimeligere og gode alternativer p helsekostbutikkene (f.eks deres egne merker)

Når jeg bestiller fra cheapsmells bestiller jeg en og en av det som er under 200 og så slår jeg det over 200 sammen i en egen pakke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...