Gå til innhold

Erfaringer med "snille produkter"

Anbefalte innlegg

Gjest mari kontrari
Skrevet

For alle som har eller har lyst til å dele erfaring med økologiske og andre "alternative" velværeprodukter.

Selv er jeg relativt godt fornøyd med Greenpeople sin ansiktsrens og fuktighetskrem med solfaktor. Veldig mildt mot huden, den blir ikke tørr. Eneste minus er at jeg av og til får kviser, og den er kanskje ikke den beste mot det.

Lurer på å teste ut Einerlåg-produktene jeg har sett nevnt her inne, hvordan er erfaringene med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Einerlåg sjampo og balsam, og er veldig fornøyd :) Til dags dato er det de produktene uten SLS jeg er mest fornøyd meg, og jeg har prøvd mye forskjellig :) Jeg har skikkelig afrohår, og med Einerlåg blir det så mykt som jeg ikke trodde var mulig!

Skrevet

Jeg er veldig glad i produktene til Trilogy.

Skrevet

Jeg liker godt hårproduktene fra A'kin.

Skrevet

Jeg har gode erfaringer med sminke fra Philosophy, Aveda's hårserie og peelingprodukter og solkremer fra Green People:)

Skrevet

Liker Einerlåg, men kanskje ennå bedre Sante's Velvet Rose. Den dufter så godt også. Har brunt hår, og synes at Urtekrams henna sjampo (farger ikke håret) gir fin glans men gir litt tørt hår i lengden. Disse helsekostsjampoene med dødehavssalt og mineraler er utrolig fresche, varierer, bare de er naturlige og ikke er testet på dyr :-)

Skrevet

Ps: Liker også Wedela-produktene, kroppsoljene er fantastiske på våt hud etter dusj, vildrosen mf. Wedelas babysjampo/ dusjsåpe har jeg også vert veldig fornøyd med, fin å ha i gymbaggen og kan benyttes flittig :-)

Skrevet

Er fornøyd med det meste fra weleda, spesielt villroseserien. Kvede/Quince kreme til dr. hauschka, men det er det eneste produktet deres jeg liker. Og så er jeg veldig fornøyd med sitrusskrubben fra Burt's Bees

Jeg har prøvd einerlågsjampoen, og jeg liker den ikke. Håret mitt blir rart, på en måte. Flatt og tørt er vel beste måten jeg kan beskrive det på.

Skrevet (endret)

Weleda har gode produktet, men de er for dyre for meg :) Klarer meg overraskende bra med å blande oljer og lage ansiktsskrubb selv, jeg da.

Endret av Airi
Skrevet

Av hudpleieprodukter kan jeg anbefale:

- Trilogy nypekjerneolje (rose hip oil)

- Trilogy spraytoner (så snart du kommer over den forferdelige lukten :gjeiper: )

- Neal's Yard Remedies francincense hydrating cream

- Neal's Yard Remedies francincense facial wash

- Green People gentle cleanse

- Green People vita min fix 24h cream

- A'kin jojo & corn skrubb

- Burt's Bees pore refining mask

Til håret:

- Burt's Bees pomegranate & soy shampoo og balsam (for volum)

- Green People rosemary shampoo (kjempegod mot psoriasis, eksem eller bare generell tørr hodebunn)

- Mop basil mint shampoo (men denne inneholder SLS!)

...og sist, men ikke minst Weleda sea buckthorn håndkrem.

AnonymBruker
Skrevet

Weleda har gode produktet, men de er for dyre for meg :) Klarer meg overraskende bra med å blande oljer og lage sikkersktubb selv, jeg da.

Weleda selges billig på iherb.com :)

Bare 4$ ifrakt

Skrevet

Veldig fornøyd med Green People sine hudpleieprodukter, reddet huden min nå i vinter.

Også kroppskrubben deres er utrolig god.

Har sensitiv hud som blir tørr, men samtidig kan få urenheter.

Bruker Gentle Cleanse

Vit Min 24 Hr cream

Vit Min Mask

Har også toner og kroppsskrubb, toneren er grei nok men skrubben er utrolig god!

Nå leter jeg etter hårprodukter og synes det er vanskelig.

Er dessverre allergisk mot lavendel, og alle GP hårprodukter inneholder lavendelolje...

Så en lenger oppe nevnte A'kin, hvilke produkter har du prøvd?

Andre forslag jeg kan prøve?

Har typisk fint, nordisk hår som er litt tørt og sensitiv hodebunn.

Skrevet

Liker veldig godt Avalon organics rosmarin sjampo og balsam. Giovanni sjokolade skrubb og hasselnøtt dusjgele, Jason vitamin E krem( bruker den som nattkrem), Alba kukuinut olje , dusjgelene og loitons er og bra:)

Skrevet

Denne maskaraen er min nye favoritt. Men den har litt tykk kost, bløt formula og som maskaraer flest som ikke er vannfast kan den sverte litt under øyet. Ennå min favoritt siden den hverken svir, lukter kjemisk eller gir unaturlig resultat på meg. http://www.iherb.com/Reviva-Labs-Hypoallergenic-Mascara-Super-Lash-Black-25-oz/16626?at=0

Allsidig barnesåpe som fjerner sminke på et blunk. http://www.iherb.com/Nature-s-Baby-Organics-Organics-Shampoo-Body-Wash-Vanilla-Tangerine-16-fl-oz-473-ml/21266?at=0

Giovanni har jeg også fått sansen for. Synes leave-in vitamin produktet lukter himmelsk, hårgeleen gjør ikke håret sprøtt, den våte hårsprayen har naturlig god hold og anti frizz produktet er bra selv om det er som silikonprodukter flest. Eneste jeg ikke helt forstod poenget med er hårsprayen for røttene, fikk ikke noe markant volum av den. http://www.iherb.com/Giovanni

Ellers er jeg avhengig av jojobaolje, sheasmør, hjemmelaget sukkerskrubb og Burt's bees pomegranate lip balm. Vurderer å snuse litt på andre merker, men synes mange av de er så dyre. Får liksom lyst til å begynne å lage ting selv istedet. :lol:

California baby kremene har jeg veldig lyst til å prøve, har lest utrolig mye gode ord fra andre som bruker kremene andre plasser enn på barnerumper. Om noen her har prøvd får de skrike ut. http://www.californiababy.com/creams.html

Skrevet (endret)

Ellers er jeg avhengig av jojobaolje, sheasmør, hjemmelaget sukkerskrubb og Burt's bees pomegranate lip balm. Vurderer å snuse litt på andre merker, men synes mange av de er så dyre. Får liksom lyst til å begynne å lage ting selv istedet. :lol:

Det funker bra :) Det eneste jeg ikke lager selv akkurat nå er sminke og sjampo - og huden min trives :)

Endret av Airi
Skrevet

Jeg har prøvd mye naturprodukter opp gjennom årene, men det meste av produkter feiler pga. for dårlig evne til å tilføre fuktighet og ikke bare fett til huden. Derimot kan jeg anbefale ansiktsproduktene fra Trilogy, som er det beste av naturlige produkter jeg har prøvd. Akkurat nå har jeg en pause derfra fordi jeg ble lei av lukta, men jeg plukker dem nok fram når det blir varmere i været.

Av hårprodukter, har jeg sansen for Giovanni 50/50-serien, som er utmerket for mitt typisk skandinaviske hår, med tynne fine hårstrå i stor mengde, som gjør at håret floker seg lett, men hvor hverken volumprodukter eller fuktgivende produkter blir det helt riktige. Denne serien er også veldig billig hos iherb og andre nettbutikker, og kvaliteten synes jeg er som vanlige frisørprodukter.

Til kroppen liker jeg Olive&Grape bodylotion fra Avalon Organics, som er totalt luktfri, trekker godt inn, koster lite, og kommer i praktisk pumpeflaske. Denne funker faktisk også for eksemhuden på leggene mine, og er nok den første naturlige bodylotionen jeg har prøvd som trekker godt inn og gir tilstrekkelig fukt.

Skrevet

Det funker bra :) Det eneste jeg ikke lager selv akkurat nå er sminke og sjampo - og huden min trives :)

Ja har prøvd meg på noe heksebrygg før, men har liksom ikke kommet frem til noe annet enn neglebåndskrem som jeg virkelig liker og lager om igjen. Vurderer å prøve meg på en Elemis kopi etterhvert. Skal bli intressant. :fnise:

Har du noen gode oppskrifter?

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg bruker Einerlåg sjampo og balsam, og er veldig fornøyd :) Til dags dato er det de produktene uten SLS jeg er mest fornøyd meg, og jeg har prøvd mye forskjellig :) Jeg har skikkelig afrohår, og med Einerlåg blir det så mykt som jeg ikke trodde var mulig!

Hei! Har litt lyst til å etste ut shampoen og balsamen! Lurte bare på hvor du kjøper de :)

Skrevet

Hei! Har litt lyst til å etste ut shampoen og balsamen! Lurte bare på hvor du kjøper de :)

Stort sett kjøper jeg på Helios :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...