meelissa Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette.. Jeg bor i blokk, og det er sjeldent problem med at jeg hører lyder fra de andre leilighetene. Men for noen helger tilbake siden (2 uker kanksje?) hadde naboen(e), (usikker på om det var en eller flere, siden det er svært vanskelig å lokalisere lyden her) fest fra klokken 18-19 til 0800 på morgenen.. Det var så høy musikk at veggene duret! Jeg prøver jo å være litt okay med det, vet jo at jeg selv liker å ha høy musikk når jeg har fest - men vi drar alltid ut kl 2330-0000, og reglene sier det skal være stilt mellom 23-0700. Ville ikke akkurat gå å banke på alle dørene for å se hvem som hadde fest, heller, så å be dem om å avslutte ble vanskelig. I natt var det stille - helt til klokken 5, da jeg ble vekt av dundrene musikk. Igjen veldig vanskelig å lokalisere lyden. Musikken varte til kl 07-0800.. Fikk absolutt ikke sove, måtte ha musikk i ørene for ikke å irritere meg grønn over det! Hva kan jeg gjøre nå? Som sagt, er nesten umulig å finne ut hvem det var som spilte musikken..
mp84 Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 det er ikke ett borettslag? for da kan du ta det opp med styret.. hvis ikke kan du kanskje henge opp en lapp nede ved inngangen om påminnelse at det bor andre her i blokka. Ellers så må du nesten finne ut hvem det er og si fra til dem, og du har rett til å ringe politiet for ordenforstyrrelse hvis det skjer igjen.. gå gjerne sammen med en nabo og to. du er garantert ikke den eneste som har hørt og blitt plaget av dette....
meelissa Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2011 det er ikke ett borettslag? for da kan du ta det opp med styret.. hvis ikke kan du kanskje henge opp en lapp nede ved inngangen om påminnelse at det bor andre her i blokka. Ellers så må du nesten finne ut hvem det er og si fra til dem, og du har rett til å ringe politiet for ordenforstyrrelse hvis det skjer igjen.. gå gjerne sammen med en nabo og to. du er garantert ikke den eneste som har hørt og blitt plaget av dette.... Jo, det er et borettslag.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Jeg ville nok sagt fra til styret. I tillegg bør du prøve å finne ut hvem det er som har fest, og si fra til vedkommende at han/hun må ta hensyn. Jeg synes et minimumskrav når man bor i blokk er at man setter opp en lapp med nabovarsel om man skal ha fest, slik at folk kan ta forholdsregler eller vet hvem de skal banke på hos om lydnivået blir for ille... 2
Gjest Blondie65 Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Man kan si fra til styret i et sameie også! Jeg ville først av alt hengt opp en lapp på oppslagstavlen med henvisning til reglene og gjort oppmerksom på at det skal leveres ut nabovarsel dersom det skal festes slik at det blir til sjenanse for naboene. Enkelte tror at nabovarsel = tillatelse til å bryte regler, men det er det ikke. Skal det være ro kl 23 så skal det være ro kl 23. Kopi av den samme lappen ville jeg gitt til styret. Hvis det blir fest med bråk i den tiden det skal være stille igjen ville jeg ringt politiet.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Jeg ville skrevet til styret i borettslaget. Først ville jeg forsøkt å finne ut hvem som støyer og si ifra til dem. Men ikke alltid like lett siden bassen forplanter seg i bygget og dersom det er i nabooppgangen er man enda mer avskåret.
meelissa Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2011 Holder på å skrive klage til styret.. Men sliter med å formulere meg! Noen som kan hjelpe meg? Vil ikke høres ut som en barnslig bitch..
Gjest Blondie65 Skrevet 27. februar 2011 #8 Skrevet 27. februar 2011 Dette trenger ikke være så formelt. Hei dette er Meelissa i nr ... ...dag den dd.2.2011 var det igjen full fest i blokken fra kl tt:mm og som varte til tt:mm. Dette er dessverre et gjentagende problem, da det også var full fest den dd.mm.2011 kl tt:mm til kl tt:mm. Jeg vet dessverre ikke sikkert hvilken leilighet dette kommer fra, men ber om hjelp fra styret til å få bukt med problemet. Det er ikke gitt ut noe nabovarsel i forkant av festene heller, derfor har det vært svært vanskelig å finne ut hvor bråket kommer fra. Vennlig hilsen Meelissa Etternavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå