Gå til innhold

Bakt potet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Meta

Mannen har veldig lyst på bakt potet til middag. Men hva putter jeg oppi?? Det skal være som selvstendig rett, ikke ved siden av noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Åh, det er jo så godt, :P

Smør, helst kryddersmør. Skinkestrimler, ost, mais, rømme, krydret og stekt kjøttdeig. Og sikkert en hel masse annet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små biter av stekt bacon er utrolig godt sammen med kryddersmør, mais, rømme og litt ost på toppen.... mmm

Jeg vil også ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på størrelsen, men en times tid og kanskje enda litt på en stor og god potet (på 200C). Kjenn på poteten at den ikke er hard med en stekevott, så vet du sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hovedingrediensene for meg og min sambo er baconterninger, mais, rømme, kryddersmør/hvitløkssmør/persillersmør og ost. NYDELIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager ofte bakt potet som helgekos! Hvis du vil ha poteten skikkelig myk og god inni, slik vi liker den - og slik potetene lages i "bakt-potet-sjapper" - så må du la dem stå lenge.

Skikkelig store, ferdigkjøpte / foliepakkede poteter lar vi faktisk så i mellom 2,5 og 3 timer ved ca 175-200 grader. Da blir de knallgode og myke! :P

Tilbehøret hos oss er veldig enkelt; rømme, salt og evt. litt smør, stekt bacon og mais.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bruker vi kryddersmør, skinke eller bacon og masse revet ost. Noen ganger "åpner" jeg potetene, legger i fyllet og strør på osten, så setter jeg dem inn under grillen i noen minutter, slik at osten smelter.

Aldre forslag til fyll:

*Tacokrydret kjøttdeig, mais, salsa og ost

*Strimlet og stekt kyllingfilet, mais og ost.

Ost må det være uansett :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...