Gjest Emily25 Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 (endret) Jeg er 19 år, er ca. 161 cm "høy" 0g veier mellom 57-60 kg. (Har litt kraftig beinbygning på legger/lår og en litt muskler også) Det varierer VELDIG. Noe som er ganske irriterende. Jeg trener regelmessig, gjennomsnitt 4 dager i uka. Og spiser NOENLUNE sunt, men kan forbedre kostholdet noen hakk. Men til problemet. Jeg som trener og passer på hva jeg spiser, burde vel føle meg slank og fornøyd mesteparten av tiden? Greia er at i ca. 2 uker, spesielt etter menstruasjon pleier jeg å være på mitt slankeste og jeg blir så fornøyd og føler meg lett og spenstig. Og uansett etter måltid, er magen fortsatt flat. Men etter ca. 2 uker eller noe, begynner kroppen å se mer oppblåst ut. Kan være ganske normalt før man får mensen.. men... hele 2 uker før? Må jeg gå rundt med "vann" i kroppen i 2 uker og SÅ få mensen, så går alt bort igjen og varer i 2 uker så får jeg vann igjen? UTROLIG irriterende! Nå er jeg i den perioden der magen min blir oppblåst med en gang jeg spiser. Jeg spiser lett, som knekkebrød evt. Beina føltes tjukke og magen ser gravid ut når jeg slapper skikkelig av. Er det virkelig sånn det er for alle? Eller kanskje det er noe jeg spiser/drikker som gjør meg sånn? Drikker en del Pepsi max, kan det være en grunn? Noen som har erfaring på dette? Bruker nøtter som snacks noen ganger midt i uka. Og det inneholder jo en del salt... kan det også være en grunn? Hjelp! Er så lei av dette. SKulle ønske det var sånn at jeg bare fikk vann i kroppen 2-3 dager før menstruasjon og resten av tida er kroppen sånn som den skal være, fast og fin. Jeg syns jeg fortjener det iforhold til treningen min. Løper og trener styrke og er medpå gruppetreninger. Endret 27. februar 2011 av Emily25
Tullepia Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Jeg er 19 år, er ca. 161 cm "høy" 0g veier mellom 57-60 kg. (Har litt kraftig beinbygning på legger/lår og en litt muskler også) Det varierer VELDIG. Noe som er ganske irriterende. Jeg trener regelmessig, gjennomsnitt 4 dager i uka. Og spiser NOENLUNE sunt, men kan forbedre kostholdet noen hakk. Men til problemet. Jeg som trener og passer på hva jeg spiser, burde vel føle meg slank og fornøyd mesteparten av tiden? Greia er at i ca. 2 uker, spesielt etter menstruasjon pleier jeg å være på mitt slankeste og jeg blir så fornøyd og føler meg lett og spenstig. Og uansett etter måltid, er magen fortsatt flat. Men etter ca. 2 uker eller noe, begynner kroppen å se mer oppblåst ut. Kan være ganske normalt før man får mensen.. men... hele 2 uker før? Må jeg gå rundt med "vann" i kroppen i 2 uker og SÅ få mensen, så går alt bort igjen og varer i 2 uker så får jeg vann igjen? UTROLIG irriterende! Nå er jeg i den perioden der magen min blir oppblåst med en gang jeg spiser. Jeg spiser lett, som knekkebrød evt. Beina føltes tjukke og magen ser gravid ut når jeg slapper skikkelig av. Er det virkelig sånn det er for alle? Eller kanskje det er noe jeg spiser/drikker som gjør meg sånn? Drikker en del Pepsi max, kan det være en grunn? Noen som har erfaring på dette? Bruker nøtter som snacks noen ganger midt i uka. Og det inneholder jo en del salt... kan det også være en grunn? Hjelp! Er så lei av dette. SKulle ønske det var sånn at jeg bare fikk vann i kroppen 2-3 dager før menstruasjon og resten av tida er kroppen sånn som den skal være, fast og fin. Jeg syns jeg fortjener det iforhold til treningen min. Løper og trener styrke og er medpå gruppetreninger. Det er helt naturlig at kroppsvekten endrer seg etter menssyklus. Kroppen bryr seg ikke så mye akkurat der med hva du fortjener Du bør la være å drikke kullsyreholdige drikker. Gå over til vann eller juice. Drikk gjerne vanndrivende te - grønn te er flott sånn sett. Gå over til nøtter uten salt, Den lille nøttefabrikken har mange ulike typer. Spis normalt. Mistenker du at enkelte matvarer forsterker problemet så kutter du dem ut for en periode og ser om det hjelper. Det kan hjelpe å spise grove kornproduker i stedet for fine, da får magen mer fiber å jobbe med. I de aktuelle ukene bør du holde deg unna matvarer som er kjent for å gi mye luft, slik som bønner, kikerter, løk, erter. Forresten er det veldig bra at du trener, fortsett med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå