AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Jeg er overvektig og begynnte i januar å slanke meg med EasyLife. Nå har jeg mest lyst til å droppe hele opplegget pga at jeg ikke kommer overens med kurslederen. Hun er så vannvittig nedlatende og har så lite forståelse for ting at jeg blir helt matt. Jeg begynnte nemlig i ny jobb 14. februar og har ikke vært på EasyLife kurset de siste par gangene på grunn av at jeg går igjennom et ganske krevende opplæringsopplegg, som innebærer kursing og det er en del "lekselesing" + at noe av kurset går på kveldstid. Dette har jeg sendt henne mail og forklart, at jeg nå bare må få litt tid til at jobbsituasjonen "setter" seg og overskuddet kommer tilbake. Jeg har hatt inntrykk av at det var greit, helt til å går. Da fikk jeg en ordentlig sur og ufin mail om hvor viktig det var at jeg møtte opp på kurset så hun kan "ha kontroll" over meg og at jeg ødelegger for de andre vet å ikke møte opp. Jeg svarte nok en gang at jeg er i en krevende opplæringsfase i den nye jobben min, som er ferdig på fredag, så jeg svarte at jeg ikke kommer førstkommende uke, men at jeg etter all sannsynlighet er tilbake neste uke. I dag fikk jeg til svar at dersom jeg ikke møter på kurset nå setter hun spørsmål ved min motivasjon og om jeg skal få fortsette i gruppen. Jeg må innrømme at jeg har mest lyst til å gi f@en i hele opplegget og fortsette på egenhånd om det skal være sånn at det ikke er forståelse for at man innimellom kan ha en jobb/hjemme situasjon som ikke er forenlig med EasyLife en begrenset periode.
mammahjarte Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Ho hørest rimelig tett i pappen ut, men eg ville ha prøvd å heve meg over det. Vist ikkje det fungerer på sikt kan du "slå opp" Mitt motto er å presse seg sjølv heile tida, man møter ofte på idiotar der ute. Desverre er planeten full av dem, haha. Eventuelt kan du ta opp ting med henne på neste møte. lykke til
*Mocca* Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Det er jo noe med at man binder seg til møter og trening på gruppemøter, og det går jeg ut ifra at du var fullt klar over ved start på kurset? Ikke hennes feil at du har fått andre ting på timeplanen som krevet for mye av deg..... 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Jeg forstår dette er ubehagelig, men samtidig forstår jeg kurslederen litt. Det finnes nesten ikke en eneste slanker som ikke har unnskyldninger. Unnskyldninger for hvorfor hun har blitt tjukk, unnskyldning for hvorfor hun ikke kan jobbe like hardt som andre, unnskyldninger for hvorfor ingen typer trening passer, unnskyldinger for hvorfor ferdigmat blir spist ukentlig etc. Du er ikke unik i kurslederens øyne, du er 'en i mengden'. Det tar mye tid og energi på å ha en personlig forståelse for alle. Hun tenker antakeligvis at hvis du virkelig vil gå ned i vekt og få en sunnere livsstil, så møter du opp på kurset. Nå kjenner jeg ikke til dette kursopplegget, men man driver kanskje og støtter hverandre i gruppen? Alle er i samme båt, og det hjelper å gjøre ting samtidig med noen som er i samme situasjon. Hvis da noen dukker opp kun når det passer for dem burde de kanskje vært på et annet kurs.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 TS her! Hadde jeg vært klar over hvor krevende opplæringsfasen i den nye jobben er hadde jeg sannsynligvis ikke begynnt på kurset nå, men utsatt det til etter denne perioden, men det oppdaget jeg ikke før jeg startet i den nye jobben. Det som også er pussig er at en av de andre på kurset har en jobb han reiser mye i og når han er på reise er han borte 1-3 uker av gangen. Dette er helt greit for kursleder.
smalls Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Jeg skjønner denne kurslederen litt å. Det må være frustrerende når ikke alle deltar og er vekke flere dager. Da tenker de kanskje at ikke alle er like motivert som de andre. Men jeg skjønner at du må være på jobben pga opplæring men jeg skjønner at kurslederen blir en smule frustrert når ikke alle som har meldt seg på dukker opp.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 TS igjen! Bare for å ha sagt det: Jeg sa fra til kursleder så fort jeg fant ut hvor intensivt opplæringsløpet på jobb er at jeg kom til å bli borte de neste to-tre ukene. Jeg har ikke bare vært borte uten å melde fra. Hadde det vært tilfelle hadde jeg hatt mer forståelse for at hun reagerer.
Tullepia Skrevet 27. februar 2011 #8 Skrevet 27. februar 2011 Jeg er overvektig og begynnte i januar å slanke meg med EasyLife. Nå har jeg mest lyst til å droppe hele opplegget pga at jeg ikke kommer overens med kurslederen. Hun er så vannvittig nedlatende og har så lite forståelse for ting at jeg blir helt matt. Jeg begynnte nemlig i ny jobb 14. februar og har ikke vært på EasyLife kurset de siste par gangene på grunn av at jeg går igjennom et ganske krevende opplæringsopplegg, som innebærer kursing og det er en del "lekselesing" + at noe av kurset går på kveldstid. Dette har jeg sendt henne mail og forklart, at jeg nå bare må få litt tid til at jobbsituasjonen "setter" seg og overskuddet kommer tilbake. Jeg har hatt inntrykk av at det var greit, helt til å går. Da fikk jeg en ordentlig sur og ufin mail om hvor viktig det var at jeg møtte opp på kurset så hun kan "ha kontroll" over meg og at jeg ødelegger for de andre vet å ikke møte opp. Jeg svarte nok en gang at jeg er i en krevende opplæringsfase i den nye jobben min, som er ferdig på fredag, så jeg svarte at jeg ikke kommer førstkommende uke, men at jeg etter all sannsynlighet er tilbake neste uke. I dag fikk jeg til svar at dersom jeg ikke møter på kurset nå setter hun spørsmål ved min motivasjon og om jeg skal få fortsette i gruppen. Jeg må innrømme at jeg har mest lyst til å gi f@en i hele opplegget og fortsette på egenhånd om det skal være sånn at det ikke er forståelse for at man innimellom kan ha en jobb/hjemme situasjon som ikke er forenlig med EasyLife en begrenset periode. Ikke la det gå inn på deg. Du vet at du har ditt på det tørre. At kurslederen er såpass frekk er hennes problem. Neste gang du treffer henne tar du en prat på tomannshånd og forklarer rolig og saklig hva som skjer og at du forventer forståelse og raushet fra hennes side. Ta vare på mailene og send gjerne en klage til sjefen hennes / EasyLife sentralt dersom det blir uutholdelig. I stedet for å droppe ut vil jeg råde deg til å fortsette, for du gjør dette for DIN del, ikke for henne. Blir det virkelig ille ville jeg i en evt klage også bedt om å få skifte leder eller komme over i et nytt kurs gratis med en leder som har større menneskekunnskap.
The Kitten Skrevet 27. februar 2011 #9 Skrevet 27. februar 2011 Jeg stiller spørsmålstegn ved motivasjonen din basert på innleggene du skriver her. For meg høres det ut som du leter etter en unnskyldning for å slutte på kurset.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #10 Skrevet 28. februar 2011 Du er ikke på kurset for å få nye venner, du er der for å gå ned i vekt. Ja, mulig du opplever kurslederen som frekk, men slik jeg leser det, så er hun heller engasjert i at du skal gå ned i vekt. Er det slik at du overhodet ikke har hatt anledning til å delta på kursene? Er det andre dager du kan gå som passer deg bedre? Og når du begynner i ny jobb, så kan du faktisk si til arbeidsgiver at det er enkelte dager du ikke har anledning til kurs, særlig om dette er noe som går etter arbeidstid. Ja, det er kinkig at "alt" kommer på en gang, men det er utrolig hva man klarer å sjongelere. Akkurat argumentet om at du ødelegger for andre kjøper jeg dog ikke helt. For meg er drop-outs snarere motiverende, det hever meg et hakk å vite at andre er svakere enn meg Nå vet jeg ikke noe om dette opplegget da; for alt jeg vet er dere delt inn i par/grupper som skal jobbe sammen og sånn sett ødelegger du for andre?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #11 Skrevet 28. februar 2011 TS her! Opplæringsløpet på jobb går på dagtid, men det er en del ting jeg må sitte med på kvelden. Det har kommet en konsulent fra en annen kant av landet for å ha denne opplæringen med meg og to andre nyansatte, så det er viktig å prøve å få maks ut av det. Det er som sagt for en begrenset periode og når denne er over vil hverdagen normalisere seg igjen. Kurset er individuelt, vi er en gruppe på 20 personer som møtes en dag i uken. Vi blir veid og målt, og kursleder holder et "foredrag". Det er ikke "gruppeterapi", men det hender selvsagt at noen deler erfaringer osv. Trening gjør vi på egenhånd og jeg har prøvd å holde det sånn noenlunde vedlike denne perioden.
-BettyBoop- Skrevet 28. februar 2011 #12 Skrevet 28. februar 2011 Jeg forstår også kurslederen din. Det er noe med å stille opp og fullføre når man har begynt. Det kan også virke demotiverende for de andre i gruppa som du treffer en gang i uka, at du stadig uteblir. Når du stadig uteblir, så vil jo heller ikke du få max utbytte av kurset, og veilederen din vil ikke kunne gi deg den veiledningen, de rådene og følge deg opp slik det er ment som. Har hun vært ufin og nedlatende mot deg er selvsagt ikke det akseptabel oppførsel, og gir heller ikke videre motivasjon. Hun burde sagt fra til deg på en hyggelig, men oppmuntrende og motiverende måte.
jomfrua Skrevet 1. mars 2011 #13 Skrevet 1. mars 2011 Jeg er overvektig og begynnte i januar å slanke meg med EasyLife. Nå har jeg mest lyst til å droppe hele opplegget pga at jeg ikke kommer overens med kurslederen. Hun er så vannvittig nedlatende og har så lite forståelse for ting at jeg blir helt matt. Jeg begynnte nemlig i ny jobb 14. februar og har ikke vært på EasyLife kurset de siste par gangene på grunn av at jeg går igjennom et ganske krevende opplæringsopplegg, som innebærer kursing og det er en del "lekselesing" + at noe av kurset går på kveldstid. Dette har jeg sendt henne mail og forklart, at jeg nå bare må få litt tid til at jobbsituasjonen "setter" seg og overskuddet kommer tilbake. Jeg har hatt inntrykk av at det var greit, helt til å går. Da fikk jeg en ordentlig sur og ufin mail om hvor viktig det var at jeg møtte opp på kurset så hun kan "ha kontroll" over meg og at jeg ødelegger for de andre vet å ikke møte opp. Jeg svarte nok en gang at jeg er i en krevende opplæringsfase i den nye jobben min, som er ferdig på fredag, så jeg svarte at jeg ikke kommer førstkommende uke, men at jeg etter all sannsynlighet er tilbake neste uke. I dag fikk jeg til svar at dersom jeg ikke møter på kurset nå setter hun spørsmål ved min motivasjon og om jeg skal få fortsette i gruppen. Jeg må innrømme at jeg har mest lyst til å gi f@en i hele opplegget og fortsette på egenhånd om det skal være sånn at det ikke er forståelse for at man innimellom kan ha en jobb/hjemme situasjon som ikke er forenlig med EasyLife en begrenset periode. BettyBoop skriver noe veldig vesentlig: Det er noe med å stille opp og fullføre når man har begynt Jeg synes ikke det er noe rart at hun setter spørsmålstegning ved din motivasjon og vilje til å gjennomføre kurset. Du som voksent menneske har meldt deg på fordi du ønsker å gå ned i vekt. Grunnen til at du har meldt deg på ett kurs er helt sikkert fordi du selv ikke har viljestyrke til å gjennomføre en vektnedgang alene. Når du nå har vært borte to ganger, gir beskjed om at du ikke kommer 3. gangen og mulig kommer 4. gang........... Det viser ikke motivasjon eller vilje til å gjennomføre. Kursleders mål er å få deltakere til å lykkes i sitt mål. Du har meldt deg ut av kurset 3 ganger og muligens 4 ganger. Da blir du heller ikke en av målgruppen til kursleder. Og så vil jeg minne om at grunnen til at du har blitt så overvektig er fordi du har hatt/laget "unnskyldninger" for deg selv som innebærer vektøkning som du reellt sett ikke ønsker. Så jeg tror, TS, at du må gå litt i deg selv og se på unnskyldningene dine. Om du virkelig hadde villet og hatt den rette innstilling så hadde du gjennomført kurset og greid jobben din - du hadde omprioritert på litt annen tid for å greie det. Så kanskje du burde se litt i egen navle om du virkelig har den rette motivasjonen. Det kan være hardt å gjennomføre - men ta heller ett valg som du kan stå for: Si til deg selv at du ikke greier å gjennomføre. Så får du starte en annen gang med en bedre motivasjon.
jomfrua Skrevet 1. mars 2011 #14 Skrevet 1. mars 2011 TS her! Opplæringsløpet på jobb går på dagtid, men det er en del ting jeg må sitte med på kvelden. Det har kommet en konsulent fra en annen kant av landet for å ha denne opplæringen med meg og to andre nyansatte, så det er viktig å prøve å få maks ut av det. Det er som sagt for en begrenset periode og når denne er over vil hverdagen normalisere seg igjen. Kurset er individuelt, vi er en gruppe på 20 personer som møtes en dag i uken. Vi blir veid og målt, og kursleder holder et "foredrag". Det er ikke "gruppeterapi", men det hender selvsagt at noen deler erfaringer osv. Trening gjør vi på egenhånd og jeg har prøvd å holde det sånn noenlunde vedlike denne perioden. Ser du - du går glipp av mye viktig informasjon for å gå veien videre med vektnedgang. Du skulle nok heller prioritert kurskveldene. Treningskveldene som du har på egenhånd trenger du ikke veiledning i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå