Gå til innhold

100% stilling + hvilken helgejobb?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinnelig gjest

Jeg må begynne å jobbe i helgene for at min familie a/s skal gå rundt fra januar av. Å redusere utgifter er uaktuelt.

Hvilken helgejobb er best betalt? Kan jobbe lørdag og søndag.

-gå med Aftenposten?

-nattevakt på sykehjem?

Noen med andre forslag??

Hvordan går jeg frem hvis jeg vil være nattevakt på sykehjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Her dukket det opp en rød og blinkende alarm !

Har selv prøvd å jobbe 100 % med hver fjerde helg i tillegg. Det er ufattelig slitsomt, så jeg anbefaler deg å IKKE ta noen jobb på natt i det hele tatt. Hvilende natt er bedre, selv om du ikke sover like godt som hjemme. Disse pleier å være vanskelige å få tak i.

På sykehjem er som oftes nattevaktene delt inn i turnus og en helgevaktturnus ( ikke alle sykehjem har det ) vil være natt til lørdag, søndag og mandag. Det blir en heftig mandag på jobb for deg.

Å gå med avisen, er ikke det dårlig betalt da ?

Hva med dagligvarebutikker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelner! Da kan du om nødvendig også jobbe ettermiddager (for eksempel i julebordsesoneng) og tjene ekstra på det. I tillegg til lønna(som er helt alminnelig) kommer tipsen, og det er da det blir godt betalt! Helgene er travlest, dermed mest tips. Samtidig har du fri på dagtid, slik at du får vært sammen med familien i helgene. Har jobbet som kelner ved siden av 100% studier. Det går fint, men er slitsomt å jobbe ekstra uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelner! Da kan du om nødvendig også jobbe ettermiddager (for eksempel i julebordsesoneng) og tjene ekstra på det. I tillegg til lønna(som er helt alminnelig) kommer tipsen' date=' og det er da det blir godt betalt! Helgene er travlest, dermed mest tips. Samtidig har du fri på dagtid, slik at du får vært sammen med familien i helgene. Har jobbet som kelner ved siden av 100% studier. Det går fint, men er slitsomt å jobbe ekstra uansett![/quote']

NB! Ikke alle restauranter lar deg beholde tipsen selv. Sjekk rutine for det før du belager deg på en sådan inntekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler eg å kjøre taxi, jeg.

Veit ikke hvordan det fungere der du bor, men her fungerer det veldig fritt. Dvs at man ikke behøver å binde seg til feks tredje hver helg, men kan jobbe mer eller mindre hvis man ønsker det. I tillig er det til en hvis grad opp til deg når du vil begynne på jobb og hvor lenge du vil kjøre.

Sånn sett er det ganske mye opp til deg hvor mye du tjener i løpet av en vakt.

Ulempen er at du jobber på provisjon av hvor mye du kjører inn. Dette har aldri vært noe problem der jeg kjører, men der er sikkert forskjellig fra sted til sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet 55-60 timer i uken en stund, hadde 100% stilling + ekstrajobb. Det gikk akkurat 2 mnd og jeg var fullstendig utkjørt!

Uansett tror jeg du bør velge en helgejobb på dagtid. Tror du kan bli veldig sliten hvis du jobber natt til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...