BritElin Skrevet 28. oktober 2003 #1 Skrevet 28. oktober 2003 Er det noen som har oppskrift på Play-doh, og som vil dele den med meg? På forhånd takk. Brit Elin
tuji Skrevet 28. oktober 2003 #2 Skrevet 28. oktober 2003 Oppskrift? Finnes det da? Har aldri hørt om noen som har lagd det.
Glitterchick Skrevet 28. oktober 2003 #3 Skrevet 28. oktober 2003 Jeg lagde det på skolen i USA, men husker ikke oppskriften. Og den tørker ut etterhvert og er ikke like smidig som den du kjøper. Men etter ett kjapt søk på google fant jeg denne: *1 cup of flour *1/2 cup salt *2 teaspoons of cream of tartar *1 cup of water *1 teaspoon of food coloring *2 teaspoons of oil Vet ikke om den stemmer, men søk på "play-doh recipe" og du får opp ganske mange alternativer.
BritElin Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2003 Takk for oppskriften Glitterchick, men kan du si hva "cream of tartar" er for no'? Takkfor svar igjen. Brit Elin
Glitterchick Skrevet 28. oktober 2003 #6 Skrevet 28. oktober 2003 Cream of tartar en noe de bruker i USA i matlaging, må innrømme at jeg ikke er helt sikker på hva det er, men lurer på om du kan få fatt i det på apoteket? Hjemmelaget Play-doh er ikke trolldeig, men litt mer plastalina-aktig, hvertfall den vi lagde. Men pga saltmengden bør ikke unger leke med det alene, tilfelle de spiser av det.
tilla Skrevet 28. oktober 2003 #7 Skrevet 28. oktober 2003 lurer på om du kan få fatt i det på apoteket? Stemmer det og jeg lurer på om det ikke heter Cream of tartar her også.
Gjest Madley Skrevet 28. oktober 2003 #8 Skrevet 28. oktober 2003 Lekedeig 5 dl kokende vann(viktig at det er kokende!) 5 dl hvetemel 2 dl salt 2 ss alun, kjøpes på akpoteket 1,5 ss olje. oppbevares tett! Alun er det som gjør at deigen ikke stivner og blir hard. Må byttes ut etter et par ukers lek!
Gjest Emera Skrevet 29. oktober 2003 #9 Skrevet 29. oktober 2003 Cream of tartar heter nesten det samme på norsk, ja: Kremortartari. Fås på apoteket. :kgsmil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå