steinbukk Skrevet 8. mai 2002 #1 Skrevet 8. mai 2002 hei alle sammen! Jeg starter i dag på min 37. uke og gleder meg til dagen barnet kommet. Jeg er utrolig bekymret om dagen da jeg har høyt blodtrykk og hovene bein. Blodtrykket mitt lå i dag på 148/98 er det flere som er her?? Jeg har hørt noen skrekkhistorier om svangerskapsforgiftning og trenger noen tips!! Legen min sendte meg til en ny kontoll på sykehuset og vakthavende lege sa da at jeg kunne reise hjem å slappe av. Det hadde vært veldig "fint" om det var flere som er i samme situasjon som meg som kunne fortalt meg hva dere gjør for å ha kontoll over situasjonen. Går dere til legen hver dag for å kontollerer bodtrykket?? klems fra steinbukk
Silfen Skrevet 9. mai 2002 #2 Skrevet 9. mai 2002 Hei. Jeg er ikke gravid lenger, fikk en gutt for 6 mnd siden. Var innlagt fra uke 37 med svangerskapsforgiftning og fikk gutten to uker før termin, ble da satt i gang. BT mitt var ikke så høyt, lå på 140/80-90. Normaltrykket mitt er 130/80. Men jeg hadde enormt med vann i kroppen. Ble fulgt nøye av lege ca en uke, annenhver dag på BT kontroll og urinprøver. Da jeg fikk +2 på P ble jeg sendt til kontroll på sykehus og ble lagt inn med en gang. Følte meg jo ikke syk, men hadde prøvd å slappe av mest mulig. Ro, ro og atter ro er det eneste som hjelper mot svangerskapsforgiftning. Vær obs på hodepine, får du det bør du kontakte lege straks. Ville også gått på hyppige kontroller hos legen din, slik at du ikke får en kraftigere svangerskapsforgiftning uten at du er klar over det. For som sagt, man merker ikke at man er syk og det kan være en alvorlig situasjon. På sykehuset måtte jeg samle urin, ta BT flere ganger om dagen og hadde hyppige CTG`er. Lykke til 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå