Gå til innhold

Salsa

Fremhevede innlegg

Gjest Nefertiti
Skrevet

Kan noen foklare litt hvilken type dans dette er og hvilken musikk som brukes? Er det mye bevegelse og rytme?

Noen med erfaringer? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en dans fra latin-amerika, man bruker ganske rask latin-amerikans muskk. Kan ligne litt på en mellomting mellom samba og cha-cha.

En må ha en del rytme i kroppen, hoftene. Trinnene er ganske kjappe.

Har tidligere danset latin i mange år (konkurrert). Salsa er ikke en egen dans her, men brukes mer som et trinn.

Gjest Nefertiti
Skrevet

Er den vanskelig å lære seg for nybegynnere? Jeg har danset litt før, men ikke salsa.

Er det en kjekk dans?

Skrevet

Du trenger absolutt ikke ha danset för for aa melde deg paa et nybegynnerkurs. Det trengte man iallefall ikke paa det kurset jeg begynte paa. Salsa var virkelig göy aa läre og ikke särlig vanselig =) Lykke til!

Skrevet

Nei, du trenger ikke å ha danset før for å melde deg på. Men det er et pluss om man har danset litt før, altså hvilken som helst dans, f.eks swing slik at vet forskjell på høyre og venstre ben... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg gikk på kurs sa instruktøren at det faktisk var en fordel om man IKKE hadde danset swing. Der bruker vi jo mye armer, og det skal vi ikke når vi danser salsa.

Jeg har ikke danset mye før, men har nå gått på to salsakurs og synes det er knallkjekt! Og dansemiljøet rundt salsa er faktisk større enn man skulle tro. Det finnes sikkert arrangementer der du bort også.

Og forresten, god trim! Blir du ikke svett og sliten når du danser salsa, så gjør du det feil :D

Skrevet

Ikke ta alt så bokstavelig da... :wink:

Poenget er jo at det er en fordel at man kan danse i takt, om det er swing eller noe annet er jo et fett. Swing og salsa er totalt forskjellig så det er merkelig om man "tar med seg" det man har kan av swing i salsaen om du skjønner....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...