AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Hvilken hunderaser bjeffer minst? Og som ikke er spesielt jakthunder. Tenker spesielt på spisshunder, alle spitz hundene og gjeterhunder og selvskapshunder som er mellomstore/store. Så på rasevelgeren på canis sin side og der stod det at keeshunden har manglende interresse for jakt. Noen flere hunder? Jeg har flere gnagere her og de går løse så hunden må ikke være jaktinterrisert og bjeffe lite da det er masse naboer her jeg bor. Er ikke noe morsomt å få klager på mye bjeffing av naboene og å bli upopulær. Og vil heller ikke at hunden skal plage gnagerne mine her og redd de skal spise de opp
johoo Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Mange faktorer spiller jo inn her, har du en stresset hund er det ofte mer bjeffing: Hordan du trener med hunden spiller selvsagt også en enorm rolle. Min erfaring er ivertfall at spisshunder bjeffer en del. Men som sagt, du kan fint ha en spiss hund som ikke bjeffer.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Hvilken hunderaser bjeffer minst? Og som ikke er spesielt jakthunder. Tenker spesielt på spisshunder, alle spitz hundene og gjeterhunder og selvskapshunder som er mellomstore/store. Så på rasevelgeren på canis sin side og der stod det at keeshunden har manglende interresse for jakt. Noen flere hunder? Jeg har flere gnagere her og de går løse så hunden må ikke være jaktinterrisert og bjeffe lite da det er masse naboer her jeg bor. Er ikke noe morsomt å få klager på mye bjeffing av naboene og å bli upopulær. Og vil heller ikke at hunden skal plage gnagerne mine her og redd de skal spise de opp hvilke type gnagere har du?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Jeg har flere marsvin og kaniner og en hamster og en undulat Er ikke ett punkt på canis hunderrasevelger som er minst jaktlystne. Er bare ett punkt for de som er mest og ikke de som er minst. Jeg har og googla: hunderaser minst jaktlystne, men da dukker bare spitz hunder opp som keeserhond og pomeran, kleinspitz og groserspitz og mittelspitz hundene opp. De ser jo greie ut de rasene men er det noen andre? Hørt at de bjeffer mere spits hundene og japansk spisshund i en annen tråd her som jeg så
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Grand danois bjeffer lite og har lite jaktlyst
Sugerøret Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 (endret) Fra rasebeskrivelsenpå GD : Rasen ble brukt som vakt- og jakthund. selvfølgelig er det forskjell i "driven" på hver enkelt hund,men GD er en jakt hund så opplysningen over blir litt feil Har du kikket på Eurasier? De har lite jaktlyst og er ikke særlig bråkete.De kan være litt reserverte mot fremmede,men alle som jeg har møtt har vært flotte og kjærlige Endret 28. februar 2011 av Kårky
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #7 Skrevet 3. mars 2011 Eurasier så ut som en fin hunderase og var nydelig å se på Røyter eurasier mye? Noen som har erfaring med eurasier? Tenker på sammen med gnagere/og bjeffing med naboer? Så ut som en flott hund eurasier. Takk for forslaget Kårky. Noen andre hunderaser?
Fandenivoldsk Skrevet 3. mars 2011 #8 Skrevet 3. mars 2011 Jeg får eurasier i April. Har møtt noen eksemplarer av rasen (bl.a foreldrene til valpene) og har fått et godt inntrykk! Det som går igjen når jeg har forhørt meg om rasen er bl.a at de er flotte familiehunder, krever lite pelsstell og bjeffer lite. Oppdretteren min børstet som regel pelsen et par ganger i måneden. De røyter, men fordelen er at pelsen faller av i store dotter og er dermed lette å plukke opp, i motsetning til f.eks korthårede raser med korte, stikkende hår som setter seg fast overalt Herkan du lese en del!
la Flaca Skrevet 3. mars 2011 #9 Skrevet 3. mars 2011 Herkan du lese en del! Grøss og gru, for en omtale. Har lest den før, og det verste er at det meste stemmer til en viss grad. Skjønner ikke hvorfor folk får seg eurasier egentlig. Skal nevnes at det er ingen over og ingen ved siden når man først får dem til.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #10 Skrevet 3. mars 2011 Grand danois bjeffer lite og har lite jaktlyst bingo! min har lyst til å leike med alt som rører ser, men tror ikke jeg har sett no serlig jaktinstinkt. det sto middag i øynene 1.gang jeg kom hjem med kaninene, men det var ikke mer enn 20min så skjønte han de var en del av familien. de kan til og med gå løse i hagen sammen, men dette er ikke noe jeg annbefaler noen andre å prøve! jeg har hatt rotter, hamster og kaninunger til tider, og han vil desverre være snill å slikke på dem, men da kjenner jeg hver gang jeg blir litt nervøs..... men den ganga en kaninunge sprella vekk fra fanget mitt å blei borte vekk, spurte jeg om han kunne finne den, han "fant" han, men det var ikke noen kaninunge der han penkt, men fant den i munnen hans etter hvert. kaninungen var slimete, men rask og fin. goooode "lille" gutten min!!! fra andre grand danois-eiere har jeg inntrykk av at de kan være bitte-litt jaktete ute i stor hage eller fritt, men at de er snille som lam inne. men jeg kan jo ikke garantere det er sånn alltid, bare det jeg har inntrykk av...
Fandenivoldsk Skrevet 4. mars 2011 #11 Skrevet 4. mars 2011 Grøss og gru, for en omtale. Har lest den før, og det verste er at det meste stemmer til en viss grad. Skjønner ikke hvorfor folk får seg eurasier egentlig. Skal nevnes at det er ingen over og ingen ved siden når man først får dem til. Hehe, hvorfor skulle ikke folk ville få seg Eurasier? virker som en fin rase på meg iallefall, gleder meg til å få min og regner med/satser på at det går bra
Gjest Footloose Skrevet 4. mars 2011 #12 Skrevet 4. mars 2011 Min hund er bestekompis med alle dyr han, ligger å sover inntil kaninen nesten hver dag. Han har jaktinnstinkt på minussiden han:D
Rime Skrevet 6. mars 2011 #15 Skrevet 6. mars 2011 Jeg har en golden retriever som aldri bjeffer, og som ikke har jaktlyst. Hun går fint overens med katter og alle dyr. Har venninner som har gnagere, og hun har aldri jaget noen. Utrolig trivelig og omgjengelig hund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå