Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Jeg bor i en annen by enn foreldrene mine. Jg snakker nesten ikke med de... Snakker kanskje kun 1-2 minutter på telefon annen hver uke. Føler egentlig ikke at jeg har noe behov for noe mer kontakt eller å dele ting fra livet mitt Er dette normalt?
Gjest anonym Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 ehm, nei tror ikke det. Det er ivertfall ikke et sunt og godt familieforhold.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Normalt å normalt.... Man er den man er og behovet for kontakt med foreldre/behovet for å dele hva som skjer i ens liv er nok forskjellig fra person til person. For mitt vedkommende er jeg for lite flink til å ringe og det går veldig ofte lenger enn to uker mellom hver gang. Når det er sagt så snakker vi leeenge på telefonen når vi snakkes og vi treffer hverandre relativt ofte i diverse sammenheng. Vi deler også villig vekk stort sett det meste som skjer i livene våre. Men familierelasjoner er forskjellige og det nok en grunn til at det er som det er i ditt tilfelle. Hva er normalt? Ikke vet jeg.
Raven Emerald Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Du snakker mer med dine, enn jeg gjør med mine... =P
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Hvis 2-3min hver 2.uke er det man er komfortabel med, ser jeg ingen ting unormalt med det. Før jeg fikk barn var det vel ca. samme mengde tlf kontakt mellom meg og mine foreldre. Nå ringer min mor 1-2 ganger i uken. Alt fra 2min til 15min.. Hvis det er et savn fra din side at dere snakker så sjeldent er det jo ganske lett å gjøre noe med det. Det kommer jo ann på hva man deler av info. Noen forteller alt til hverandre, da må man jo ringe ganske ofte og oppdatere. Som feks. min mann gjør. Han ringer meg 1-2 ganger pr dag mens han er på jobb. I løpet av en dag ringer han sine foreldre 3-6 ganger. De ringer også han nesten tilsvarende. Synes det er litt mye, men det er det han er vant med. En samtale med hans foreldre går ut på de spørr hva han gjør/hvor han er og han forteller dem det... Personlig ser jeg ikke poenget i det.. men dem om det.
Gjest Raindrops Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Jeg bor hjemme for tiden, men de jeg bodde for meg selv så snakket jeg mindre med dem en TS. Vi har ikke et usunt og dårlig familieforhold av den grunn. Folk er ganske enkelt forskjellige. Jeg savnet ikke å ha mer kontakt med dem, men hvis du gjør det så er det jo bare å ringe dem oftere 1
Furstina Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 Normalt och normalt... jag pratar nog mer sällan med min far, men när vi pratar är det kanske 20 minuters samtal. Min mor och jag har väl kontakt ca 1 gång i veckan men sällan mer än 10 minuter - oftast praktiska saker som avhandlas, jag känner väl att vi inte har så mycket som driver samtalet framåt. Min man pratar med sina föräldrar i telefon kanske 3 gånger om året, så ses vi en längre period på sommaren. Han mailar dock med sin mamma 1-2 gånger i veckan. Jag har vänner som i stort sett aldrig pratar med sina föräldrar, oh vänner som umgås med sin familj minst en gång i veckan, eller som har nästintill daglig hjälp i vardagen av sina föräldrar med barn och hem. Normalt? ja, för dem
Gjest mari kontrari Skrevet 27. februar 2011 #8 Skrevet 27. februar 2011 Av ren nysjerrighet lurer jeg på hvor gammel du er, tenker kanskje dette varierer med alder/livssituasjon. Selv er jeg ikke flink til å ringe hjem, og det kan nok i travle tider gå både en og to uker uten at jeg snakker med familien. Men samtidig bor jeg ikke lengre unna at jeg er på besøk en helg i måneden, som regle, så da får vi jo oppdatert oss. Så lenge du ikke savner mer kontakt, eller det på andre måter oppfattes som vanskelig, tror jeg ikke du trenger å tenke på det. Det viktige er gjerne å føle at de er der (og omvendt), dersom det virkelig skulle være behov for det.
kamela Skrevet 27. februar 2011 #9 Skrevet 27. februar 2011 Hvor ofte jeg snakker med datteren min varierer veldig. Noen ganger kan det være lange samtaler hver uke, og så kan det gå flere uker til neste gang, og da kan det være korte samtaler på 5 minutter. Avhenger veldig av hva som skjer hos oss begge to. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #10 Skrevet 27. februar 2011 Jeg snakker med moren min ca annenhver uke, det kan være en samtale på fem minutter eller tjue. Faren min snakker jeg veldig sjelden med på telefon, men en del e-mail. SMS til en eller begge med småting to-tre ganger i uken. (Foreldrene mine er gift, altså.) Tror annenhver uke er helt normalt, og så lenge du synes det er ok, gjør det jo ingenting om det er unormalt heller?
Gjest Anuket Skrevet 27. februar 2011 #11 Skrevet 27. februar 2011 Kommer litt ann det? Eks. jeg bor i samme by som mine foreldre og likevel prater jeg ofte med min mor på tlf eller stikker innom min far som jobber i byen og sier hei. Kjæresten min kommer fra en annen by og både han og broren snakker sjeldent med sine foreldre. Og de har et utrolig godt forhold, du ser det veldig godt når de er samlet. Så noen har behov og trives med å prate mye og ofte, mens andre har det helt fint med minimums kontakt :
Jinta Skrevet 27. februar 2011 #12 Skrevet 27. februar 2011 Jeg snakker ca samme med mine foreldre som du gjør. I begynnelsen når jeg hadde flyttet ut så syntes jeg det var lite, sikkert fordi jeg var litt ensom på nytt studiested med null venner, men nå synes jeg det er greit. Har liksom oppdaget at jeg er ganske forskjellig fra mine foreldre, og med veldig forskjellige interesser og da er det ikke alltid man har så mye å prate om, spesielt hvis det ikke har skjedd så mye på hver vår kant. Men jeg er selvsagt fortsatt glad i foreldrene mine, og de i meg.
barnehagetanten Skrevet 27. februar 2011 #13 Skrevet 27. februar 2011 Merker at i tiden etter jeg flyttet hjemmenfra og til jeg fikk barn snakket jeg lite med min mor. Ikke det at vi ikke var glade i hverandre, men studier, kjæreste og venner var 1 prioritet. Men etter jeg fikk barn, nakker vi minimum to ganger i uken med sammen. Min far kanskje to ganger i måneden; men han er ikke glad i å snakke på telefon, så det er nok hovedgrunnen.
Gjest sorpre89 Skrevet 27. februar 2011 #14 Skrevet 27. februar 2011 Jeg snakker med moren min stort sett hver dag:P
Gjest Marie Skrevet 27. februar 2011 #15 Skrevet 27. februar 2011 Jøss, dette er veldig annerledes enn jeg har det... Snakker med mamma hver dag på tlf Trenger ikke være lange samtaler, men 1 gang hver dag er normalt Snakker sjelden med pappa ettersom han ikke er så glad i å snakke i tlf
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #16 Skrevet 27. februar 2011 Nei, det er nok ikke normalt. Selv snakker jeg med mine foreldre 1-2 ganger i uken, og da ofte 10-15 minutter hver gang. Ikke alltid vi har noe viktig eller spennende å snakke om, men godt å høre hvordan det står til.
pandabear Skrevet 27. februar 2011 #17 Skrevet 27. februar 2011 Det finnes vel ingen fasit på hva som er normalt. Jeg snakker med moren min ca. 1 gang i uken, men det kan også være oftere eller sjeldnere..
Anglofil Skrevet 27. februar 2011 #18 Skrevet 27. februar 2011 Jeg prater med moren min neste daglig, mens pappa snakker jeg kanskje med annenhver uke. Kjæresten min snakker sjeldent med sine foreldre, kanskje månedelig og noe oftere alt ettersom. Vi begge har godt forhold til våre foreldre, men vi har ulike behov for hvor ofte vi trenger å snakke med dem. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #19 Skrevet 27. februar 2011 Jeg har ikke snakket med foreldrene mine på årevis.
Porcelain Skrevet 27. februar 2011 #20 Skrevet 27. februar 2011 Jeg snakker med mamma eller pappa (de er gift) maks 1 gang i uken vanligvis. Søstra mi snakker med de minst en gang om dagen. Vi har begge veldig godt forhold til foreldrene våre - jeg har bare ikke det samme behovet som søstra mi har med å dele alt som skjer med mamma og pappa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå