Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2003 #1 Skrevet 28. oktober 2003 Hva koster det?Med utsyr inkludert. Noen som har erfaring og vil fortelle meg litt..
Arketypen Skrevet 28. oktober 2003 #2 Skrevet 28. oktober 2003 Kommar en på hvor du bor.... Kurs koster fra 900 til 3000... utstyr koster fra 10000 til 20000... (koster ye mer om du kjøper dyrt ustyr da...)
Siam Skrevet 28. oktober 2003 #3 Skrevet 28. oktober 2003 Kjæresen min tok kurset hos Hydra Dykkersenter i Oslo i fjor(http://www.hydra.no/) og han var veldig fornøyd. De er blant de billigste i Oslo. Jeg tok lappen i Hellas for lenge siden og det var også bra.
Rannva Skrevet 28. oktober 2003 #4 Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har tatt alle mine kurs ved Jæren Dykkersenter i Stavanger. Topp plass og proffe folk. Grunnkurs der koster ca 1300,- Vil fraråde å ta kurs i syden/egypt selv om det er billig. Mange av stedene setter penger forran sikkerhet, og i tillegg må du ha eget tørrdraktkurs når du kommer til Norge.
Arketypen Skrevet 28. oktober 2003 #5 Skrevet 28. oktober 2003 Vil ikke fraråde noen å ta kurs i syden, da de kjører padi-standard (eller hva de nå har av organiasjon/system) der også... Men man skal ikke tro man er utlært når man kommer hjem, da det er langt vanskeligere å dykke her oppe.... TørrdarktKURS er for meg forrsten noe som er laget for å tjene penger...
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2003 #6 Skrevet 28. oktober 2003 Takk for svar. Men inkluderer kursavgiften leie av utstyr? Sånn at ikke utstyret må komme i tillegg til kursavgiften. For da blir det vel dyrt..
Arketypen Skrevet 28. oktober 2003 #7 Skrevet 28. oktober 2003 Det pleier å være med låne av utstyr ja. Om du sier hvor du bor kan jeg anbefale et bra senter for deg.
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2003 #8 Skrevet 28. oktober 2003 Skal du kjøpe utstyr må jeg bare få anbefale deg å kjøpe brukt. Ofte så flommer det over med utstyr som knapt er brukt. Ikke la deg lure til å kjøpe helt nytt! Kjøper du brukt utstyr er det og lurt å få trykktestet flasken , hvis den ikke har vært det på en stund. Utsyret selges ofte til halve prisen, gjerne under også Hvis du planlegger å kjøpe da.....
Arketypen Skrevet 28. oktober 2003 #9 Skrevet 28. oktober 2003 Både vest, ventilsett og flaske SKAL overhales med gitte mellomrom ja.
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2003 #10 Skrevet 29. oktober 2003 Det pleier å være med låne av utstyr ja. Om du sier hvor du bor kan jeg anbefale et bra senter for deg. Jeg bor i Fredrikstad
Arketypen Skrevet 29. oktober 2003 #11 Skrevet 29. oktober 2003 hmmmm.... Er et i Sandefjord da... Der kan du velge mellom PADI og CMAS kurs... NEPTUN DYKKESENTER Kilgate 18, 3217 Sandefjord I Tønsberg har vi dette : http://www.vestfold-froskemannskole.no/ Og i Fredrikstad har vi denne: http://www.aarum.no/vis.php
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå