AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men jeg har i noen år nå hatt "synsforstyrrelser" (i mangel på et annet ord). Av og til så "flyr" det noe forbi inne på øyet (vanskelig å forklare!). Det ser av og til bare ut som en nesten-gjennomsiktig rett strek, av og til er det en bue på "streken" og av og til er det et lite "hode" på enden av streken, den forandrer utseende kan man si. Den følger også synet mitt, altså hvis jeg ser til venstre så følger streken med øyet... Det kan være ganske irriterende til tider... Er dette helt villt, eller er det ikke så unormalt som jeg får det for meg? Det høres jo så tullete ut, og jeg vet ikke engang om jeg har klart å forklare det bra nok til dere :gjeiper: (Har selvfølgelig lest horror-stories om ormer/makker inne i øyet, og friker litt ut nå ) Hjelp...
Troilltøva Skrevet 26. februar 2011 #3 Skrevet 26. februar 2011 Floaters? Sånn der har jo jeg også :O men jeg skjønte ikke bæra av forklaringen av hva det egentlig er, hva er navnet på det på norsk?
FantasDick Skrevet 26. februar 2011 #4 Skrevet 26. februar 2011 Er ikke helt sikker, men tipper det omtales som Mouches volantes på Norsk.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #5 Skrevet 26. februar 2011 Helt vanlig. Sånn har jeg det, også. Blir spesielt synlig mot lyse flater. Å ligge på ryggen og se opp mot en blå sommerhimmel, f.eks.
Ueland Skrevet 26. februar 2011 #6 Skrevet 26. februar 2011 Sånn der har jo jeg også :O men jeg skjønte ikke bæra av forklaringen av hva det egentlig er, hva er navnet på det på norsk? Døde celler som flyter i øyet, alle har det og det blir hverken flere eller færre av de med årenes løp.
Troilltøva Skrevet 26. februar 2011 #7 Skrevet 26. februar 2011 Døde celler som flyter i øyet, alle har det og det blir hverken flere eller færre av de med årenes løp. okei, takk for infoen
skruf Skrevet 26. februar 2011 #8 Skrevet 26. februar 2011 Sånn har jeg og! Akkurat som ei lita miniflue... I følge optikeren min er det ikke noe galt...bare innmari irriterende...
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #9 Skrevet 27. februar 2011 Ja.. En kompis av meg hadde det i 2 uker.. Legen sa en må bare vente til det forsivnner, kan ikke gjøre noe med det.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #10 Skrevet 27. februar 2011 Åhh, tusen takk for svar! Nå blei jeg helt letta, var sikker på jeg var ekstremt unormal og at det var noe skummelt på ferde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå