AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Har opplevd dette på konsert: Jeg var på Billettservice med en gang salget startet, og fikk sikret meg plass på første rad. Reiste langt for denne konserten, og gledet meg stort. Forventningen ble ikke mindre da jeg satte meg i setet og så den perfekte utsikten til scenen. Så, idet konserten skal starte så blir en person i rullestol fulgt inn... og plassert rett foran mitt sete. Siden scenen var lav så jeg plutselig nesten ingenting. Jeg ble så paff, og turde ikke si noenting. Ville rett og slett følt det fryktelig flaut å skulle protestere mot en person i rullestol. Men er det virkelig vanlig at rullestolplassene er slik at den bak ikke ser noe? Bør det ikke være en egen plass til den personen? Hadde du turt å protestere mot at en handicappet ødela hele utsikten? Jeg vet at jeg burde være takknemlig for å være frisk og at jeg ikke, som den andre måtte leve med et handicap. Men jeg tenker også at om jeg hadde et handicap selv, så ville jeg følt det utrolig pinlig å bli plassert så noen andre ikke fikk sett noe?
Jinta Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Har opplevd dette på konsert: Jeg var på Billettservice med en gang salget startet, og fikk sikret meg plass på første rad. Reiste langt for denne konserten, og gledet meg stort. Forventningen ble ikke mindre da jeg satte meg i setet og så den perfekte utsikten til scenen. Så, idet konserten skal starte så blir en person i rullestol fulgt inn... og plassert rett foran mitt sete. Siden scenen var lav så jeg plutselig nesten ingenting. Jeg ble så paff, og turde ikke si noenting. Ville rett og slett følt det fryktelig flaut å skulle protestere mot en person i rullestol. Men er det virkelig vanlig at rullestolplassene er slik at den bak ikke ser noe? Bør det ikke være en egen plass til den personen? Hadde du turt å protestere mot at en handicappet ødela hele utsikten? Jeg vet at jeg burde være takknemlig for å være frisk og at jeg ikke, som den andre måtte leve med et handicap. Men jeg tenker også at om jeg hadde et handicap selv, så ville jeg følt det utrolig pinlig å bli plassert så noen andre ikke fikk sett noe? Bare å si i fra det, handikappede er som andre dødelige som regel og er greie å ha med å gjøre. Enten får du ja eller så får du nei, enkelt å greit, kanskje du får deg en konsertbuddy for fremtiden om du er riktig heldig også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå