lilletussa Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Hei! Nå skal vi ENDELIG gifte oss! Bryllupet blir 3. september 2011. Planleggingen er begynt for fullt, har nå booket kirke og festlokale. Spørsmålene er nå: hvem skal ordne håret mitt, sminke meg, lage kaken og buketten vår, og ikke minst, hvem skal fotografere oss? Noen som har noen tips til meg? Festen skal være i selve Ålesund. Akkurat nå er jeg mest opptatt av bryllupsbildene.. Hvem anbefaler dere til fotograf? Priser der? Håper noen har noen erfaringer/tips som dere vil dele med meg :-)
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Fotograf: Fotograf Kristiansen Frisør: Hairfashion Har hørt mye bra om begge og sett en del bilder fra Kristiansen. Blir spennende å se om Hairfashion når opp til forventningene på prøvetimen.
Beatee Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Lill på Lillys Studio er en veldig flink fotograf, kanskje hun kan? 1
lilletussa Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2011 Takker for tips! Hairfashion har jeg brukt tidligere når jeg har vært hjemme på ferie, men aldri hatt fast frisør..noen som vet om noen spesielle der er flinke? Der har de vel iallfall plass til klesskift etterpå.. Hårmaker'n, hvor ligger den på moa? Og noen spesielle der som kan brudepynting? :-) Lillys studio fant jeg plutselig selv på nett, fin hjemmeside og virker bra! Får sende litt mailer til ulike fotografer og høre om pris.. Da gjenstår brudebukett, hvor ville dere fått den laget?!
cattaa Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Hei! Vi skal også gifte oss i Ålesund i 2011 Det finnes en tråd for sunnmørsbruder her inne: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=295773&hl=ålesund&st=0 Jeg prøvde å spakre litt liv i den, men det var liten respons. Jeg har heller ikke ordnet frisør, blomster eller sminke enda. Som fotograf har vi booket Marianne i fo2grafisk. Hun tok bilder i bryllupet til ei jeg kjenner, og de var utrolig fine!
lilletussa Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. mars 2011 Gratulerer! Hvor og når tid blir deres bryllup? Vi har 3. september på Fjellstua :-) Nå ser det ut som en venninne vil lage bryllupskake, og det blir nok veldig bra!
cattaa Skrevet 5. mars 2011 #8 Skrevet 5. mars 2011 Takk det samme Vi skal gifte oss 6. august. Vielse i Ålesundkirka og festen på Seilerhytta. Vi vurderte også Fjellstua Utrolig dyrt å kjøpe kake straks man setter bryllup foran! Det gjelder forresten det meste :D Mamma lagde sin egen kake når de giftet seg, men jeg tror ikke jeg vil legge det på henne nå.
lilletussa Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 5. mars 2011 Vi vurderte også Ålesundskirka! :-) Den er fin, foreldra mine gifta seg der i hine hårde dager. Ja, det blir nok av ting mammaer må ordne, spesielt siden jeg planlegger i fra Bergen.. Du får tipse meg hvis du finner frisør og blomsterdekoratør..
Aftensol Skrevet 10. mars 2011 #10 Skrevet 10. mars 2011 Kan jeg spørre hva dere måtte betale for å leie fjellstua? Har utrolig lyst til det når vi skal gifte oss!
lilletussa Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 13. mars 2011 Aftensol: det kommer litt an på hva en vil ha av mat/drikke. Leie av lokal/personell er i prisen. På hjemmesiden deres står det priser på menyer.. Vi har valgt 3-retter, velkomstdrink, vin til mat og kaffe avec. Så da blir det jo litt, ca 1000 kr pr kuvert. Men er så utrolig deilig å tenke at andre ordner alt omtrent, komme til duk og dekka bord! Vi skal være i kuppelen, og den er straks nyoppussa, så blir nok kjempefint :-)
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #13 Skrevet 14. mars 2011 Vi skal ha vielse i Borgund Kirke og festen i SIL-huset. SIL-huset har nå fått "gardiner" for å skjule alle pokalene under festen. Betaler 500-600 pr.middagsgjest og 120 for kaffegjest. De fikser mat, servering, oppvask og alt det andre utenom pynting. Er det noen som har erfaring med Hairfashion? Hvordan er de på brudesminking? og er det noen som vet noen som er flinke til brudefirsering der?
fruBeist Skrevet 16. mars 2011 #14 Skrevet 16. mars 2011 Lill på Lillys Studio er en veldig flink fotograf, kanskje hun kan? Lill er kjempeflink. Jeg har sett MYE av arbeidet hennes, og vil anbefale henne på det varmeste! http://www.lillysstudio.no/
cattaa Skrevet 9. mai 2011 #15 Skrevet 9. mai 2011 Noen som vet hvor mye det koster å sette opp håret hos Hårmaker'n?
Anglofil Skrevet 10. mai 2011 #16 Skrevet 10. mai 2011 Tråden er ryddet for reklame iht reglene. Yvonne (mod)
charley Skrevet 18. mai 2011 #17 Skrevet 18. mai 2011 Synnøve sorthe er en kjempe dyktig fotograf!!!Hun var fotograf i min søsters bryllup og var der fra morgen til kveld,og blidene ble nydelige!!! her er en link til siden hennes synnøvesorthe
Eowyn! Skrevet 15. juni 2011 #18 Skrevet 15. juni 2011 Jeg vil i alle fall fraråde deg å bruke Aidafoto. Jeg brukte henne selv og det ble dyrt, og vi endte knapt opp med ett eneste brukbart bilde. Utrolig trist å ikke ha proffe bilder fra en ellers fantastisk dag!
TheaH Skrevet 16. juni 2011 #19 Skrevet 16. juni 2011 Jeg kan derimot anbefale Aida, synes hun tok nydelige bilder. Hun ville ikke slutte å ta bilder, vi måtte bare si at nå var det nok siden vi hadde en bryllupsfest å rekke :gjeiper: Hun er virkelig lidenskaplig opptatt av fotografering. Men dyrt var det ja. Anbefaler ikke Salt Studio, flere venner har brukt de og ikke vært fornøyd. Vi tok babybilder hos Salt og var overhodet ikke fornøyd med hverken service eller bildene. Synnøve Sorthe er flink, men skikkelig dyr. Anbefaler Hårmakeren i Ålesund sentrum, men ikke Hårmakeren på Moa. Var på Moa en gang å stusset og farget håret en gang og betalte nesten 2000 kr! Folk såg ikke at jeg hadde klippet det heller. Jeg betalte 4500 for brudeoppsett hos Hårmakeren i byen, det inkluderte farging og prøvetime. Er visst bare 2 frisører der som tar på seg brudeoppsett, ring til de å si at du skal ha brudeoppsett så er du kanskje så heldig å får hun som jeg hadde, hun var virkelig flink!! Når det gjelder blomster ville jeg ikke valgt Grønne Fingre på Moa syd. Dårlig kvalitet på blomstrene og buketten var ikke fin. Et vennepar valgte Arvids blomster i Ålesund sentrum og buketten og oppsatsene var nydelige. Fjellstua ville jeg styrt unna, vi fikk skikkelig dårlig service da vi henvendte oss til de, så droppet de. Vi hadde festen på Ålesund jakt- og fiskeforening sitt lokale i Fremmerholen og kan anbefale de. Litt mye furu-villmarkspanel, men veldig hyggelige folk og det ble ikke på langt nær så dyrt som om vi skulle hatt festen på en restaurant. Dersom dere skal ha et lite selskap ville jeg valgt Storfjord Hotell eller det lokalet ved Sunnmøre museum (husker ikke hva det heter, men det ligger oppe på en haug, ser ut som et spøkelseshus). Vi var i kontakt med Storfjord Hotell, hyggelige folk (iallefall før 62 grader nord tok over størsteparten av aksjene), nydelig og fantastisk utsikt, men vi hadde desverre for mange gjester. Vurderte seriøst å kutte ned på gjestelisten for å ha bryllupet der, men foreldrene våre synes det var en dårlig idè å kutte ut deres søsken med ektefelle, og vi hørte på de. Ellers er det nydelige lokaler i Langevåg i samme bygget som Devold, disse er også eiet av 62 grader nord, men kanskje litt usentralt for "byfolk" :gjeiper:
lilletussa Skrevet 16. juli 2011 Forfatter #20 Skrevet 16. juli 2011 Nå er vi ikke ferdig giftet enda, men er snart i mål! Vi har valgt Fjellstua som lokaler, og følte litt det samme som TheaH, noe dårlig service i begynnelsen, men nå etterhvert har vi opplevd det motsatte - heldigvis!!! Vi skal ha det i Kuppelen, den er nyoppusset og fiiin! :-) Fotograf blir Synnøve Sorthe, dyr, men forhåpentligvis bra og slik jeg vil ha bildene. Håper hun er åpen for mine innspill! Vi hadde også tenkt Storfjord Hotel,utrolig flott!!! men det ble for lite, og - som nevnt, mye hyggeligere før 62 grader tok over. Etter de tok over har vi ikke fått svar på henvendelser, hverken til hotellet eller 62 grader.. :-( Skal ordnes på Hårmakern Moa, opplevde det hyggelig på prøvetimen, og tror det skal bli bra, meeen, betalte 1800 k (!!!!!!9 kun for prøvetime. Og selve bryllupsdagen blir det litt over 3000.. Så ble litt målløs da timen var over, og burde nok ha sjekka litt bedre først. Leter nå etter noen til å støpe negler, kontakta ei, men ho mente at siden jeg var neglebiter ville det bli umulig å støpe negler på meg. SÅ - noen som har forslag, eller er det dødt løp for neglebitern meg??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå