AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 må slanke meg.... jeg slite med finne klær. skjemmes også av å måtte dra frem str 50-52 de sier det i butikka, å folk elles at jeg ikke er så svær. men er vel kroppsfasongen og som gjør litt. dersom jeg skal ned i klesdrakt/findrakt spes sydd te meg... ca antal kilo skal jeg regne å måtte ned, iom ikke kan tren så mye fra størrelse 50 til 44 i første omgang liksom har et år på meg men likevel
Sekretæren Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Er vanskelig å si hvor mange kg det er snakk om, siden kroppsfasong har mye å si. Jeg brukte laaang tid på å gå ned i én størrelse, selv om kiloene datt av en som en, rett og slett fordi jeg er en tydelig pærefasong. Gikk raskt ned i størrelse på overkroppen, vi pærer er små der. Rompa hang etter ganske lenge, men det kom seg den og. Så tommelfingerregelen om at én størrelse er ca 5 kg gjaldt ikke hos meg. Du klarer nok uansett fra 50 til 44 på et år. Ikke fokusér på antall kilo, men nettopp klærne. Bruk målebånd, speilet ditt og klærne du allerede har på å måle fremgang. Du ser jo lett når du har behov for ny størrelse
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 takker for svar :-) jeg har jo den drakta hengende som jeg skal bruke om et år. så får håpe jeg klarer å skjerpe kostholdet da. er dessverre ikke så lett for meg å trene. har målebånd, men ingen vekt. får la være å invester i vekt. usikker på min fasong. men folk mener jeg ikke ser slik ut at jeg treng så store størrelser, så vekten legg seg fordelt over d hele når d har øka
Tullepia Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Hvis det er vanskelig å trene bør du i hvertfall prøve å bevege deg så mye som mulig ellers: gå eller sykle i stedet for å kjøre, ta trapper i stedet for heis. Har du vondt i bena er det mange fine øvelser man kan gjøre mens man sitter på en stol. Eller du kan prøve å svømme, det er en skånsom trimform som er effektiv. Jeg syns ikke du trenger fokusere så mye på vekt, følg heller med på klærne og hvor sprek du føler deg. Siden du ikke klarer trene så mye er det viktig at du passer på kostholdet ditt. Spis fire-fem ganger om dagen. Grovt brød og fettfrie påleggstyper som kokt skinke, evt pålegg med sunt fett som avocado, makrell i tomat eller røkelaks. Havregrøt med frukt eller 4-korn frokostblanding med litt usukret syltetøy er gode alternativer. Spis fisk fire ganger i uka, og prøv gjerne vegetarmat. Prøv å spise kjøtt kun på søndagen, som man gjorde i gamle dager. Halvparten av middagstallerkenen din skal være grønnsaker, en fjerdedel kjøtt og en fjerdedel ris/poteter. Spis kun én porsjon. Og innfør lørdagen som snopedag. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Kroppsform og andre ting har VELDIG mye å si, så forholdet størrelse-vekt er helt individuelt. Selv er jeg 78 kg og har klær fra M til XL og fra 38 til 44. Så det varierer også fra plagg til plagg og fra klesmerke til klesmerke. Skal ikke være lett nei...
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 iom det stort sett føttene som streiker , så er ikke å gå tut så aktuelt. men er med litt på svømming, men kan ikje helt svømminga. vet dere om sider så det står øvelser som er effektive å gjøri vann ?
Tullepia Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 Kanskje du burde bli med på et svømmekurs for voksne? Hvis ikke, finnes det kurs i vanngymnastikk / vannaerobic. Gå inn på www.svomming.no
MarianneE Skrevet 28. februar 2011 #8 Skrevet 28. februar 2011 Mulig jeg er treg i oppfattelsen, men HVORFOR er det vanskelig for deg og trene? Med mindre du sitter i rullestol eller er funksjonshemmet av noen grad kan jo alle ut og gå!
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #9 Skrevet 28. februar 2011 gått 3 kurs for voksne- men skrekken sitter i enda. etter nesten drukna ved ca 2 årsalderen. så da den timen jeg er i vann, må jeg finne øvelser å gjøre. til du som trudde du var treg i oppfattelsen. trudde ikke at en måtte skriv alt. men ok med skeivstilling under begge beina, + kroniske betennelse i begge hæla, + ødlagte knær+ problem med hofte+rygg. så blir det litt vel smertefullt å gå. eller hoppe rundt på et senter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå