AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Jeg vil få en strammere kropp, og dette skal skje over lang tid. Ikke noe jojo- slanking her i gården nei! Spiser sunt, lite og ofte, og unngår godteri og lignende i ukedagene. Og trener ellers fem ganger i uken, altså løping x2 (intervall og langkjøring), ridning x1, styrketrening x1 og sykling x1. Så da lurer jeg på om det vil ha noe negativ påvirkning dersom jeg spiser godteri og typisk lørdagskos både lørdag og søndag?
Supraspinatus Skrevet 26. februar 2011 #2 Skrevet 26. februar 2011 Jeg vil få en strammere kropp, og dette skal skje over lang tid. Ikke noe jojo- slanking her i gården nei! Spiser sunt, lite og ofte, og unngår godteri og lignende i ukedagene. Og trener ellers fem ganger i uken, altså løping x2 (intervall og langkjøring), ridning x1, styrketrening x1 og sykling x1. Så da lurer jeg på om det vil ha noe negativ påvirkning dersom jeg spiser godteri og typisk lørdagskos både lørdag og søndag? Det kommer jo helt an på hvor mye du spiser da. Du sier formålet er oppstramming. Du skal redusere fettprosenten altså. Du har et intenst treningsregime. Pass på at du ikke trener for mange harde økter. 50% av treningen er restitusjon. I restitusjonen inngår ikke bare hvile, men også inntak av næring. Ideelt sett bør alt du spiser komme fra nyttige matvarer. (Jeg vil ikke bruke ordet sunn. Det føler jeg er for tungt belastet spesielt i lavkarbo og slankemiljøer.) Om du har en spisedag i uken gjør ikke så veldig mye. Så lenge det ikke innebærer en syk orgie i frityrgrytens helvete og smågodthyllens tyranni. Om du er måteholden og har en viss kvote godt du spiser på lørdagen, så kan du dele denne opp i to dager etterhverandre. Men det vil kanskje gjøre det litt vanskeligere å stoppe søtsuget den tredje dagen. Dette må du føle på litt selv. Selv er jeg en synder, jeg sliter med å holde meg unna søtsaker, selv i hverdager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå