AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Jeg er en person som liker å skrive dagbok. Der kan man få ut av seg mye gørr, uten å plage andre.... Men å skrive for hånd blir litt pes. Ønsker egentlig å bruke pc'en til slikt, men er det trygt?? Jeg har en bekjent, som det dessverre er blitt en solid knute på tråden med... Denne personen har ganske hardcore hackere i sin krets... Tanken har slått meg, etter å ha lest om andre som ikke tør skrive dagbok på pc'en pga. muligheten for at andre kan "bryte seg inn"... Jeg vet at man kan stenge filer med passordbeskyttelse. Men er dette bra nok dersom en hacker virkelig legger sjela si i å spionere på pc'en din. hilsen Paranoid
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #2 Skrevet 26. februar 2011 Legg dagboka på en ekstern harddisk da. Plugg den ut når du ikke trenger den. Problemet løst.
Supraspinatus Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Det finnes kun en måte å forsikre seg mot angrep via internett. Det er å trekke ut internettledningen. Da blir den eneste måten å spionere på via direkte tilgang. Er du virkelig paranoid burde du koble fra pcen fra internett hver gang du skal skrive. Så booter du den opp med et operativsystem lagret på en minnepinne som kun kjøres fra minnepinnen og minnet i pcen. Lagre det du skriver enten på minnepinnen eller en ekstern disk du kobler til i tillegg. Trekk ut minnepinnen og start maskinen på ny før du kobler til internett igjen. Husk å trekke for gardiner når du skriver. Les heller aldri høyt det du skriver. Scan rommet regelmessig for mikrofoner og kameraer.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Problemet med paranoide er at de er for paranoide til å innse at de ikke er paranoide nok. Den eneste måten en PC er helt trygg er ved å låse den inn i en safe som kastes ut på flere hundre meters dyp i havet. Ut over det... vil en PC alltid være "utrygg". En måte å gjøre PCen en anelse tryggere på er å installere Linux i tillegg til Windows. Det får du tak i her: http://www.kubuntu.org/getkubuntu/download Hvis du ikke vet hva du har for maskin så laster du ned Kubuntu Desktop 32-bit. CD hvis internetten ikke er så veldig rask. DVD hvis du har litt rask internett (10Mbit eller mer - tar mellom en til to timer å laste ned DVD). Starte opp maskinen med CD/DVD i, og velge språk og starte Linux. Veldig enkelt å bruke. Og helt helt trygt for virus. Hvis du velger å kryptere hjemmekatalog så er du helt helt trygg for at noen skal kunne ta seg inn på maskinen for å lese noe som helst av det du har skrevet også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå