Gå til innhold

Strikkehjelp, strikkediagram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, nå blir jeg skikkelig frustrert her :P har rekt opp hele greia igjen 2 ganger nå! jeg skal strikke en singlet i tuvadesign og har et diagram å følge. det er utrolig lett! Men likevel får jeg det ikke til å stemme :S Mønsteret blir absolutt ikke som det skal bli, som vist på bildet. det skla legges opp 224 masker for størrelsen, og det stemmer med at det er 16 masker som skal strikkes og gjentas rundt. jeg forstår bare ikke at det ikke kommer oppå hverandre i rundene . hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du link til oppskriften, evt bilde av det du strikker? Ikke lett å skulle forklare når man ikke har sett noen av delene. Høres ut som du har feil antall masker på pinnene dersom mønsteret ikke treffer.

Skrevet

Det skal gå opp. Er du helt sikker på at du har rett antall masker på pinnen? Tell én gang til. :)

Skrevet

men sånn uansett om jeg har 3-4 for mye masker legger jeg jo merke til det, men det skal vel gå fordiom? eller det være akkurat 224? :)

Skrevet

Det må være et tall som går opp i 16. 224 gjør det. Om du har 2-3 masker for mye går det ikke opp, nei.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg ville strikket en prøve med f.eks. 32 masker først. Dette for å bli helt sikker på mønsteret.

Hullmønster med felling og øking er noe av det jeg sliter mest med.

Gjest Mynona83
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men jeg har strikken noe med flettemønster en gang, og dette følte jeg også at ikke traff oppå hverandre, så jeg rekte opp 2-3 ganger, før jeg ga opp, og bare fulgte oppskriften, og det stemte faktisk :) Jeg bare så det ikke før jeg hadde kommet ganske langt på vei. Og mønstert du strikker er jo litt sånn at det er "kryss", så kan hende det vil se riktig ut når du bare kommer langt nok...

Lykke til.

Skrevet (endret)

men sånn uansett om jeg har 3-4 for mye masker legger jeg jo merke til det, men det skal vel gå fordiom? eller det være akkurat 224? :)

Det er en grunn til at det står 224 masker...

Endret av Annie
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...