Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Kongsvinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt en jobb i Kongsvinger og jeg vurderer å flytte dit hvis jeg får den. Ser at det er billige hus og leiligheter der også. Hvordan er det å bo der? Lett å komme i kontakt med folk? Er det noe særlig kulturliv? Restauranter og puber? Takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i Kongsvinger, er 20 år. Er vel 5-7 utesteder her, noen med 18års grense og noen med 20.. Her er folk litt redde for nye folk, men da snakker jeg om 20åringa. Vet ikke hvor gammel du er:) er veldig pent her og skjer masse her, f eks festningskonserten, ukm, kino, bowling, svømmehall, tre treningsstudioer, mange gode resturanter og et kjøpesenter samt 30min kjøretur til Sverige der de har billig røyk og alkohol samt et stort kjøpesenter som de skal bygge ut;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i Kongsvinger, er 20 år. Er vel 5-7 utesteder her, noen med 18års grense og noen med 20.. Her er folk litt redde for nye folk, men da snakker jeg om 20åringa. Vet ikke hvor gammel du er:) er veldig pent her og skjer masse her, f eks festningskonserten, ukm, kino, bowling, svømmehall, tre treningsstudioer, mange gode resturanter og et kjøpesenter samt 30min kjøretur til Sverige der de har billig røyk og alkohol samt et stort kjøpesenter som de skal bygge ut;)

Takk! Jeg er 30 år. Hvordan er oppvekstvilkårene for barn?

Skrevet

Jeg syns det er kjempe fint, jeg bor noen min unna selve sentrum, i et byggefelt, er masse hus og lekeplasser her, koselige naboer og stor nok plen. Og er 5 min kjøring til skole og barnehage.

Er vel 4 barnehager i selve sentrum som jeg kommer på i farta og to-tre barneskoler, samt 2 ungdomsskoler, og 2-3 vgs.

Bor du i et av byggefeltene får du det nok best om du har unger. Selv i alle aldere.

Men jeg vil råde deg å ikke flytte til vennersberg, dersom dette byggefeltet høres kjent ut? der skjer det litt masse dritt om jeg kan si det sånn, i hvertfall ikke ting en liten unge vil vokse opp med som naboer :)

• 3 år senere...
Skrevet

Drar frem denne gamle tråden jeg.....

Ser det blir frarådet å flytte til vennersberg. Jeg er absolutt ikke kjent på Kongsvinger, men jeg flytter straks dit og da til vennersberg... Er det virkelig ille der? Ser jo at det selges en del boliger nettopp der, men de blir jo solgt. Hva slags dritt er det som foregår der egentlig og har det blitt bedre disse årene tråden har ligget...

Anonymous poster hash: ea044...10f
Skrevet

Nei, ingen grunn til å holde seg unna Vennersberg. Var ikke det i 2011 heller.

Anonymous poster hash: ca510...5d3
  • Liker 1
Skrevet

Det eneste positive med Kongsvinger må vel være at det er kort vei til Sverige, så man kan spare mye på matbudsjettet. Ellers er mitt inntrykk at det er en innmari trist, stille og kjedelig by. Generelt lite folk ute i gatene, og ikke er det særlig fint der heller. Typisk harry rånerplass ala Jessheim, Kløfta, div plasser på Toten, and so on.

• Liker 3
Skrevet

Passer meg bra med lite folk i gatene, jeg liker jo ikke folk :fnise: Men da fortsetter jeg å glede meg til en ny start i livet nettopp på vennersberg :danse:

Anonymous poster hash: ea044...10f
Skrevet

Kongsvinger er en dritkjedelig "by". Der ville jeg aaldri ha bodd. Fatter og begriper ikke hvorfor det bor såpass mange der at det har fått bystatus. Skikkelig drittplass.

Infinite fikk egentlig sagt det meste som er å si om det stedet.

To positive ting er kort vei til Sverige og en bra kinarestaurant.

Anonymous poster hash: 955f5...8d8
  • Liker 2
Skrevet

Det er veldig mye narkotika i Kongsvinger.

Anonymous poster hash: d1acc...e7f
  • Liker 2
Skrevet

Drar frem denne gamle tråden jeg..... Ser det blir frarådet å flytte til vennersberg. Jeg er absolutt ikke kjent på Kongsvinger, men jeg flytter straks dit og da til vennersberg... Er det virkelig ille der? Ser jo at det selges en del boliger nettopp der, men de blir jo solgt. Hva slags dritt er det som foregår der egentlig og har det blitt bedre disse årene tråden har ligget... Anonymous poster hash: ea044...10f

Det er veldig typisk syn blant befolkningen i Kongsvinger om at Vennersberg er et fælt sted. Det kommer av at det er her de fleste innvandrerne og asylsøkerne bor. Det som er fakta er at Vennersberg har den beste barneskolen i kongsvinger. Den er så flerkulturell at alle lærer mye om respekt for andre kulturer. De utnytter at de er flerkulturelle med å arrangere mye på skolen. Det er den skolen med minst mobbing i hele kommunen! Vennersberg er et veldig fint sted å flytte til, spesielt om man har barn. Her er det mange barnefamilier, skole rett ved, lekeplass (om den ikke er borte) og de som bor der er veldig fornøyde, utenom noen som aldri er fornøyde. Skulle jeg flytta tilbake til Komgsvinger ville jeg bodd på Vennersberg selv!

Det største problemet med kongsvinger er befolkningen. Makan til sytepaver skal man lete lenge etter. Ja, det skjer ikke alle verdens i byen utenom festmingskonsert, marken (Marten), ukm, byfester og litt andre småarangementer, men det er fordi befolkningen er veldig dårlige til å møte opp på ting. Det går da utover de som møter opp. Det kongsvinger så sårt trenger er positive innbyggere som setter pris på det som skjer i byen istedenfor å klage om småting hele tia :)

Velkommen til byen i mitt hjerte! :)

Anonymous poster hash: b7188...dce

Skrevet

Siden Kongsvinger ikke er i bibelbeltet tenker jeg det må være fantastisk! :-)

Anonymous poster hash: 624a0...ce9
  • Liker 1
Skrevet

Siden Kongsvinger ikke er i bibelbeltet tenker jeg det må være fantastisk! :-)

Anonymous poster hash: 624a0...ce9

Men Kongsvinger ligger i Hedmark, som sannsynligvis er det tristeste fylket i hele Norge :biggrin:

• Liker 1
  • 9 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 92edb...5df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2014 den 19.47):

Det er veldig mye narkotika i Kongsvinger.

Anonymous poster hash: d1acc...e7f

De får fra Oslo og omegn.

Anonymkode: ac4b0...873

AnonymBruker
Skrevet

Er Kongsvinger sånn som Kongsberg?

Anonymkode: 768e7...7b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Eller kanskje ikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 16.20):

Hvorfor skulle det være det? 😄 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (14 timer siden):

Fordi jeg er kjent i Kongsberg og trodde de byene var omtrent like store? Er det noe forskjell i klima?

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (14 timer siden):

Kongs er kongs 🤣

Anonymkode: 91fe9...4d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...