Gå til innhold

Hvordan fortelle barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min seks år gamle sønn spør meg hvorfor jeg og pappa er skilt. Om jeg ikke er glad i pappa, osv. Faren og jeg skilte oss for omtrent 5 år siden, og seksåringen har flere ganger sagt om pappa ikke kunne flytte tilbake og bo med oss og sånt, men i det siste kom disse spørsmålene om hva grunnen til skilsmissen er. Storebror snakker ikke mye, derfor spør han aldri om slike ting.

Saken er at jeg ikke klarer å fortelle sannheten om hvorfor mamma skilte seg fra pappa. Hva gjør man, da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du fortelle eventyr.

Hva slags tull er dette?

Skrevet

Man bør prate sammen med barna!! La de spørre, ikke vær redd for spørsmålene. Vær ærlig å si at noe er vanskelig å svare på,for vi voksne mennesker gjør mye barn ikke forstår. Men si du liker faren for pga han fikk jeg dere, det viktigste i verden!! Men vi alle har det bedre om vi ikke bor sammen, for vi prøvde det så godt vi kunne, men da hadde verken mamma eller pappa det så bra som nå. Lykke til

• Liker 2
Skrevet

Voksne mennesker kan finne ut at de ikke passer å bo sammen med hverandre, og da har alle det bedre med å bo hver for seg. Omtrent sånn tror jeg at jeg vil ordlegge meg. Jeg tror det er viktig at barna ikke kommer i en situasjon hvor de føler at de skal ta parti for en av foreldrene fordi den andre har vært dum eller gjort noe galt.

Gjest annemor30
Skrevet

Fortell at dere ikke klarte å være kjærester lengre, men at dere klarer å være foreldre;) Hvis dere gjøre det da selvfølgelig;) barn trenger å få en forståelse om hvorfor dere ikke bor sammen.

Skrevet

Da får du fortelle eventyr.

Synes den var litt unødvendig jeg..

Støtter det Annemor30 skriver, fortelle at dere ikke ville være kjærester mer, men at dere er veldig glad i dem og at dere gjør alt for dem :)

Skrevet

Ville sagt at man kan være glad i hverandre selv om man ikke er kjærester mer. At av og til er det mye bedre å være venner.

Gjest annemor30
Skrevet

Tråden er ryddet for unødvendig kommentar

annemor30

mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...