Gå til innhold

Hentet barnet vårt hos en klassevenn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva hadde du gjort?

Barna er 6 år, klokka var 4 på en hverdag!!!!!!!!!!! Kun en forelder i husstanden som var meget beruset, snøvlet og sjanglet litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hva hadde du gjort?

Barna er 6 år, klokka var 4 på en hverdag!!!!!!!!!!! Kun en forelder i husstanden som var meget beruset, snøvlet og sjanglet litt.

Jeg hadde meldt fra til barnevernet. Jeg skulle ønske noen hadde gjort det for meg da jeg var barn og bodde med en alkoholisert forelder.

• Liker 25
Skrevet

Da kontakter man barnevernet. Enkelt og greit.

• Liker 4
Skrevet

Håper dere inviterte denne klassevennen med dere hjem på overnatting?

Ellers er jeg enig med de andre, her må barnevernet kontaktes.

• Liker 4
Skrevet

Få barnet hans vekk så fort som mulig. H*n er sikkert vant til at faren er en alkoholiker, og barn skal ikke vokse opp under sånne omstendigheter. Ring barnevernet asap!

• Liker 1
Skrevet

Han hadde sikkert bare tatt seg et glass til ski-VM.

• Liker 4
Skrevet

Da håper jeg dere tok med dere barnet som bor der også? Det ville i hvert fall jeg gjort, selvsagt etter først å ha avtalt med faren og latt som alt var i orden. Deretter ville jeg ringt barnevernet.

Skrevet

Det kan hende det. Eller vin til maten. Men slikt skal naturligvis ikke skje. Alkohol og ansvar for barn hører ikke sammen.

Skrevet

Det kan hende det. Eller vin til maten. Men slikt skal naturligvis ikke skje. Alkohol og ansvar for barn hører ikke sammen.

Så man skal rinnge barenvernet hvis noen tar seg et glass når barn er hjemme?

• Liker 2
Skrevet

Man blir ikke full av "et glass til ski-VM."

Skrevet

Jeg håper virkelig du mener fyll og ansvar for barn, og ikke et uskyldig glass vin til maten eller en kald pils i sommersola.

• Liker 3
Skrevet

Så man skal rinnge barenvernet hvis noen tar seg et glass når barn er hjemme?

Det virker ikke som om vi sbakker om et glass her da.

• Liker 5
Skrevet

Hva med å snakke med moren før man tar kontakt med barnevernet? Det er da absolutt ikke sikkert at denne mannen er full hver dag! Det kan ha vært et engangstilfelle.

Kanskje han ikke var full en gang, kankskje han hadde et illebefinnende? Jada det var sikkert ikke det, men de som har det kan virke fulle de og, så kanskje man bør tenke litt på det før det er helt krise-stemning.

• Liker 3
Skrevet

Man blir ikke full av "et glass til ski-VM."

Det er noen det synes veldig godt på etter ett glass. Jeg f eks begynner å blingse etter et par slurker. Ser full ut lenge før jeg kjenner meg pussa.

• Liker 1
Skrevet

Kontakt barnevernet, - for all del, IKKE kontakt ham selv! Ikke prat med ham det gjelder! Det er kjempeviktig at han ikke får vite noe mens man kontakter andre instanser! Det er kjempebra for menneskers pyske og helse det! Kom igjen, gjør det!!

• Liker 5
Skrevet

Det var en kommentar til Berentsen som mente at man ikke kunne ta et glass om det var barn i huset.

Skrevet

Tror ikke du er edru, du snøvler når du skriver, det heter ikke sbakker. Jeg kontakter barnevernet omgående.

• Liker 5
Skrevet

Ts her. Ja, barnet sov over hos oss.

Ikke et glass vin, dessverre, var full. En voksen blir ikke sånn av et glass vm-vin. Og ikke hadde de spist heller..

Burde man ikke kontakte den andre foreldren før barnevernet, skilte foreldre??

Man SKAL bry seg når barn er innvolvert, men hvor starter man?

Kommer til å bli masse krøll og styr. Vedkommende vil forstå det er meg som har meldt fra. Når man plutselig står i situasjonen, blir man skikkelig usikker, livredd for å gjøre noe galt!!

Skrevet

Jeg håper virkelig du mener fyll og ansvar for barn, og ikke et uskyldig glass vin til maten eller en kald pils i sommersola.

Når man har ansvar for barn er ikke alkohol en god kombinasjon.

Gjest Ruccola
Skrevet (endret)

For barnet sin del så ville jeg ha snakket med barnets mor aller først. Så kan du legge til at du er bekymret for 6-åringen som er alene med en far som drikker.

Så ville jeg gitt henne litt tid på seg til å ta affære før du selv kontakter barnevernet.

Jeg har selv vokst opp med en alkoholisert far. Jeg har ikke tatt skade av det, men jammen har jeg gjort mye som maaaaange andre ruller med øynene for....Jeg var hjemme og sov på rommet mitt mens pappa hadde full fest hjemme. Jeg har tatt pappa i fyllekjøring...

og jammen kunne det gått veldig galt om han hadde hatt venner på disse festene som likte småpiker! (Hvem hadde vel reagert om "Geir" ble borte i 15 minutter......? )

Han er verdens snilleste mann og jeg ville ikke vert han foruten, verken nå eller i oppveksten... men det er viktig at mor også får vere med i samtalen om hennes barn!

Min bor brydde seg dessverre ikke, men hun viste at pappa ikke hadde gjort oss noe galt da, men alikevel ikke en supermamma's oppførsel :sjenert:

Endret av Ruccola
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...