Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en ny strømpebukse i dag og skulle prøve den når jeg kom hjem. Har fått den opp på lårene når jeg ser det er hull i baken/skrittet. Det var akkurat i sømmen der det de har sydd fast "trusetøystykket", så det kunne ikke vært meg som laget det.

Uansett, det var bare et av mange elendige strømpebukse-moments. Om det ikke er hull i de før jeg har tatt dem på meg, så er det garantert hull i de når kvelden er omme.

Og hvorfor har de andre størrelser enn bukser? Bruker 38-40 i bukser, men i strømpebukse må jeg ha 40-44.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det en sånn tynn strømpe? For det skal ikke mye til før det går hull i de :gjeiper: Tar jeg en slik tynn strømpe på meg er jeg super forsiktig. Går jeg på byen med de blir det alltid hull i det. Kaller de for en gangs strømper.

Skrevet

40 denier, så den var litt tynn. Men de hadde ikke tykkere som hadde hold-in :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Drittlei av dårlige strømpebukser jeg også. De rakner bare man snakker om de.

Har gått over til stayups og kjøper flere par av samme type. Om en ryker, kan jeg bruke den andre med en fra et annet par.

Skrevet

Det er noen som heldigvis er mer holdbar enn andre. Jeg unngår for all del tynnstrømpebukser fra Pierre Robert. Rekker såvidt å få inn tærne før de ryker.

Husker ikke hvilket merke som har gode strømpebukser, men det kan hende det er cubus og lindex sine egne.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg har slutta å kjøpe tynne strømper fra matbutikker. Herregud for noe elendig dritt! De blir ødelagte før jeg har fått dratt de opp over rompa. Går jo hull i de med en gang! De er helt ubrukelige.

Skrevet

Strømpebukse-størrelse avhenger kun av lengden på beina dine, og omtrent kun det. Om du er lang i beina må du derfor ha en større strørrelse, selv om du bruker en mindre størrelse i f.eks jeans.

Lindex har mange gode strømpebukser, forskjellige tykkelser, med eller uten hold-in :-) ikke dyre heller, de fleste for 49,- og jeg har ikke problem med at de revner.

Skrevet

Kjøpte meg en ny strømpebukse i dag og skulle prøve den når jeg kom hjem. Har fått den opp på lårene når jeg ser det er hull i baken/skrittet. Det var akkurat i sømmen der det de har sydd fast "trusetøystykket", så det kunne ikke vært meg som laget det.

Uansett, det var bare et av mange elendige strømpebukse-moments. Om det ikke er hull i de før jeg har tatt dem på meg, så er det garantert hull i de når kvelden er omme.

Og hvorfor har de andre størrelser enn bukser? Bruker 38-40 i bukser, men i strømpebukse må jeg ha 40-44.

Jeg har i hele helga brukt ei strømpebukse fra Cubus, deres eget merke Detail men controltop. Det er like hel og fin enda, anbefales!

Gjest Eurodice
Skrevet

Kan dere sette på dere strømpebuksen på riktig måte, da? Den skulle ikke rakne med en gang da. Den skal trekkes forsiktig over føttene og videre oppover bena, på samme måte som når dere trer på mannen kondom :lur: .

Skrevet

Jeg har i hele helga brukt ei strømpebukse fra Cubus, deres eget merke Detail men controltop. Det er like hel og fin enda, anbefales!

Det er for så vidt spesielt nok at du er mann, men når du i tillegg opplyser at du har brukt samme strømpebuksa "hele helga" begynner det å bli vel ulekkert....

Skrevet

Det er for så vidt spesielt nok at du er mann, men når du i tillegg opplyser at du har brukt samme strømpebuksa "hele helga" begynner det å bli vel ulekkert....

Den er faktisk blitt vaska også da!

Gjest Applestore
Skrevet

Jeg syns strømpebuksene til cubus er mye bedre enn de til lindex (eller var det kapahl?)

Skrevet

Hva med å bruke en "Satin" type body lotion på foten og litt oppover. Da skulle strømpebuksen justere seg litt bedre ved bruk. Ikke kjøp i matbutikker og håndvask dem først i ca. 30 grader med mild såpe. Dette kan du gjøre ned til 20 denier. Hvis du bruker Victoria's Secret body butter, den trekker sakte inn, kan du helt greit få på deg 15 denier også.

Dette er litt som å smøre ski, du må preparere først ....lol

Skrevet

Før i tiden lagde de faktisk tynne nylonstrømper som var sterke nok til å brukes til tauing av bil, og som var rakningssikre! De varte vask etter vask etter vask, men selvsagt fant de ut at dette var lite lønnsomt - man hadde jo aldri behov for å kjøpe nye når de var av så god kvalitet.

Planned obsolescence or built-in obsolescence in industrial design is a policy of deliberately planning or designing a product with a limited useful life, so it will become obsolete or nonfunctional after a certain period. Planned obsolescence has potential benefits for a producer because to obtain continuing use of the product the consumer is under pressure to purchase again, whether from the same manufacturer (a replacement part or a newer model), or from a competitor which might also rely on planned obsolescence

http://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence

Dette blir gjort med de fleste produkter i dag, men jeg synes det har gått for langt. Det må da finnes en mellomting mellom strømpebukser som kan taue biler og strømpebukser som rakner bare du ser litt hardt på dem. Lyspærer er enda et eksempel på dette. De ble tidligere laget for å vare, og det finnes lyspærer (i bruk) som er over 100 år gamle. Det har blitt nedjustert flere ganger hvor lenge nye pærer skal lages for å vare, og i dag er det vel nede i noe sånt som 2 år. Sykt! Mange av produktene kan ikke resirkuleres heller, og det som i realiteten er søppel blir ofte sent til U-land kamuflert som donasjoner av utstyr :kjefte:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1243138/Still-glowing-strong-109-years-worlds-oldest-lightbulb.html

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte den på en undertøysbutikk, den var av merket vogue og kostet 150 kr.

Googlet navnet nå og fikk opp en test av strømpebukser som KG hadde hatt. Vogue fikk 4 av 6 og lindex var den beste. Så neste gang skal jeg prøve den :)

Skrevet

Jeg kjøpte den på en undertøysbutikk, den var av merket vogue og kostet 150 kr.

Googlet navnet nå og fikk opp en test av strømpebukser som KG hadde hatt. Vogue fikk 4 av 6 og lindex var den beste. Så neste gang skal jeg prøve den :)

Håpe du har funnet noen som er ok;-)

Skrevet

Hei, jeg er oppvokst som mann, men bruker nå mest kvinneklær.

Selv med min bakgrunn så klarer jeg å få på strømpebuksen uten dem blir ødlagt. Skjerp dere jenter.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hater strømpebukser også. HATER! Skal vedde på at det er en kvinnehatende mann som har oppfunnet dem for å skape tortur and discomfort. :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...