Monica1968 Skrevet 26. februar 2011 #1 Del Skrevet 26. februar 2011 Vi er en venninnegjeng på 13 stykker, ikke alle står hverandre like nært. En av damene, som jeg har kjente i veldig mange år, har i den senere tid fått for vane å ta med seg datteren sin på 20 når vi skal samles til vorspiel. Dette var hyggelig i begynnelsen, men nu har det blitt i overkant; vi er flere som synes at "vi gamle" må få holde på at det tross alt er vi som er venninner, og at det dermed er naturlig at vi stort sett går ut uten den aktuelle datteren, men at hun selvsagt kan være med fra tid til annen. Dette nevnte en av damene, på en fin måte, til jentens mor, som sa seg enig i dette, og vi anså dermed "problemet" som løst. I kveld skal jeg ha vorspiel, og jeg sendte i den forbindelse noen meldinger med bla. jentens mor for å informere henne om når hun kunne komme etc. Den siste meldingen jeg skrev til henne før jeg la meg i går, lød slik: "Ok, da samles vi voksne hjemme hos meg kl. 20 i morgen." På morgenen i dag, ser jeg at jeg har fått svar fra henne, og hun skrev følgende: "Den er grei. XX(datteren)blir sannsyneligvis også med." Spørsmålene mine da, er: 1. Uttrykte jeg meg ikke klart nok på SMSen jeg sendte? Jeg forsøkte å formidle at det var vi på 40+ som skulle møtes i kveld, og må medgi at jeg nu er litt i tvil rundt hvorvidt hun ikke oppfattet dette, eller ikke brydde seg. 2. Moren har altså sagt seg enig med oss i vår vurdering av datterens delatakelse på våre byturer, men har foreløpig ikke vist noen endring ift. dette. Hvordan skal vi da formidle dette til henne på en måte som gjør at hun tar det vi sier til seg, samtidig som det blir sagt på en høflig måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommertid Skrevet 26. februar 2011 #2 Del Skrevet 26. februar 2011 Hva med å si noe ala " Det er koselig at du tar med deg datteren din av og til, men innimellom hadde det vert kjekt at vi voksne fikk litt tid alene, kunne du kommet alene denne gangen?" Det kan vell umulig missforstås og du er ikke nedsettende mot hennes datter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest press Skrevet 26. februar 2011 #3 Del Skrevet 26. februar 2011 må bare spørre om en ting; du har gått ut med bilde av deg selv her osv, da kan jo hvem som helst vite hvem du er, er du ikke redd for at noen ikke minst de det gjelder skal lese dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. februar 2011 #4 Del Skrevet 26. februar 2011 Enig med Sommertid. Siden hun tydeligvis ikke tok hintet så tror jeg du bør ringe henne og presisere at denne gangen hadde det vært hyggelig om hun kom uten datteren, så dere "voksne" kunne ha en kveld for dere selv. Når dere skal ut etterpå så vil jo en 20-åring legge litt føringer på hvor dere kan gå også. Var en tråd her om det for en tid siden, men husker ikke om det var din. Var i allfall en problemstilling som gikk på at de voksne ikke kunne gå på favorittstedet pga. der var det 21 års aldersgrense og en 20-åring i selskapet kom ikke inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 26. februar 2011 #5 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg synes også at "Sommertid"s forslag høres bra ut. Men "av og til" kan lett bli minst annenhver gang, særlig når denne dama ikke virker til å være den som oppfatter sosiale koder lettest. Når det er sagt så høres det jo veldig merkelig ut at datteren stadig vekk er med. Pussig at både datteren og moren ønsker det. Det er jo nærliggende å tro at datteren kanskje ikke har særlig til nettverk, og at moren får dårlig samvittighet for å dra fra henne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest press Skrevet 26. februar 2011 #6 Del Skrevet 26. februar 2011 må bare spørre om en ting; du har gått ut med bilde av deg selv her osv, da kan jo hvem som helst vite hvem du er, er du ikke redd for at noen ikke minst de det gjelder skal lese dette? hvis jeg ikke blander deg med en annen da . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #7 Del Skrevet 26. februar 2011 Kanskje hun ikke har hjerte til å si nei til datteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 26. februar 2011 #8 Del Skrevet 26. februar 2011 Kanskje datteren er redd for å være alene hjemme? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 26. februar 2011 må bare spørre om en ting; du har gått ut med bilde av deg selv her osv, da kan jo hvem som helst vite hvem du er, er du ikke redd for at noen ikke minst de det gjelder skal lese dette? Off topig: Jeg har veldig liten tro på at dem det ikke ville vært ideelt at leste dette, er på KG, i tillegg til at de skulle få med seg akkurat bildet og en tråd de ikke skulle se, og hadde det skjedd, så hadde jeg ikke hatt problemer med å forklare meg; jeg skriver ingenting her jeg ikke kunne ha sagt IRL. On topic: Datteren har venner på samme alder, men hun er ikke veldig flink til å ta kontakt med dem, i følge moren; derimot inviterer de henne på fester etc. fra tid til annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #10 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg ville ringt henne og fortalt at det er veldig hyggelig at datteren blir med dere en gang i blandt, men at i kveld så var det meningen at kun dere voksne skulle ut sammen. Om hun ikke skjønner problemet, så får du bare si at dere føler at dere må holde litt igjen når en såpass mye yngre jente er med, og at dere vil ut på et sted der hun ikke kommer inn. For øvrig veldig rart at en 20 åring vil på vors og byen med moren og hennes venninner. Jeg er selv 24 år, og det hadde aldri falt meg inn å bli med mamma på fest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå