Gå til innhold

Skal jeg og begynne bli redd bikkjer?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hadde en lite hyggelig opplevelse i kveld. :(

Jeg skulle gå meg min daglige kveldstur, men i dag ble det nokså sent før jeg kom meg ut. (Jeg går tur i et stort byggefelt her.)

Ihvertfall så ser jeg en hund som snuser og roter litt i grøfta nederst i en lang bakke som jeg er på toppen av. Jeg er oppvokst og vant med hunder, så jeg tenkte ikke mer på det og begynte dermed å gå ned denne bakken. Dermed stiller bikkja seg midt på gangfeltet og begynner å ni-gneldre på meg. Jeg så at det var en Bull Terrier, og den virket såpass hissig at jeg valgte å snu. Tror du ikke drittbikkja begynte å løpe etter meg mens den gneldra og kjefta eller! :o Jeg fikk hjertet i halsen og kom meg fort avgårde. Gudsjelov stoppa bikkja igjen, men jeg ble skikkelig skremt og skyndte meg hjem. Det er flere søplecontainere rett ved der bikkja holdt til, så kanskje den var hissig pga noe mat eller lignende, men uansett satte dette en støkk i meg.

Tenk om det hadde vært en liten unge som kom gående der?

Jeg blir så forbanna på eiere som ikke har mer kontroll på bikkjene sine enn det der :evil:

En sånn en var det: http://www.bullenoia.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Forstår godt at du ble redd, jeg :( Jeg hadde selv blitt veldig redd.

Forstår ikke hva folk tenker på når de lar hundene gå løs. Den kan jo selvfølgelig ha stukket av, men det gjør jo ikke saken særlig bedre. Hunden var jo tydelig aggresiv. Da hjelper det ikke at den kanskje skulle forsvare noe. Et barn ville kanskje ha reageret på en annen måte som hadde gjort at hunden hadde fortsatt å forfølge barnet. Jeg tror jeg ville ha ringt til politiet og opplyst de om hunden.

Håper virkelig ikke du har blitt alt for skremt etter denne episoden :klem:

Smilla1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det satte en støkk i meg, men jeg skal ut på tur i dag og..bare i dagslys :wink:

Jeg vurderer/vurderte å ringe politiet, men lite trolig at de gidder saumfare hele byggefeltet for å finne den ekle bikkja? Eller?

Om jeg skulle se den igjen, kommer jeg til å si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...