AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Hvordan ville du løst dette? Mor og stefar (hovedansvar), far og stemor (annahver helg), en tenåring. Foreldreparene har lite kontakt som ikke dreier seg direkte om barnet. Ingen vond/dårlig stemning bare hver sitt liv på to kanter. Hvordan feire gebursdagen til tenåringen? Har dere selskap med full pakke på den ene og den andre siden i tilegg til vennebursdag? Hvor setter dere grensen? Eller er det ikke noe grense? Skal det feires med pomp og prakt hos begge foreldre par? Holder det ikke med noe ekatra i form av gave og kake hos paret uten selskap, som oftest blir far og stemor? Hvordan feirer du/dere bursdagen til deres tidlige tenåring?
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2011 #2 Skrevet 26. februar 2011 Hvordan ville du løst dette? Mor og stefar (hovedansvar), far og stemor (annahver helg), en tenåring. Foreldreparene har lite kontakt som ikke dreier seg direkte om barnet. Ingen vond/dårlig stemning bare hver sitt liv på to kanter. Hvordan feire gebursdagen til tenåringen? Har dere selskap med full pakke på den ene og den andre siden i tilegg til vennebursdag? Hvor setter dere grensen? Eller er det ikke noe grense? Skal det feires med pomp og prakt hos begge foreldre par? Holder det ikke med noe ekatra i form av gave og kake hos paret uten selskap, som oftest blir far og stemor? Hvordan feirer du/dere bursdagen til deres tidlige tenåring? Hovedbursdag er en vennebursdag, annethvert år i respektive hjem. Evt familiemarkering blir i den familien tenåringen er hos den uka bursdagen faller på. Vi unngår 3 bursdager, holder med 2. Vennebursdagen legges typisk til fredagskved (el lørdag), mens familiemarkering er på selve dagen.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #3 Skrevet 26. februar 2011 En hyggelig middag og litt kake og gave hos begge familier. Bursdagsselskap kan vel ungen selv få velge hvor skal være.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #4 Skrevet 26. februar 2011 Litt samme situasjon her... en tenåring, mor og stefar har daglig omsorg, far og stemor har annenhver langhelg. Vi har en grei tone og dialog. Vi feirer selve dagen sammen, dvs stemor, far og søsken på farsiden kommer hit på middag og kaffe/kaker. Grunnen til at det alltid er her er enkelt å greit at vi har større plass når vi blir så mange. Synes det er koselig, og tenåringen setter pris på å ha alle sine kjære rundt seg. Av og til har og besteforeldre på begge sider kommet også. Utenom det har hun vennebursdag. Varierer hvor den blir feiret, sist var det hjemme hos far der hun fikk kjellerstuen til disposisjon. Ellers har vennebursdagene og vært på peppes..
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #5 Skrevet 26. februar 2011 Her er det alltid vennebursdag hos mor. Familiebursdag i tillegg hvor far og familie fra hans del alltid blir invitert. Hvilke tanker har tenåringen?
Gjest Annaires Skrevet 26. februar 2011 #6 Skrevet 26. februar 2011 Her var det alltid felles feiring, og det har vi fortsatt med etter at jeg flyttet ut. Tror det ville føltes rart for alle parter om det hadde blitt holdt to selskap da jeg bodde hjemme, for så å plutselig feire sammen når jeg flyttet for meg selv. Ble forresten feiret hos bostedsforelderen. Når jeg har bursdag nå ber jeg jo begge parter til et felles selskap
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #7 Skrevet 26. februar 2011 Hvordan ville du løst dette? Mor og stefar (hovedansvar), far og stemor (annahver helg), en tenåring. Foreldreparene har lite kontakt som ikke dreier seg direkte om barnet. Ingen vond/dårlig stemning bare hver sitt liv på to kanter. Hvordan feire gebursdagen til tenåringen? Har dere selskap med full pakke på den ene og den andre siden i tilegg til vennebursdag? Hvor setter dere grensen? Eller er det ikke noe grense? Skal det feires med pomp og prakt hos begge foreldre par? Holder det ikke med noe ekatra i form av gave og kake hos paret uten selskap, som oftest blir far og stemor? Hvordan feirer du/dere bursdagen til deres tidlige tenåring? Feiret der barnet bor. Man inviterer,så er det pp til hver enkelt å takke a eller nei. Ved å feire to plasser de dagene det er noe å feire,så bidrar det til å fortsette dårlig kontakt. Det gelder slekt på begge sider
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. februar 2011 #8 Skrevet 26. februar 2011 Hvordan ville du løst dette? Mor og stefar (hovedansvar), far og stemor (annahver helg), en tenåring. Foreldreparene har lite kontakt som ikke dreier seg direkte om barnet. Ingen vond/dårlig stemning bare hver sitt liv på to kanter. Hvordan feire gebursdagen til tenåringen? Har dere selskap med full pakke på den ene og den andre siden i tilegg til vennebursdag? Hvor setter dere grensen? Eller er det ikke noe grense? Skal det feires med pomp og prakt hos begge foreldre par? Holder det ikke med noe ekatra i form av gave og kake hos paret uten selskap, som oftest blir far og stemor? Hvordan feirer du/dere bursdagen til deres tidlige tenåring? Hmm jeg trodde tenåringer syntes det var kjipt å feire bursdagen med familien jeg..?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #9 Skrevet 26. februar 2011 Ts her Takk for svar Hjelper en usikker stemor som kun vil det beste og ofte ikke føler hun strekker til. Redd for å gjøre "feil" ovenfor andres barn... Tenåringen er fornøyd han, kom vel en kommentar som jo fler å feire med jo fler gaver Så sånn sett er vi helt i rute. Syns vi har begynt å bevege oss på kanten av bortskjemthet her... H*n feirer med sin familie på morsiden, h*n har vært ute å spist og vært på kino med venner. Vi på farsiden har ingen familie som vi kan invitere, så da blir det gjerne bare oss, god middag, kake og gave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå