AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Jeg skal bygge opp min første MAC-palett, den med 15 skygger, og jeg lurer på som overskriften sier, hvilke skygger dere synes er "must haves"? Jeg har mellom- til mørkebrunt hår, brune øyne og lys hud med en nøytral hudtone (jeg er nokså lik Hilde Christina med mørkt hår, angående fargene). Siden dette er min første palett, vil jeg ha den i forholdsvis nøytrale farger. :-) (Liker ikke når fargene blir alt for røde/oransje, men er glad i bruntoner.) Siden det ikke er MAC her hvor jeg bor, vil jeg kjøpe en del når jeg først er der, så jeg lurer litt på hvilke farger dere anbefaler/liker best/bruker mest? Vil ha en blanding av matte, satin, skimrede osv. (husker ikke de rette navnene på de ulike typene..). :-) Jeg har aldri vært på MAC, så jeg kjenner ikke til fargene, men de som jeg har myst litt på til nå av swatches og andre nøytrale paletter, er: Vanilla Mylar Orb Brule Bisque Shroom Lightfall Ricepaper Naked Lunch Retrospeck Satin Taupe Malt Era Cork Omega Kid Espresso Brun Wedge Soba Charcoal Brown Embark Sumptous Olive Bronze Magnetic Fields Concrete Patina Soft Brown Vex ++++ Regner med at flere av disse er nokså like og at jeg må se de "live" for å se hvilke som passer meg best, men jeg synes likevel det er veldig gøy om dere deler deres erfaringer. :-) Utenom skal jeg ha Paint Pot i Painterly eller Soft Ochre + Constuctivist eller Groundwork og Mac Fix +. Puuh, da tror jeg jeg har fått med meg alt..!
BeautyFuzz Skrevet 26. februar 2011 #2 Skrevet 26. februar 2011 Carbon ( Svart matt) ?? Ser ut som en bra liste dette :D
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #3 Skrevet 26. februar 2011 Carbon ( Svart matt) ?? Ser ut som en bra liste dette :D Ja, den hadde jeg jo glemt! Men er det noen på lista mi som er forholdsvis like, som det ikke er så stor vits i å ha to nesten like av? :-)
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 *Dytte*Dytte*..... Jeg har googla MAC-swatches til øyenene mine går i kryss i en uke, men jeg synes fargene ser så forskjellige ut på alle de forskjellige bildene etter hvem som swatcher, og da er det så utrolig vanskelig. Når jeg ser en farge som ser kjempefin ut på en swatch, ser den kanskje myyye rødere ut hos enn annen, og da er det ikke lett å vite hvem som gjengir den rette fargen. Jeg skal ringe til Bergen i morgen å bestille varer tenkte jeg, men jeg klarer ikke å bestemme meg og i følge lommeboka mi kan jeg visst ikke kjøpe alle..! Maks 15 pans i første omgang, må ha et par paint pots også.. Feks Wedge, Era, Charcoal Brown, Swiss Chocolate, Bronze, Kid, Soba, Malt, Cork, Omega, hvis jeg skal velge 3-4 av disse i første omgang, hvilke av disse ville dere valgt? Angående Vanilla og Mylar, er det stor forskjell på disse to, sånn at jeg bør ha begge? Vil ha et par highlightere uten for mye skimmer, feks en matt og en mer satin. Sumptuous Olive og Greensmoke, noen som har erfaring med en eller begge disse? Brun og Espresso, er de ganske like? Og det samme med Orb og Brule? Oisann, det ble maaasse spørsmål her nå, men håper så veldig at noen kan hjelpe meg med sine synspunkt!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Glemte å si at de jeg har noenlunde bestemt meg for er Naked Lunch, Shroom, Rice Paper, Honesty, Carbon, Satin Taupe og Espresso eller Brun..
Skylines Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Ang. Sumptuous Olive er den lys olivengrønn. Ganske gylden og fin! Satin Taupe, Mystery, Espresso er ganske safe, de to første er kalde brunfarger. Jeg liker veldig godt Tempting, den er en lustre skygge, ganse varm og fin brunfarge. Syns ikke den blir rødlig.
hufsa! Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 (endret) Glemte å si at de jeg har noenlunde bestemt meg for er Naked Lunch, Shroom, Rice Paper, Honesty, Carbon, Satin Taupe og Espresso eller Brun.. espresso er min favoritt.kjempefin.Bruker den sammen med Era mye,den er au kjempefin.Skulle ikke vært så mye å velge i ;-) Endret 27. februar 2011 av hufsa!
Rosenrød Skrevet 27. februar 2011 #8 Skrevet 27. februar 2011 Jeg er veldig glad i bronze, den er flott til blå øyne:-)
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #9 Skrevet 28. februar 2011 Tusen takk for svar, jenter! Da får jeg sette opp en ny kristisk liste med absolutte "must have" og ringe å bestille nå i formiddag! Er det noen som vet hvor lang tid det pleier å ta når de sender varene og om de sender de samme dag som en bestiller? Om en bestiller tidlig på dagen da, vel og merke..
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #10 Skrevet 28. februar 2011 Da har jeg bestilt, og disse ble valgt nå i første omgang: Mylar Brule Ricepaper Naked Lunch Era Woodwinked Wedge Patina Sumptious Olive Greensmoke Satin Taupe Espresso Mystery Paint Pot i Soft Ochre 217 kost Jeg hadde egentlig tenkt å ta Vanilla, men hun anbefalte Mylar, for ved å blande Mylar med Brule, fikk du visstnok en farge som er ganske lik Vanilla. Gleder meg som en unge til jeg får dem i posten!!
MaH Skrevet 28. februar 2011 #11 Skrevet 28. februar 2011 Det så ut som en bra liste det:) jeg synes vanilla skyggen er ganske oppskrytt egentlig, syns ikke den er så godt pigmentert! Så du gjorde nok ett godt kjøp;)
Rosenrød Skrevet 1. mars 2011 #12 Skrevet 1. mars 2011 (endret) Jeg har mylar i presset skygge og vanilla i pigment, og synes disse er fine på hver sin måte. Pigmentet brukes mest til fest, for det er skimrende, mens mylar er min daglig highlighter. Endret 1. mars 2011 av Rosenrød
fjellmo Skrevet 25. november 2011 #13 Skrevet 25. november 2011 Da har jeg bestilt, og disse ble valgt nå i første omgang: Mylar Brule Ricepaper Naked Lunch Era Woodwinked Wedge Patina Sumptious Olive Greensmoke Satin Taupe Espresso Mystery Paint Pot i Soft Ochre 217 kost Jeg hadde egentlig tenkt å ta Vanilla, men hun anbefalte Mylar, for ved å blande Mylar med Brule, fikk du visstnok en farge som er ganske lik Vanilla. Gleder meg som en unge til jeg får dem i posten!!
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #14 Skrevet 25. november 2011 Ser det er lenge siden denne tråden er opprettet, men prøver med et spørsmål. Det jeg lurer på er hvilken øyefarg TS har. Hvem passr disse basisfargen best for?
fjellmo Skrevet 25. november 2011 #15 Skrevet 25. november 2011 Ser det er lenge siden denne tråden er opprettet, men prøver med et spørsmål. Det jeg lurer på er hvilken øyefarg TS har. Hvem passr disse basisfargen best for? Leste innlegget en gang til og fikk svar.
Basi Skrevet 25. november 2011 #17 Skrevet 25. november 2011 Er også interessert i å vite evt pris Hvor mye koster selve den tomme paletten? Og hva ligger øyenskyggene på i snitt? Regner med at det evt lønner seg å bestille fra nett men greit å vite hva pris i butikk er så har man et utgangspunkt
Jade Skrevet 25. november 2011 #18 Skrevet 25. november 2011 Jeg vet ikke hva paletten koster, men jeg betalte 105,- for refills i Bergen.
Azure Skrevet 27. november 2011 #19 Skrevet 27. november 2011 Da har jeg bestilt, og disse ble valgt nå i første omgang: Mylar Brule Ricepaper Naked Lunch Era Woodwinked Wedge Patina Sumptious Olive Greensmoke Satin Taupe Espresso Mystery Paint Pot i Soft Ochre 217 kost Jeg hadde egentlig tenkt å ta Vanilla, men hun anbefalte Mylar, for ved å blande Mylar med Brule, fikk du visstnok en farge som er ganske lik Vanilla. Gleder meg som en unge til jeg får dem i posten!! Hvor har du kjøpt dem siden du får dem i posten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå