AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 Hei! Jeg har ei veldig lei seg og frustrert jente på ni som ikke har hatt samvær med far på 3mnd.... Saken er at exen min og hans samboer fikk en baby for 3mnd siden. Far sa til meg etter at babyen ble født at de såg helst at jenta vår ikke kom til dem som vanlig (annenhver helg) på ei stund fordi samboeren hans var sliten av at babyen gråt så mye på dagtid. Så nå har jeg et stk trist storesøster som egentlig skulle til pappaen sin idag......og hun lurte på hvor lenge babyer gråter mye....hun har sett babyen noen få ganger bare. Og er kjempestolt over å ha blitt storesøster....(mannen min og meg har ikke fått felles barn enda.) For å være ærlig så ser jeg ikke problemet. Vi bor 15min unna hverandre. Jenta mi er av type rolig barn. Sitter ofte med nesen i ei bok, leker med dukkene sine......hun høres nesten ikke! Er dette akseptabelt eller vanlig? Jeg vokste selv opp med skilte foreldre, og fikk flere søsken både hos far og mor, men jeg ble aldri "forvist" av den grunn.... Jeg aner bare ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Hun har det godt her hjemme, men såklart hun savner faren og sitt nye søsken........ What to do....?
Fluffe Skrevet 25. februar 2011 #2 Skrevet 25. februar 2011 Fy f**n for en tøffel av en mann. Kjenner jeg blir sint og lei meg på vegne av din datter. Nei dette er og bør ikke være normalt. 9
Gjest Krizzy Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Varme tanker til din datter! til din eksmann. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 Ts her; Ja, jeg er kjempelei meg på jenta mi si vegne! Hun er bare så snill og god, også blir hun utsatt for dette her.... Hun skulle etter avtalen egentlig ha dette årets vinterferie med far, men det blir det nå ikke noe av nå da....(her vi bor startet vinterferien idag) Har fått tatt ut litt avspasering på jobb heldigvis, så vi kan finne på noe kjekt sammen. Men såklart hun er lei seg når far, stemor og baby dro på hytta idag..... Hun snakker så varmt om lillebroren sin, har med stolthet fortalt på skolen hvilken fin bror hun har fått, og at hun har vært flink å hjelpe til ( hun har rugget vogga, kastet bærsjebleier osv). Men 3mnd da.....det begynner å bli lenge! Jeg trodde det mulig var snakk om de første ukene...har all forståelse for at det er slitsomt med nyfødte og at en skal komme inn i rutiner osv.... men jeg trodde ærlig talt ikke at det skulle drøye sånn... Greit nok at stemor har fått sitt første barn, men exen min er tross alt far til to.. Uff...stakkars lille jenta mi....mammahjertet mitt gråter!
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Blir rystet! Slikt kan bare ikke være mulig!
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 Huff. Hun er jo en del av den familien også, og bør derfor ikke skvises ut på den måten. Hun skal jo på en måte også inn i rutinene, og såklart har hun lyst til å bli kjent med lillebroren sin! Må være veldig sårt for henne, og for deg som må se henne. Jeg synes kanskje du bør fortelle faren hennes hvor lei seg hun har vært og at hun har lyst til å komme på besøk snart? Også burde du dulle litt ekstra med henne i helga og få henne til å føle seg litt bedre lykke til, håper det ordner seg!
Quasis Skrevet 25. februar 2011 #7 Skrevet 25. februar 2011 Uff... synes skikkelig synd på jenten din. Hvis det er så vanskelig for dem, (noe jeg ikke skjønner) synes jeg i alle fall faren kan ta jenten sin med ut på kino, teater, på tur etc. Så får den nybakte moren fred alikevel. De kan jo ta den lille babyen ut på trilletur? 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #8 Skrevet 25. februar 2011 Ts igjen; Må bare informere om at jeg sier ikke noe negativt om hverken far eller stemor til jenta mi, tvert i mot så forklarer jeg så godt jeg kan at det kan være slitsomt med babyer, at en blir trøtt og sliten, at kanskje jenta ikke får sove om natta hvis babyen skriker...osv... Jeg vil ikke at jenta mi får et negativt inntrykk av faren, han er tross alt far, og hun er glad i han. Men; hun er 9 år, ikke dum, og hun gjør seg nok noen tanker. Og er lei seg......(og hun lurte på om ikke meg og stefaren kunne få en baby sånn at hun kunne bli ordentlig storesøster....)
Gjest Ruccola Skrevet 25. februar 2011 #9 Skrevet 25. februar 2011 Jeg syns du skal snakke med far og fortelle at jenta savner dem og gjerne vil komme på besøk snart. Si at man kan ikke velge bort et barn bare fordi man får ett til - om han protesterer! Tipper nok dessverre på at dette enten er fruen sitt verk, eller så er far rett og slett overbeskyttende over fruen og tror at han skjermer henne på denne måten. Men jo jenger de får holde på slik jo verre kan det bli å komme i rute igjen med samvær, så jeg syns du må ta affære! Lykke til! Hilsen ei som har vert bonusmamma i mange år og ikke forstår at det går an å vere sånn
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #10 Skrevet 25. februar 2011 Krev ihvertfall mere penger av han eller ta det med til mekling.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #11 Skrevet 25. februar 2011 Ts...igjen... Jeg ringte far idag og fortalte han at jenta vår savner han, at hun har grått og er kjempelei seg. Svaret var at det er nå bare sånn, og at de (han og stemor) har kommet frem til den beslutningen og at de skal gi beskjed når tiden er inne for samvær igjen. Helt utrolig egentig! Jeg føler meg passe maktesløs.... Men såklart vi skal ha det kjekt sammen! Stefar har jobbet litt idag med å få flyttet noen vakter i begynnelsen av neste uke, sånn at vi kan stikke en tur en eller annen plass:-)
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #12 Skrevet 25. februar 2011 Krev ihvertfall mere penger av han eller ta det med til mekling. Ts her; Jeg gir blanke i penger! Jeg orker ikke å begynne å bråke med faren om noe så banalt som penger. Det viktigste for meg er at han snart gjennopptar samværet, sånn at jenta mi får være ei super storesøster for sin lillebror, og at hun får tid med faren igjen:-) 10
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #13 Skrevet 25. februar 2011 Ts her; Jeg gir blanke i penger! Jeg orker ikke å begynne å bråke med faren om noe så banalt som penger. Det viktigste for meg er at han snart gjennopptar samværet, sånn at jenta mi får være ei super storesøster for sin lillebror, og at hun får tid med faren igjen:-) Kanskje han våkner litt hvis du krever penger.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #14 Skrevet 25. februar 2011 Ts...igjen... Jeg ringte far idag og fortalte han at jenta vår savner han, at hun har grått og er kjempelei seg. Svaret var at det er nå bare sånn, og at de (han og stemor) har kommet frem til den beslutningen og at de skal gi beskjed når tiden er inne for samvær igjen. Helt utrolig egentig! Jeg føler meg passe maktesløs.... Men såklart vi skal ha det kjekt sammen! Stefar har jobbet litt idag med å få flyttet noen vakter i begynnelsen av neste uke, sånn at vi kan stikke en tur en eller annen plass:-) For en råtten fyr Jeg synes det er bra at dere skal gi henne litt ekstra oppmerksomhet i nesteue, det vil hun nok sette pris på. 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #15 Skrevet 25. februar 2011 Kanskje han våkner litt hvis du krever penger. Ts her; Jeg vil ikke at far skal ha samvær pga trussel om høyere betaling. Jeg ønsker at far skal se at han har ei datter i tillegg til den lille nye, og at han vil ha henne hos seg fordi hun og er hans, og at han savner henne og er glad i henne...... Mulig jeg er helt på bærtur her, men penger er ikke det jeg bryr meg om. 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #16 Skrevet 25. februar 2011 Ts her; Jeg vil ikke at far skal ha samvær pga trussel om høyere betaling. Jeg ønsker at far skal se at han har ei datter i tillegg til den lille nye, og at han vil ha henne hos seg fordi hun og er hans, og at han savner henne og er glad i henne...... Mulig jeg er helt på bærtur her, men penger er ikke det jeg bryr meg om. Du er overhodet ikke på bærtur, du er veldig fornuftig og gjør absolutt det rette! 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #17 Skrevet 25. februar 2011 Ts her; Jeg vil ikke at far skal ha samvær pga trussel om høyere betaling. Jeg ønsker at far skal se at han har ei datter i tillegg til den lille nye, og at han vil ha henne hos seg fordi hun og er hans, og at han savner henne og er glad i henne...... Mulig jeg er helt på bærtur her, men penger er ikke det jeg bryr meg om. Ser ut til at du må se langt etter det samværet da. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #18 Skrevet 25. februar 2011 Ser ut til at du må se langt etter det samværet da. Ts igjen; Ja, men da får det så være. Å tvinge igjennom et samvær pga far ikke har så sterk økonomi, og jeg truer om mere bidrag hvis han ikke har henne blir bare helt feil. Har faktisk snakket med helsesøster om dette, og hun sa at det er bra at hun har et stabilt og godt hjem hos meg og mannen min. Jenta spurte faktisk stefaren (som hun i 7 år alltid har tiltalt han ved navn) om hun kunne kalle han pappa... Det er sårt, men jeg synes ikke penger skal være trumfkortet..
la Flaca Skrevet 25. februar 2011 #19 Skrevet 25. februar 2011 (endret) Men hvor ofte har hun vært hos dem på de tre månedene da? Har hun ikke vært der alene i det hele tatt? Bare snarvisitter? Det du beskriver høres helt uakseptabelt ut. Jeg er stemor selv og husker følelsen i forhold til samvær etter fødsel. Vi ventet tre uker før vi hadde vanlig samvær, og da hadde jeg dårlig samvittighet. Men det var snakk om en veldig krevende 5-åring, som måtte hentes og bringes 30 mil. Hun var selvfølgelig på besøk i løpet av den tida, men ikke ei hel helg. Jeg vet jammen ikke hva jeg hadde gjort. Du får bare prøve å glatte over det så godt du kan og gjøre trivelige ting med storesøster. Men jeg skjønner godt at det er hjerteskjærende å oppleve. Endret 25. februar 2011 av la Flaca
lulle Skrevet 25. februar 2011 #20 Skrevet 25. februar 2011 Får helt vondt her Syns du skal ta en telefon til stemor. Spør henne om hun syns det hadde vært greit at hennes barn hadde hatt det sånn om hun og pappaen skulle gå fra hverandre. Tydlig at du ikke kommer noen vei med faren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå