Gå til innhold

Toåringer og TV-titting

Daglig TV-titting  

9 stemmer

1. 1. Hvor mye TV ser deres toåringer til vanlig på en dag?

• Ser ikke noe på TV
      2
    • Under 30 minuter per dag
      4
    • 30 - 60 minutter per dag
      3
    • Mer enn en time TV per dag
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en toåring som stort sett ser Barne TV hver dag, da fra kl 17.30. Noen dager ser han også starten på 18.00 Barne TV, så jeg tror han normalt sett ser på TV ca 45 minutter på hverdager.

I helgene er han ofte oppe fra rundt kl 06.00, da hender det også han får se en DVD på morgenen. Men ofte er det ikke så mye som 45 minutter på kvelden da. Men litt mer enn i hverdagen blir det uansett.

Det er aldri noe TV på morgenen og på ettermiddagen før TV i hverdagen. Da er det kun NRK-super mellom 17.30-18.30, men altså varierende hvor lenge.

Hvor mye ser deres toåringer på TV?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

No er min 2-åring snart 3 då, men eg svarar likevel ;)

Her ser ungane (1,5 og snart 3) på "baby-barneTV" (altså "Fantorangen" frå kl 17.30 til 18.00) kvar kveld. Som regel blir det ikkje til at dei ser heile pga kveldsstell. Minsten er ikkje interessert, men ser litt innimellom. Eldstemann likar å sjå litt på TV, men 20-30 min held i massevis. Dei ser aldri på TV om morgonen, men det hender eg set på ein DVD ein skjelden gong.

Gjest Annaires
Skrevet (endret)

Varierer veldig.

Denne uken har hun vært syk og vi har stort sett lagt på sofaen begge to og sett på film o.l.

En dag kanakje hun ille ser noe i det hele tatt, mens en annen dag kanskje det blir barnetv både på morgenen (om hun våkner veldig tidlig og vi koser oss med barnetv i senga vår) og kvelden.

Noen dager er hun sliten når hun kommer hjem fra bhg, og vil heller slappe av forran tv i stedet for å leke.

Nå som det er skivm blir tv'n stående mye på og da titter vi en del mer enn vanlig.

Altså; ingen fasitsvar på hvor mye det blir .

Endret av Annaires
Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Gjest Rampunge
Skrevet

Varierer veldig. Noen dager er ikke TVen på i det hele tatt. Fantorangen og barne-tv glemmer vi støtt og stadig, men har noen DVDer som brukes ellers.

Gjest Rampunge
Skrevet

Jeg har f.eks hele serien av "Det var en gang et menneske" på mobiltelefonen, og ungene elsker å se denne serien selv om den er urgammel. Det er masse nyttig informasjon der, selv om den er veldig vestlig orientert i sitt verdensbilde.

http://no.wikipedia.org/wiki/Det_var_en_gang_et_menneske

Hvordan fikk du denne fantastiske serien inn på din mobiltelefon? Jeg har serien og minnebrikke på mobilen, men hvordan det går fra DVD til pc-fil til overføring til en mobiltelefon, det aner jeg ikke.

Håper du svarer!!

Gjest Sommertid
Skrevet

Her ser vi fra 17.30 til 18.00. Det er ikke ofte hun gidder å sitte i ro hele tiden, men går å styrer med litt leker ol mens det står på i bakgrunnen. Etter barnetv tar vi kveldsstell så da blir det ikke til at vi ser på det som begynner etter 18.00.

Det samme med dvder så jeg ser ikke hele poenget med å sette det på. Derfor blir det veldig sjelden.

Skrevet

Da mine barn var rundt to år så var tv veldig liten del av deres liv. Jeg selv som forelder syns at det var unødvendig og syns det samme enda.

Skrevet

Jentungen så ikke på TV da hun var 2år.

Hun begynte og se litt av typen Miffy, Ole Brum osv på morran i helgene da hun fylte 3.

Nå ser hun Fantorangen i uka om vi slår på, og en film av typen nevnt over i helga.

Gjest Mummimamma
Skrevet

Jeg har på tvn nesten hele dagen,da jeg er mye alene,og det er godt med bakgrunnslyder. Mesteparten av dagen har jeg ikke på barnekanaler,unntatt når hun virker litt kosete og fangklar. Vi koser oss også med en film om kvelden av og til. Da ser vi filmen sammen,sånn at det blir koselig,og at jeg kan fortelle og forklare om noe er skummelt. Som for eksempel var det en skummel hund i en tegnefilm,som jeg da fortalte at ikke alle hunder er snille,så man må spørre om lov før man koser med dem. Nå skal det sies at hun har et stort ordforråd,og selv om hun antagelig ikke skjønner alt,er det greit å fortelle likevel. Det blir nok mer tv enn det bør,men det er sjelden at det er barnevakt. Unntaket er nok middagstid,da setter jeg på en dvd for da vet jeg hva hun ser på.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg ser minimalt på tv. Barna er mest ute og leker utenom aktiviteter som turn, dans, sang og bandy. Dagene går i ett, så ingen trenger å se på tv.

Nå som jeg ikke jobber, så blir det litt mere enn vanlig. Men ellers gjør jeg andre ting.

Endret av Beauté

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...