AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 Heihei Min samboer og jeg har tenkt til å bli avlastningshjem og er veldig spente. Vi skal ha et møte med kommunen om to uker. Er det noen som har erfaring med dette? Å så lurer vi også litt på lønn, ikke det at det har en veldig stor betydning. Men med tanke på at vi ikke har så god råd så kan det være vi heller må jobbe helger andre steder. Så negative komentarer om at man gjør det for pengenes skyld trenger vi ikke..
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2011 #2 Skrevet 25. februar 2011 Vi var avlastningshjem for en del år siden, og dette er ikke ment som noen negativ kommentar, men: Du gjør det ikke for pengene, det skal være sikkert. Litt lønn, litt utgiftsdekning – men hvis dere begge to jobber en lørdag med vanlig timelønn, tjener dere mer. Men det er vanligvis ikke hver helg dere har barnet der, da, så dere kan fremdeles jobbe f.eks. hver tredje helg og ha barnet hver tredje helg, eller noe sånt. Hvis dere er avhengige av å jobbe hver helg for å få det til å gå rundt, kan dere nok ikke ha et besøksbarn.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Er nok litt forskjell fra det som var for noen år siden. Ring og hør med kommunen du bor i..
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Mine foreldre har i flere år vært avlastningshjem for ei jente med Downs syndrom. De blir litt som bonusbesteforeldre som det bare er kos med jevnlige helger og noen ganger etter avtale. Visste ikke at de fikk penger for det, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå