micci Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 Vi har en liten diskusjon gående i barnehagen til barna mine om dagen. Mange synes personalet er veldig sløve og initiavløse. Det er så og si aldri noen som kommer og møter oss når vi kommer med barnet om morgenen, og da vi henter er det lite respons fra de voksne, ingen som forteller hvordan dagen har vært etc. Bare nysgjerrig på å høre hvilke erfaringer andre har? Hvordan er det i barnehager hvor barna deres er?
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2011 #2 Skrevet 25. februar 2011 Vi har en liten diskusjon gående i barnehagen til barna mine om dagen. Mange synes personalet er veldig sløve og initiavløse. Det er så og si aldri noen som kommer og møter oss når vi kommer med barnet om morgenen, og da vi henter er det lite respons fra de voksne, ingen som forteller hvordan dagen har vært etc. Bare nysgjerrig på å høre hvilke erfaringer andre har? Hvordan er det i barnehager hvor barna deres er? Den setningen jeg har uthevet, kan tyde på at dere foreldre snakker i gangene, men uten å ta dette opp med personalet. Jeg ville ringt styrer og bedt om å få vite mer om hva de regner som viktig, hvordan de prioriterer osv. Selv synes jeg det er viktig at barna blir møtt og at dagen får en god start, det ville jeg vel ha nevnt for styreren. Men gå ut fra at de som jobber i barnehagen, ønsker å gjøre en god jobb – kanskje trenger de bare litt bedre veiledning. Og siden du spør: I vår barnehage er de voksne veldig imøtekommende, de ser barnas behov for trøst og annen kontakt, vi er kjempefornøyde.
Zuma Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 I vår barnehage blir barna tatt imot, de blir med å sier hadet når vi skal hjem og forteller hva de har gjort og hva barnet har spist, og om det har skjedd noe ( blitt bitt osv). Også er de veldig opptatt at hvis det er noe som ikke er godt nok så skal vi komme å gi beskjed til dem direkte, for bare da kan de bli bedre hvis de vet hva folk er misfornøyd med. 1
flickan Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 Tja, i barnehagen vår går jeg selv inn med barnet, ingen som står i gangen og venter på oss. Synes det er helt greit jeg. Synes det er bedre at de bruker tiden på barna enn at de står og venter i gangen. Når vi henter er det slett ikke alltid de har tid til å slå av en prat, men det henger dagsrapporter oppe som forteller kort om dagen, hvor lenge hver enkelt har sovet og hva de har spist. På stellerommet er det avkrysningsskjema som viser bleieskift om om det var tiss/bæsj. Løs og hard avføring markeres. Om det er noe spesielt spør jeg pedleder eller primærkontakt om de har et øyeblikk, og de har alltid tid, eller vi avtaler et passende tidspunkt. Det hender også at jeg tar meg ekstra god tid ved henting/levering og er inne på avdelingen noen minutter og lar poden f eks gjøre seg ferdig med det han holder på med. Da kan jeg gjerne småskravle litt og høre historier fra hverdagen hans i barnehagen som vi ikke hører ellers. Om det har hendt noe spesielt, så forteller de selvsagt det. Men om det ikke har det, blir det gjerne bare kort "hei" eller "hadet". Jeg har foståelse for at de ansatte ikke kan bruke tiden på å småprate med foreldre, det vil faktisk ta utrolig mye av en arbeidsdag om det skal bli noen minutter både ved henting/levering hver dag med alle 12-14 barna. Tid som burde brukes til barna.
Zuma Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Nei de står ikke i gangen å venter, men barna får oppmersomhet når det kommer, ("god morgen også får de frokost når jeg setter henne med bordet, skriker hun så tar de henne på fanget)og når jeg kommer å henter henne så snakker de med meg når jeg er inne på avdelingen og prøver å få henne med meg. og de sier "hadet". vi får litt respons på at de har fått med seg at barnet kommer og går. I tillegg til rapporter og bilder på veggen. Ifølge TS så høres det ikke ut som om de får noe respons i hele tatt....
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 verste jeg vet er foreldre som visker og tisker i gangene.. hvis dere ikke er fornøyde med tilbakemeldig eller mottakelse, vær så snill å si fra til personalet! i vår barnehage har vi ihvertfall en bruker undersøkelse som er anonym som tar opp nettopp om hvor fornøyd foreldre er med barnehagen. Ellers så er det foreldre samtaler to ganger i året som er ett godt forum for slike henvendelser.. ellers så er det meste personal tilgjengelig i hverdagen, hvor det går ann å nevne dette... ped.leder 1
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2011 #7 Skrevet 25. februar 2011 du må ta dette opp med ledelsen i barnehagen.barnehagen er pliktig til å følge opplæringsplan som gis.i min barnehage blir ungene tatt i mot og geleidet inn.ved henting er personalet tilgjengelig for en prat.personalet lager egne IDAG lapper for dagen og der henger digital fotoramme foreldre kan se på før dei går heim.fotorammen henger også oppe om morningen fra dagen før.videre får vi mnd plan kvar mnd og raport kvar mnd slutt. det er lagt opp til 2 foreldresamtaler pr år.eg er fornøyd med barnehagen min!!
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #8 Skrevet 25. februar 2011 Gjennom jobben får jeg innblikk i mange ulike barnehager, og det er mye dårlig for å si det mildt. Personale som klager over for lite bemanning som bruker store deler av dagen til å drikke kaffe og prate med de andre ansatte. Barna leker på gulvet, de voksne sitter ved bordet, voksne som snakker til barn i en nedlatende tone, voksne som håner barn og som gjør narr av barn, voksne som mobber barn og voksne som ikke er villig til å forandre noe ved seg selv hvis et barn har det vanskelig. Det er mange flotte mennesker som arbeider i barnehager rundt om men jammen er det mange som aldri burde jobbet med barn også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå