AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 Jeg har tenkt på å prøve og stripe håret hjemme.Har nå mørkebrunt hår og ønsker noen litt lysere striper i det.Ikke blond,men rødlige nyanser eller litt gylne nyanser i det. Er litt redd for at det skal bli oransje så derfor lurer jeg på om noen har gjort det samme og fått et bra resultat? Hva brukte dere da?Har kjøpt en pakke med striper som skal bleke håret,men er veldig skeptisk til å bruke det etter å ha lest mange skrekkhistorier. Grunnen til at jeg vil gjøre det hjemme er at det er utrolig dyrt hos frisør.Sist gang så stripet jeg det hos frisør,men da fikk jeg bare noen få striper og sammen med klipp ble det over 2000 kroner.Så om jeg skal ha flere striper så blir det vel den prisen.
Antoinette Skrevet 25. februar 2011 #2 Skrevet 25. februar 2011 Problemet med å stripe det hjemme er to-delt. For det første er det vanskelig å få det til jevnt og pent på sidene og i bakhodet og for det andre så er lett å skylle håret for tidlig eller for sent. Å stripe håret hos frisør koster litt men husk på at det også er tidkrevende med mye arbeid for frisøren. En tynn "skive" med hår skal gres, løftes opp, deles inn i striper med nålkam, folie under, pensle på blekemiddel og pakkes inn- så skal dette gjentas over store deler av håret. Hva mener du med "noen få striper". Skulle du hatt fler og hvorfor sa du da ikke ifra til frisøren?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Bare noen få striper? Hva er "noen få" striper? Etter det jeg kan skjønne har du betalt ca 1300kroner for striper. Om du har langt hår, med litt tykkelse, er det en helt normal pris egentlig.. Og om du var missfornøyd, hvorfor sa du ikke i fra da?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 TS her. Jeg var ikke misfornøyd og det var første gang jeg stripet det hos frisør,men da jeg kom hjem syns jeg kanskje det kunne vært litt flere og med tanke på prisen ville jeg ikke gå tilbake for å kanskje betale mer akkurat der og da. Jeg syns det kanskje var litt få striper når det kun var 2-3 tynne striper på hver side av hodet.Mulig jeg forklarte meg dårlig,men ja som sagt så var det første gang jeg stripet og visste ikke hvordan resultatet ville. Uansett vet jeg ikke om jeg tør å begi meg ut på noen hjemmestriping siden jeg er redd for at resultatet vil bli dårlig.
Antoinette Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 TS her. Jeg var ikke misfornøyd og det var første gang jeg stripet det hos frisør,men da jeg kom hjem syns jeg kanskje det kunne vært litt flere og med tanke på prisen ville jeg ikke gå tilbake for å kanskje betale mer akkurat der og da. Jeg syns det kanskje var litt få striper når det kun var 2-3 tynne striper på hver side av hodet.Mulig jeg forklarte meg dårlig,men ja som sagt så var det første gang jeg stripet og visste ikke hvordan resultatet ville. Uansett vet jeg ikke om jeg tør å begi meg ut på noen hjemmestriping siden jeg er redd for at resultatet vil bli dårlig. Nok et ekspempel på at mange som klager på frisørene ikke har kommunisert godt nok med dem. Forklar frisøren at du vil ha håret stripet helt gjennom, ikke bare overhåret- så får du det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 Nok et ekspempel på at mange som klager på frisørene ikke har kommunisert godt nok med dem. Forklar frisøren at du vil ha håret stripet helt gjennom, ikke bare overhåret- så får du det. Er du frisør?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #7 Skrevet 25. februar 2011 Nok et ekspempel på at mange som klager på frisørene ikke har kommunisert godt nok med dem. Forklar frisøren at du vil ha håret stripet helt gjennom, ikke bare overhåret- så får du det. Jeg klager da vel ikke på at frisøren ikke kommuniserte godt nok med meg,men sier vel heller at det var jeg som ikke kommuniserte godt nok med henne. Det jeg mente var at jeg syns det var litt lite med så få striper og dette var noe jeg så når jeg kom hjem igjen.Derfor virket prisen litt høy for meg,men som sagt jeg har ikke stripet håret før.Man lærer så lenge man lever og neste gang så har jeg bedre forutsetninger for å vite hva jeg vil ha.
Antoinette Skrevet 25. februar 2011 #8 Skrevet 25. februar 2011 Er du frisør? Nei men jeg er utrolig lei av de utallige diskusjonene om folk som sier de går til frisøren og klager på at de ikke blir fornøyd og at det er så DYYYHYYYRRRT! Så diskuterer man litt også kommer det frem at de knapt har snakket med frisøren og sitter med nesa nedi HENNE, ELLE eller Se & Hør og overhodet ikke kikker opp eller holder kommunikasjonen i gang og blir enige om hva som skal gjøres før det er gjort. Og det virker som om folk heller ikke forhører seg litt før de velger salong. Enkelte kjedesalonger bør man holde seg langt unna som feks. Nikita. Dessverre sponser de endel rosabloggere som hauser de opp i skyene- ikke så rart når de får best mulig og helt gratis behandling mot reklame på bloggen i etterkant. Det er ikke tilfeldig at Fotbakkfrue, Ida Wulff, Julia, Nyland og Linni Meister alle veiver med mobilkameraet når de sitter i Nikitastolen med Nikitakappe på.
Gjest stillness Skrevet 25. februar 2011 #9 Skrevet 25. februar 2011 Nei men jeg er utrolig lei av de utallige diskusjonene om folk som sier de går til frisøren og klager på at de ikke blir fornøyd og at det er så DYYYHYYYRRRT! Så diskuterer man litt også kommer det frem at de knapt har snakket med frisøren og sitter med nesa nedi HENNE, ELLE eller Se & Hør og overhodet ikke kikker opp eller holder kommunikasjonen i gang og blir enige om hva som skal gjøres før det er gjort. Og det virker som om folk heller ikke forhører seg litt før de velger salong. Enkelte kjedesalonger bør man holde seg langt unna som feks. Nikita. Dessverre sponser de endel rosabloggere som hauser de opp i skyene- ikke så rart når de får best mulig og helt gratis behandling mot reklame på bloggen i etterkant. Det er ikke tilfeldig at Fotbakkfrue, Ida Wulff, Julia, Nyland og Linni Meister alle veiver med mobilkameraet når de sitter i Nikitastolen med Nikitakappe på. TS her. Javel,så syns jeg det var dyrt og jeg har ikke så voldsomt mye penger siden jeg er student.Sånn er det med den saken,men ikke døm meg utifra andre diskusjoner her inne. Dessuten er de ikke alltid kundens feil at resultatet blir dårlig og begge har et ansvar for å holde kommunikasjonen i gang,men om man ikke er frisør selv så er det kanskje ofte vanskelig å vite hva som blir bra eller ei og derfor stoler man jo på frisøren. Har vært borti nok av frisører der de overhodet ikke hører på hva jeg vil ha,og noen ganger har det selvsagt også vært litt min feil. Men da jeg stripet håret var jeg ikke misfornøyd.Syns bare at det ble litt lite,og slutt å legg ord i min munn. Ville bare vite om det var mulig å stripe håret selv og få et bra resultat sånn at jeg kunne spare de pengene.
Gjest stillness Skrevet 25. februar 2011 #10 Skrevet 25. februar 2011 Og dessuten,går det an å holde seg til tema? Jeg spurte om et spørsmål og det er det jeg interessert i å få svar på.Opprettet ikke denne tråden for å krangle om noe som ikke er relevant for det jeg spør om.
Antoinette Skrevet 25. februar 2011 #11 Skrevet 25. februar 2011 (endret) Du har fått svar, ikke strip håret hjemme. Som jeg sier til alle andre som klager på frisørpriser, dropp den siste trendveska eller de siste trendskoene (som du ikke kan gå på) eller dropp en bytur så har du råd. Ungen din (hvis du har en) trenger ikke nok en leke eller noe annet rask, mor skal ta seg råd til frisøren når det trengs. Endret 25. februar 2011 av Antoinette 1
Sugerøret Skrevet 25. februar 2011 #12 Skrevet 25. februar 2011 har stipet mitt hår i flere år ,hjemmestriping. Har ingen problemer med å få til striper bak eller på sidene.Der bruker jeg et speil dessuten har du sikkert venner som kan hjelpe til. 1
Curlyme Skrevet 25. februar 2011 #13 Skrevet 25. februar 2011 Hei ts jeg hadde like mørkt hår som deg og kjøpte også blekiing fra butikk. Jeg fikk da hjelp av søsteren min som tok stripene på meg. Resultatet ble oransje og rødt . Det vi gjorde da var å ta en ask farge over og det funket supert. Fikk kjempefine striper i mitt mørke brune hår. Hvis du får litt hjelp enten fra moren din eller en venninne så går det nok bra, men ikke forvent deg kjempe fine striper etter blekingen. Du må ta en farge over for å få det fint. Dette funket på mitt hår, jeg vet ikke om det vil på deg. Du får uansett ha lykke til.
FantasDick Skrevet 25. februar 2011 #14 Skrevet 25. februar 2011 Jeg hadde tatt sjansen og heller slengt i en farge/toning etterpå om resultatet ble orange - enten en lys for å lysne stripene, eller en mørk for å dekke over.
Gjest stillness Skrevet 26. februar 2011 #15 Skrevet 26. februar 2011 (endret) Ok,ja det er det jeg også har tenkt.At det er lurt å ha en annen farge for å farge over om resultatet blir dårlig. Jeg får nok tenke litt på det.Vil jo ikke ødelegge håret mitt heller,men flott å høre at det ikke trenger å bli et dårlig resultat bare fordi jeg gjør det hjemme. Endret 26. februar 2011 av stillness
Pauline Skrevet 26. februar 2011 #16 Skrevet 26. februar 2011 Det går helt fint. Har gjort det selv flere ganger. Bruk hette, trekk ut tynne striper og la blekingen sitte til det er helt lyst. Vask ut, men la hetta sitte på, så tar du ny farve i stripene, og lar det virke så lenge det skal. Vask ut, ta i kur, som får virke en stund, så vasker du hele håret til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå