Gå til innhold

Tid til tantebarn da man har egne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre skjønne nieser som jeg har et veldig godt forhold til. Jeg er der noen kvelder innimellom og vi koser oss sammen.

Nå skal jeg ha barn selv, og jeg er redd noe av det gode forholdet til niesene mine blir borte :( Hvordan får dere tid til å tilbringe tid med nieser og nevøer med egne barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre skjønne nieser som jeg har et veldig godt forhold til. Jeg er der noen kvelder innimellom og vi koser oss sammen.

Nå skal jeg ha barn selv, og jeg er redd noe av det gode forholdet til niesene mine blir borte :( Hvordan får dere tid til å tilbringe tid med nieser og nevøer med egne barn?

Du får barn, niesene dine får en kusine/fetter, alle vinner vel på det? Det er klart det kan bli travlere og at du ikke har mulighet til å passe niesene like mye, men de blir også fort større og vil komme til deg med små og store sorger – bare du holder linja åpen. Dette kommer til å gå fint!

Skrevet

Mine tanter og onkler som var barnløse, var barnevakt og tok meg med på artige ting innimellom, mens mine tanter og onkler som hadde barn, var foreldre til mine venner søskenbarna mine. Alle ble like høyt verdsatt, men da på hvert sitt vis.

Skrevet

Ikke noe problem her. Vi stilte opp som barnevakt med jevne mellomrom samt at vi voksne + barn møttes jevnlig.

Gjest youlookslashy
Skrevet

min mors søster har ingen barn, og hun har jeg et veldig godt forhold til. Kan sitte på kveldene å prate, dra på besøk til hverandre o.l.

Min fars søstre derimot har barn, og disse har jeg aldri hatt noe særlig forhold til untatt at de er foreldre til mine søskenbarn.

Jeg tror det er veldig viktig hvis man skal opprettholde et "godt forhold" med nieser/nevøer er å finne på ting med de en gang iblandt uten sine egne barn, og la ungen føle at man iblandt "setter av tid til de", altså "prioriterer" dem over sine egne barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...