Gå til innhold

Studenter i Storbritannia: Hvor mye regner dere i mat i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som studere i Storbritannia; hvor mye regner dere til mat i mnd?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regnet aldri på det jeg o_0 Men heldigvis er det jo veldig mange flere billige alternativ i butikken om det skulle stå på økonomien, for ikke å nevne tilbud (tenker jo på Sainsburys jeg da) men jeg gikk ned mens jeg var der. Gikk mye i 99p loff og Blue bolt :P studentlivet <3

Skrevet

Kommer veldig an på hvilke butikker du handler på - og hvor i Storbritannia du studerer.

Morrison's eller Iceland over Waitrose eller Marks & Spencer, for eksempel.

Vi var fem stykker i en studentleilighet som hver uke puttet 15-20 pund i felleskassen for mat og andre husholdningsutgifter. Da dekket det ikke pålegg en kjøpte inn selv, (hvis det var noe en ønsket at det ikke skulle være tomt for,) eller måltider spist andre steder. Vi var ikke superfokusert på alltid å velge billigste alternativ, men det er stort sett mange forskjellige prisklasser på forskjellige ting.

Jeg vil nok budsjettere med hvertfall 1000 kr i mat i måneden, men jeg har ikke eksakt sum på hva jeg brukte i uken til mat. Det avhenger som sagt litt av hvor vi handlet, og hvor mye jeg endte opp med å kjøpe utenom fellesinnkjøpet - som varierte fra uke til uke.

Skrevet (endret)

Kanskje 40 pund pr uke? Maks. Det er jo så billig på Tesco! :)

Endret av Nøtteskall
Skrevet

Åh, det var ikke så mye... sainsburys og marks and spencers er jo dyrere butikker... Men asda og tesco er superbillig... Jeg brukte kanskje 1000 kr i mnd.. levde jo nesten luksus der i forhold til studentlivet her inorge. Spiste ute på restaurant og lunsja på starbucks titt og ofte :)

AnonymBruker
Skrevet

ts.

Handler på mega utgave av Tesco. Mye billigere i forhold til Norge så klart, men jeg tror nok at fordi det er så sjokkerende billig med friske grønnsaker og kjøtt/fisk at jeg bruker mere enn britiske studenter.

Jeg handler også all alkohol, vaskepulver, dusjsåpe og sånne småting der også, ikke bare mat.

Har skrevet opp alt jeg har handlet for på Tesco i mars, det har så langt blitt 94,18. Blir nok ett besøk til i løpet av mars. Er det mye penger?

AnonymBruker
Skrevet

100£ er jo rundt 1000kr? Billig om det inngår masse grønnsaker, alkohol og rengjøringsmidler i den prisen.

AnonymBruker
Skrevet

Handler på mega utgave av Tesco. Mye billigere i forhold til Norge så klart, men jeg tror nok at fordi det er så sjokkerende billig med friske grønnsaker og kjøtt/fisk at jeg bruker mere enn britiske studenter.

Sjokkerende billig? Da jeg bodde i England for 1,5 år siden så lå prisene på frukt og grønt rett under de norske. De kan da ikke ha satt ned prisene så mye i det siste?

Skrevet

Sjokkerende billig? Da jeg bodde i England for 1,5 år siden så lå prisene på frukt og grønt rett under de norske. De kan da ikke ha satt ned prisene så mye i det siste?

Jo, det er faktisk veldig billig nå. Alt på Tesco er grisebillig. Som norsk student i UK lever man meeeeget godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...