Gå til innhold

Rachel Nordtømme

sophiaM

Anbefalte innlegg

Kjæresten til Petter Northug, Rachel Nordtømme er jo egentlig ganske ny i kjendisverdenen. Men allerede er det jo flere som har ulike meninger om henne og absolutt skal dra ned henne og kjendisstatusen hun har oppnådd.

Hva er det med hun som gjør at folk blir grønne av misunnelse? Pent utseende? Norges diggeste kropp? verdensmester-kjæreste?

Av en eller annen grunn får hun mye kritikk for at hun ikke har oppnådd noe, og at hun bare vil blåse media rundt seg. Men se det på den andre siden da, er det ikke mye bedre at Norge har kjendiser som står for trening og sunt kosthold og sunne holdninger til kropp og helse, i stedenfor de menneskene som blir kjente pga Paradise Hotel og X antall silikonoprasjoner?

Så opplys meg om noe jeg ikke helt forstår, hva er det du har i mot Rachel Nordtømme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har absolutt ikke noe imot henne, snarere tvert i mot. Og jeg er så hjertens enig med deg, sophiaM. :Nikke: La oss få flere sunne, oppegående unge mennesker som forbilde for vår oppvoksende generasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant

Vet du hva jeg synes er idiotisk det er mennesker som roper at folk er misunnelige fordi de kritiserer noen

Og hun har vel tross alt bare blitt kjendis fordi hun er sammen med Nortug.

Og det har ingenting med misunnelse og gjøre at jeg sier at jeg ikke har noen forståelse på hva hun har gjort for og bli kjendis annet en og være sammen med Nortug....

men for all del hun er sikkert en hyggelig person.

Endret av Valiant
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i mot henne, men jeg syns det er litt trist at dagens kjendiser, som hun , Jenny Skavlan, hun niesen til dronningen (husker ikke navnet) og alle disse Idol-folkene og andre blir dyrket som kjendiser når de egentlig ikke har utrettet stort. Annet enn å se pene og flotte ut, eller være venn med/kjæreste med/i familie med noen som er noe. Mens det finnes folk som virkelig er talentfulle og flinke og hardt arbeidende og som har gode verdier og som er enere i sitt felt og som virkelig har noe å fare med, som aldri blir sett. Fordi de ikke er pene og kule nok. Det syns jeg er trist. Men det går ikke på Rachel Nordtømme som person.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner den, og jeg er helt enig når det gjelder kjendisstatus på grunn av utseende og ikke noe man har vist sine egne ferdigheter i. Men det jeg ikke skjønner er de som rakker ned på Nordtømme og kaller henne dårlig forbilde, framfor alle de som faktisk ER dårlige forbilder, som alle de glamourmodellene og Paradise bimboene noen jenter ser opp til.

Da foretrekker jeg heller Rachel Nordtømme, som er sunn og fornuftig i forhold til en horete bimbo uten noe i hodet, men altfor mye i puppene...

Og bare for å legge til, Rachel Nordtømme er jo ikke bare dama til Northug (selvom det har hjulpet ekstremt på kjendisstatusen) men hun har en stigende friidrettskarriere som hun trener hardt til, og viser at hun er et forbilde også på det område.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å legge til, Rachel Nordtømme er jo ikke bare dama til Northug (selvom det har hjulpet ekstremt på kjendisstatusen) men hun har en stigende friidrettskarriere som hun trener hardt til, og viser at hun er et forbilde også på det område.

Jeg tenkte ikke engang på å skrive om hennes egne prestasjoner i mitt svar fordi jeg trodde det var noe de fleste hadde fått med seg.

Heia Rachel og heia sophiaM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uglefot

Jeg har ikke noe i mot henne, men jeg syns det er litt trist at dagens kjendiser, som hun , Jenny Skavlan, hun niesen til dronningen (husker ikke navnet) og alle disse Idol-folkene og andre blir dyrket som kjendiser når de egentlig ikke har utrettet stort. Annet enn å se pene og flotte ut, eller være venn med/kjæreste med/i familie med noen som er noe. Mens det finnes folk som virkelig er talentfulle og flinke og hardt arbeidende og som har gode verdier og som er enere i sitt felt og som virkelig har noe å fare med, som aldri blir sett. Fordi de ikke er pene og kule nok. Det syns jeg er trist. Men det går ikke på Rachel Nordtømme som person.

Ja! Hadde dette vært en facebookstatus så hadde jeg trykt liker!

Det er denne vip-greia med å smyge seg inn bakdøra.

Om hun er et godt eller dårlig forbilde? Synes hverken fra eller til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være kjæresten til Petter Nordthug er visst ett dårlig karrieremove, med tanke på egne prestasjoner. Jeg hadde bare hørt om henne som dama hans, før denne tråden. (Men jeg er ikke sportsinteressert heller.) Så dette med å snike seg inn bakdøra gjelder bare dersom man ikke har noe å vise til selv, dersom man først har det, gjør man det vanskeligere for seg selv dersom man blir er "dama/typen til ..."

Jenter som er kjent for å være kjent kryr det jo av i blogverdenen, så da blir det litt rart å kritisere de som faktisk gjør noe, men som har en kjent kjæreste i tillegg. Den typiske "kjent for å være dama til" er vel sånne som fotballfrue, som i tillegg formidler horrible verdier. Hadde jeg hatt en 14-årig datter hadde jeg foretrukket at hun var fan av Nordtømmes blog, fremfor mye annet møl der ute.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være kjæresten til Petter Nordthug er visst ett dårlig karrieremove, med tanke på egne prestasjoner. Jeg hadde bare hørt om henne som dama hans, før denne tråden. (Men jeg er ikke sportsinteressert heller.) Så dette med å snike seg inn bakdøra gjelder bare dersom man ikke har noe å vise til selv, dersom man først har det, gjør man det vanskeligere for seg selv dersom man blir er "dama/typen til ..."

Jenter som er kjent for å være kjent kryr det jo av i blogverdenen, så da blir det litt rart å kritisere de som faktisk gjør noe, men som har en kjent kjæreste i tillegg. Den typiske "kjent for å være dama til" er vel sånne som fotballfrue, som i tillegg formidler horrible verdier. Hadde jeg hatt en 14-årig datter hadde jeg foretrukket at hun var fan av Nordtømmes blog, fremfor mye annet møl der ute.

Du har et poeng i at det ikke er bare en fordel å være sammen med en kjent person. Men jeg tror heller ikke Rachel Nordtømme hadde blitt i nærheten av like kjent hvis hun IKKE var sammen med Nordthug. Hun er en ganske god idrettsutøver i en idrett som vel ikke får så mye mediedekning, hun har etter sigende gode holdninger, men ikke noe "dypere" grunnlag, hun er pen. Hun måtte rett og slett hatt flaks for å ikke drukne i alle andres blogger. Det er mulig det bare er media som har gjengitt henne feil, men slik jeg har forstått det har hun et mål om å bygge opp sin egen "kjendiskarriere", basert på blogg og utseende. Jeg synes ikke det står respekt av å være/bli "kjendis" når det ikke er i kraft av viktigere prestasjoner, jeg har vært møkklei alle pappfigurer av noen Idolkjendiser, realitytryner, Jan Fredrik etc i flere år alt. De tilfører ikke en interessant tanke til samfunnet (det har sikkert også med hvordan media bruker dem å gjøre, men de er jo ikke kjent for noe de kan).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har da vitterlig brukt det at hun er kjæresten til Nordthug for alt det er verdt. Enig med andre her at Norge har utrolig mange meningsløse kjendiser, som har blitt det gjennom reality, blogging og annet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva jeg synes er idiotisk det er mennesker som roper at folk er misunnelige fordi de kritiserer noen

Og hun har vel tross alt bare blitt kjendis fordi hun er sammen med Nortug.

Og det har ingenting med misunnelse og gjøre at jeg sier at jeg ikke har noen forståelse på hva hun har gjort for og bli kjendis annet en og være sammen med Nortug....

men for all del hun er sikkert en hyggelig person.

er så enig, det må være lov til å stille kritiske spørsmål til dette, uten at det evinnelige argumentet med at man bare er misunnelig dukker opp

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har absolutt ikke noe imot henne, snarere tvert i mot. Og jeg er så hjertens enig med deg, sophiaM. :Nikke: La oss få flere sunne, oppegående unge mennesker som forbilde for vår oppvoksende generasjon.

så flere unge burde blogge og legge ut lettkledde bilder av seg selv med trutmunn? sunt og fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke helt hvem hun er og lever fint med det. Kjendis kan hun ikke kalles.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være ærlig bryr jeg meg ikke. Jeg bruker ikke tid på å lese disse rosabloggene. Synes for øvrig det virker som om Rachel skriver om litt andre ting enn Fotballfrue, Living Doll etc. Rachel opplever jo mer som idrettsutøver, og har jo sånn sett et mer "interessant" liv. Å lese at Caroline Berg Eriksen skal i x antall møter, og har kjøpt et par nye sko, gir ikke meg så mye. Skulle jeg lest en slik blogg hadde jeg nok heller valgt Rachel Nordtømmes. Hun skiller seg iallfall litt ut.

For øvrig synes jeg ikke Rachel er så utrolig pen som folk vil ha det til. Hun har fin kropp, det har hun.

Jeg synes hun gjør seg godt på TV. Men dere som mener at hun ikke spiller på at hun er kjæresten til Northug; det gjør hun jo udiskutabelt. I 3 av de siste artiklene jeg leste om henne kommenterte hun medaljen hans (skuffet over sølv - for en holdning), hvordan det var å være sammen med ham, og hva hun synes om teamet rundt ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Hun gjør ikke annet enn å benytte/utnytte et privilegium enkelte kvinner har, nemlig ung, pen, flott kropp, trutmunn og kjæreste med en mannlig (idretts)kjendis. At mange kvinner blir haleheng, nileser skvalderet (eller bloggen som det også kalles) hennes, følger henne i blader og på TV er jo drivstoffet som gjør at hun har en posisjon, inntekt og status, verken mer eller mindre. Vi gutta, tror jeg, ser ikke på henne som noe annet enn en snasen kropp å hvile gluggene på. I den grad jeg gidder å engasjere meg vil jeg bare si at hun, som andre av det kaliberet, ikke engasjerer meg nevneverdig, annet enn at jeg generelt ikke begriper eller har sansen for nesegrus dyrking av dagbøker på nett som krydres med lettkledde bilder av forfatteren samt stadig tematiske skriblerier om den hun er sammen med - alt for å opprettholde interessen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...