AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Heisann! Jeg er en 19 år gammel jente. 167cm og 63kg. Jeg kunne tenke meg å gå ned et par kg, for jeg følte meg vel med meg selv da jeg lå på rundt 60kg. Jeg spiser kun godteri i helgene, og da er det ingen fråtsing. Jeg prøver å få inn to turer på ca 15min hver daglig - har en hund jeg går med. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal spise for å gå ned. Synes ikke jeg spiser så altfor mye i forhold til hva andre gjør, så derfor lurte jeg på om noen kunne ta en titt på dette og komme med forslag til endringer? Jeg har prøvd i mange år, tro meg, men frokost får jeg absolutt ikke ned, uansett hva det er. Lunsj: 1 activia yoghurt 1 knekkebrød med skinke/ost/cottagecheese/leverpostei 1 glass melk Spiser vanlige middagsporsjoner, men ikke potet, da jeg ikke tåler det. Spiser mye sushi og fisk, og veldig mye rent kjøtt i wok o.l. Kvelds: 1 beger cottagecheese/kesam 2-3 ss syltetøy eller 2-3 knekkebrød med pålegg. Sånn imellom spiser jeg mye frukt. Gjerne 4-5 om dagen, av forskjellige typer, men mest sharonfrukt og appelsin. Har gått ned 2kg siden nyttår, men føler at det har stagnert nå. Hjelp?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Er ikke sikker, men kanskje du bør trene litt mer? F.eks. utvide til 1 time til sammen tur daglig, og kanskje gå raskt i stedet for vanlig tempo.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Signerer det å trene mer. Utover det er det ganske normalt at vekten står stille iløpet av nedgangen. Alltid de siste kiloene som er de vanskeligste. Kanskje nettopp derfor man like greit bør hive ut vekten og heller trene og spise bra. Litt mer muskler og kondisjon gjør underverker på hvordan man føler seg. 1
I Grosny Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 (endret) 167 kg og 63 cm, rettelse 167 cm og 63 kg er jo absolutt perfekt vekt. Men det kan tenkes at det frister å bytte ut en kilo fett med en kilo muskler, og da må du ikke kutte i kostholdet, men trene litt mer med belastning/ trøkk. Du har hund. Nesten alle som har hund er slanke, disse turene garanterer delvis slankhet. Endret 25. februar 2011 av I Grosny
Tullepia Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Heisann! Jeg er en 19 år gammel jente. 167cm og 63kg. Jeg kunne tenke meg å gå ned et par kg, for jeg følte meg vel med meg selv da jeg lå på rundt 60kg. Jeg spiser kun godteri i helgene, og da er det ingen fråtsing. Jeg prøver å få inn to turer på ca 15min hver daglig - har en hund jeg går med. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal spise for å gå ned. Synes ikke jeg spiser så altfor mye i forhold til hva andre gjør, så derfor lurte jeg på om noen kunne ta en titt på dette og komme med forslag til endringer? Jeg har prøvd i mange år, tro meg, men frokost får jeg absolutt ikke ned, uansett hva det er. Lunsj: 1 activia yoghurt 1 knekkebrød med skinke/ost/cottagecheese/leverpostei 1 glass melk Spiser vanlige middagsporsjoner, men ikke potet, da jeg ikke tåler det. Spiser mye sushi og fisk, og veldig mye rent kjøtt i wok o.l. Kvelds: 1 beger cottagecheese/kesam 2-3 ss syltetøy eller 2-3 knekkebrød med pålegg. Sånn imellom spiser jeg mye frukt. Gjerne 4-5 om dagen, av forskjellige typer, men mest sharonfrukt og appelsin. Har gått ned 2kg siden nyttår, men føler at det har stagnert nå. Hjelp? Det er veldig bra at du er ute og går tur! Fortsett med det og ØK lengden og intensiteten. 15 minutter er ikke nok til å bli varm. Hunden stanser for å snuse og tisse, og så er det hjem. Det gir deg ikke nok bevegelse. Derfor: Øk turene til en time. La hunden snuse og bli ferdig med sitt, så setter du opp tempo slik at du blir andpusten og svett. Gå i bakker og kjenn at det svir. Etterhvert kan du begynne å løpe (helst ikke på asfalt, men på grus eller stier). Prøv også å få trent styrke. Det øker forbrenningen. Du kan enkelt gjøre det hjemme etter turene (da er du varm) ved å ta 12x3 armhevinger, planken i 2minutter og 12x3 knebøy. Husk at muskler veier mer enn fett. Vekten er derfor ikke den eneste indikator på hvor sunn og sterk kropp du har. Se mer på klesstørrelser og hvor spenstig kroppen føles enn å stadig veie deg.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 Tusen takk for alle svar dere! Jeg skal prøve å øke til en time som dere har sagt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå