AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Hvorfor tar ikke jenter med langt hår og bare tar håret i hestehale og så klipper det eller få noen til å gjøre det? Går det i det hele tatt an? Eller blir det bare stygt?
ablaze Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Jeg klippet håret selv alle årene jeg studerte (gadd ikke ta meg råd til å gå til frisøren). Jeg hadde helt kort hår som skulle ha ulike lengder, så det gjorde ikke noe om det ikke var helt bra. Synes det funket bra i forhold til pengene jeg sparte
asterix Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Størstedelen av livet har jeg hatt kort, kort hår og klippet det selv med maskin. Nå er jeg i gang med en prøveperiode med langt hår og stusser også nå endene selv.
Antlers Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Det går kjempefint, bare man bruker en saks som er skarp nok, slik at man slipper at tuppene fliser seg opp som følge av stussingen. Hvem som helst kan klare det, bare håret er langt nok
FoxyFish Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 Hvis man setter håret i en hestehale og klipper av "tuppen" vil håret som er i front ende opp som en god del lengre enn håret som er bak. Det er i grunn ganske enkel fysikk. Jeg stusser tidvis meg selv, men aldri med håret i hestehale. 1
Gjest Footloose Skrevet 24. februar 2011 #6 Skrevet 24. februar 2011 Klippet av meg fletten min i går jeg og stusset det etterpå. Så nå har jeg gått fra hår til korsryggen til bob. Er fantastisk deilig, hue er et tonn lettere:D
Tears.of.the.Sun Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Heldig jeg er som har ei god venninne som er frisør Trenger ikke betale 1000 kroner for en klipp.. Men jeg kunne aldri klippet mitt eget hår. Uff og huff, det hadde blitt skjevt.
Gjest imli Skrevet 24. februar 2011 #8 Skrevet 24. februar 2011 Eg tykkjer det er vanskeleg å klippe meg sjølv, men eg får ei veninne til å gjere det. Har kun klipt håret hos frisør to gonger i mitt liv Har langt, slett hår som er lett å klippe.
Antlers Skrevet 24. februar 2011 #9 Skrevet 24. februar 2011 Hvis man setter håret i en hestehale og klipper av "tuppen" vil håret som er i front ende opp som en god del lengre enn håret som er bak. Det er i grunn ganske enkel fysikk. Jeg stusser tidvis meg selv, men aldri med håret i hestehale. Jeg har brukt hestehale-metoden flere ganger, og det er måten man fester den som bestemmer hvordan resultatet blir. Lav hestehale gir sånn ca. rett av klipp, hestehale festet ved kronen gir subtil U-fasong med litt "layers" (avhengig av hvor mye man klipper av), og hestehale festet ved pannen gir en veldig gradert U-form, hvor det er ganske kort foran og øker gradvis til langt bak.
sophiaM Skrevet 24. februar 2011 #10 Skrevet 24. februar 2011 Hvor får man kjøpt sakser som er i frisørkvalitet? De kan vel ikke selge disse i frisørsalongen antar jeg? Og hvor mye koster de?
Antlers Skrevet 24. februar 2011 #11 Skrevet 24. februar 2011 Hvor får man kjøpt sakser som er i frisørkvalitet? De kan vel ikke selge disse i frisørsalongen antar jeg? Og hvor mye koster de? Diverse steder. Alt fra Vita til ebay. Du kan få en god saks for et par hundrelapper - selvsagt vil det da ikke være snakk om en saks i "verdensklasse", men mer enn god nok for litt klipping og stussing. Det viktigste er at du aldri bruker saksen på noe annet enn hår, og at du rengjør den etter hver klipp
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #12 Skrevet 24. februar 2011 Diverse steder. Alt fra Vita til ebay. Du kan få en god saks for et par hundrelapper - selvsagt vil det da ikke være snakk om en saks i "verdensklasse", men mer enn god nok for litt klipping og stussing. Det viktigste er at du aldri bruker saksen på noe annet enn hår, og at du rengjør den etter hver klipp Har du noen tips til hvordan man kan klippe slitte tupper. Jeg har langt krøllete hår og vil bare klippe tuppene. Hva er den beste metoden da?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #13 Skrevet 24. februar 2011 Har du noen tips til hvordan man kan klippe slitte tupper. Jeg har langt krøllete hår og vil bare klippe tuppene. Hva er den beste metoden da? Har du tålmodighet og bra syn finner du fra en hårsaks, skrur på godt lys og så tar en og en slitt hårtupp, evt. et par av gangen. Dette gjør jeg gjerne mens jeg ser på noe hjernedødt på tv, jeg er en slik som liker å ha noe å henge fingrene i mens jeg ser på tv. Det fungerer finfint på mine lange krøller ihvertfall.
Antlers Skrevet 24. februar 2011 #14 Skrevet 24. februar 2011 Har du noen tips til hvordan man kan klippe slitte tupper. Jeg har langt krøllete hår og vil bare klippe tuppene. Hva er den beste metoden da? Det kommer litt an på hvor mye krøller det er snakk om, og hva slags form du helst vil ha. Jeg har ikke krøller selv, bare masse fall, men jeg kjenner ei som klipper sitt krøllete hår (hun har ganske stramme krøller) "krøll for krøll". Vask håret som normalt, la håret danne de naturlige krøllene sine, og klipp når det er tørt. Du skal visst klippe et bestemt sted på krøllen har jeg forstått, slik at håret ikke får for mye volum nederst, men akkurat hvor det er husker jeg dessverre ikke... Skal du bruke denne metoden anbefaler jeg deg absolutt å søke etter mer informasjon, for jeg er ingen ekspert når det gjelder akkurat denne type klipp. Vil du bare klippe vekk det slitte, kan du bruke hestehale-metoden på vått, gjennombørstet hår (jeg synes personlig at krøllete hår ser helt nydelig ut om man fester hestehalen oppe ved kronen før klipp, slik at man fjener litt av tyngden nederst). Det er viktig at hestehalen er perfekt før man klipper, og du må holde den rett - ikke på skrå eller vridd på noen måte - før du klipper. Husk på at om du klipper 5 cm vil du bare miste ca 1 cm lengde, siden du klipper mer fra topplaget enn fra det underste laget når hestehalen er høyere. Husk dog også på at du mister mer lengde enn en med slett hår, siden ditt hår krøller seg igjen når det tørker. Du kan også bruke en av disse metodene om du er ute etter en bestemt fasong: http://community.livejournal.com/feyeselftrim Jeg kan ikke garantere for resultatet om du har ekstremt med krøller. Det kan fort bli annerledes enn du hadde sett for deg, men klipper man litt om gangen kan man jo kontrollere prosessen mer. Både langt hår og krøller er engentlig veldig "forgiving", så om du gjør noe feil vil det uansett ikke se like rart og hakkete ut som på helt slett hår, eller kortere hår.
Miss Puddel Skrevet 25. februar 2011 #15 Skrevet 25. februar 2011 klippet meg bob førstejuledag, og skremte vettet av moren min som var på beøk, hun kom inn akkrat i det jeg satte saksa i håret bak.... -ER nå det lurt?! hylte hun.... -det er LITT for seint sa jeg, ettersom jeg allerede hadde klippet... hehe jeg ba henne ikke si noe til hverken gubben eller guttene, for jeg ville vaske og føhne det, og se om de overhodet la merke til at jeg hadde klippet det. Men neida, i det jeg kom inn på kjøkkenet hylte hun opp om hvor fin jeg jo hadde blitt på håret... takk for den liksom... Guben var jo riktignok morom da, for han trodde jeg kanskje hadde farget det igjen? at jeg hadde klippet det la han ikke merke til... Det hører med til historien at jeg har fåt kjempemye ros for klippen, til og med fra frisører, selvom gubben ikke så at jeg hadde klippet meg... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå