Gå til innhold

Hvilke kvaliteter overgår det ytre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann, og har ofte lagt merke til at jeg finner enkelte jenter tiltrekkende til tross for at kanskje ikke utseendet er det beste.

Av slike kvaliteter vil jeg nevne:

* Et ekte og pent smil eller en fin utstråling. Gjerne med over gjennomsnittelig godt humør. Kraftige/lubne jenter som har dette overgår etter min smak slankere jenter som ikke har dette på stell.

* Oppriktig snille jenter. Jenter som ikke nødvendigvis er så bitchete, men ganske enkelt snille og hyggelige.

Har dere jenter mannlige kvaliteter som overgår det utseendetmessige ? Jeg tenker da ikke på penger, makt og status. Da dette selvfølgelig er høyt på listen til dere jenter ;-)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klokhet, godt humør, sjarm, genuin snillhet,integritet

Skrevet

Glem jenter i denne sammenhengen.

Kan ikke tenke meg at noen jenter under 25 år skjønner spørsmålet ditt her engang ;) hehe

• Liker 1
Skrevet

Hæ? Penger er langt nedpå MIN liste, men greit, fødselsattesten sier jeg har passert 25.

Sjarm og humor kommer før utseende, men de skal da ikke være direkte frastøtende heller.

Så er det et ordtak som sier:

Gå ikke etter utseende - det kan bedra. Gå ikke etter rikdom - den kan ta slutt . Gå etter det som gjør deg glad, for det behøves bare en latter for å gjøre en dårlig dag bedre!

• Liker 1
Skrevet

Integritet og dybde. Det faller jeg for. At han er snill og har et fint smil, er ikke nok. :)

Skrevet

Jeg kan godt velge en mann jeg ikke ser på som spesielt tiltrekkende så lenge han har de egenskapene jeg setter pris på: Er han god, klok og har et godt humør - og er i tillegg sosial og har humor, så tenker jeg ikke så mye på hvordan han ser ut.

Skrevet (endret)

intelligens og at han er snill.

intelligens fordi jeg liker å bli utfordret intellektuelt, og jeg liker en god diskusjon. med "at han er snill" mener jeg at han virkelig bryr seg om meg, og går like langt for at jeg skal ha det bra som jeg går for at han skal ha det bra.

jeg fant meg en med disse to kvalitetene. han har verken status, penger eller makt - men det har verken jeg eller han lyst på eller behov for.

vakker synes jeg at han er, men jeg vet jeg er ganske alene om å synes det (dvs. jeg har venner og familie som det virker som om ser en helt annen person enn det jeg ser).

:rodmer:

Endret av madison rose
  • Liker 4
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Noen få mennesker utstråler en type trygghet som jeg tiltrekkes av. Det er ikke det at de er trygge på seg selv (selv om det også kommer høyt opp på listen), men at de får meg til å føle meg trygg. Det er det bare en håndfull mennesker som klarer, og den tryggheten er det viktigste for meg når det kommer til hvem jeg tiltrekkes av.

Penger står rimelig langt ned på lista. Men jeg er bare 21, så jeg forstår ikke spørsmålet.

Endret av Raindrops
  • Liker 7
Skrevet

Noen få mennesker utstråler en type trygghet som jeg tiltrekkes av. Det er ikke det at de er trygge på seg selv (selv om det også kommer høyt opp på listen), men at de får meg til å føle meg trygg.

der sier du noe! helt klart dette også.

Skrevet

Gode verdier! I det legger jeg blant annet:

- raushet i det at han ønsker gode ting for andre og ikke er misunnelig og smålig

- det at personen har en viss integritet og moral og ønsker å gjøre det rette selv når ingen ser på

At han er reflektert og har tenkt over hvordan han ønsker å leve og hvem han ønsker å være. At han ikke er en fanatiker og har menneskevennlige fornuftige synspunkt som ikke havner for langt hverken til høyre eller venstre. Foretrekker at han ikke er religiøs, men kan nok vurdere en religiøs mann dersom han har et reflektert forhold til religionen sin.

At han er positiv, blid og interessert i det jeg har å si. Evnen til å føre en samtale på en hyggelig måte rett og slett, uten å prøve å hevde seg. Tragisk mange menn på min alder har så dårlig selvtillit at de må prøve å trykke andre ned.

Engasjement, at han er interessert i noe. Trenger ikke å være det samme som jeg interesserer meg for, bare at han er med og engasjert og ikke bare flyter gjennom livet.

Humor, og at den humoren er litt 'subtle'...jeg er ikke interessert i brølaper. Han må ha litt klasse :)

Noen menn har en utrolig sexy utstråling, det kan være det som tar han fra hyggelig fyr til kjærestepotensiale ;) Utstrålingen er ikke avhengig av utseendet.

Men det er klart, jeg er 21 så jeg forstår nok ikke spørsmålet. Det skal sies Steinar, dersom det er sånn du uttaler deg i det virkelige livet også er det nok ikke hverken mangel på penger eller sixpack som er problemet.

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt.

Er verdier som kan trekke en ned på lik linje med verdier som kan trekke en opp.

Men jeg faller ikke like lett for fine smil, søt og snill på samme måten som før, da. Det er vel rett og slett fordi jeg har blitt eldre/mer reservert og synes at de fleste jenter sitter med slike fine egenskaper.

• Liker 1
Skrevet

For meg overgår alle kvaliteter de ytre. Når det er sagt, så må jeg selvsagt tenne på utseendet hans, men det som får meg til å tenne på utseendet er jo personligheten. Ikke symmetri eller antall kilo.

• Liker 1
Gjest Passing by
Skrevet

Klokhet, godt humør, sjarm, genuin snillhet,integritet er kvaliteter som overgår det ytre for meg. Han må ikke være rik men han må være ryddig, ikke noe inkassorot og tull, han må ikke ha makt, han må ikke ha status.

Steinar, har ikke moren din lært deg det der med at hvis du ikke har noe positivt å si så hold kjeft, du må ikke si alt det negative du tenker.

Skrevet

Men det er klart, jeg er 21 så jeg forstår nok ikke spørsmålet. Det skal sies Steinar, dersom det er sånn du uttaler deg i det virkelige livet også er det nok ikke hverken mangel på penger eller sixpack som er problemet.

Vel, når sant skal sies så er en av de viktigste kvalitetene for meg som mann at dama har passert 25 år. Da ikke minst mentalt sett ;) hehe

Har dessverre sett eksempler på godt voksne folk der den mentale biten ikke har hengt helt med.

Men det kan sikkert være mye sånn jeg kunne ha tenkt meg å uttale meg i mange situasjoner i det virkelige livet. Jeg er vanligvis ikke veldig tålmodig med udugelige folk. Problemet er bare at det ikke fungerer så bra å si det høyt :ler:

• Liker 1
Skrevet

Problemet er bare at det ikke fungerer så bra å si det høyt :ler:

:sjokk: Really?! Det er sjeldent (aldri?) jeg møter et menneske som har din utrolige evne til å fornærme hver gang du nærmer deg et tastatur, Steinar. Ikke akkurat en kvalitet som tiltrekker, men... den er i det minste spesiell.

Jeg har passert 25, så jeg forstår spørsmålet! :hoppe:

Jeg går ikke etter utseendet. Det er heller omvendt. Jeg blir betatt av humoren, glimtet i øyet, et engasjement for et eller annet, personligheten, kjemien mellom oss. Og da blir personen flott og tiltrekkende å se på også, selv om det kanskje ikke var utseendet jeg la merke til først.

• Liker 1
Skrevet

Samfunnsengasjement, selvironi og humor deler en klar førsteplass.

En mann som oppriktig tror at penger, makt og status er noe kvinner setter stor pris på er ikke en mann for meg - sånne uttalelser gjør en ellers hyggelig person fullstendig uaktuell. Både som venn og eventuelt annet.

• Liker 1
Skrevet

Intelligens, humor, omsorg, ærlighet, sjarm, sosiale antenner og selvstendighet

Skrevet

At han får meg til å le. Jeg må innrømme at førsteinntrykket selvfølgelig er utseendet, men man kan ikke basere alt på det heller. Derfor vil jeg si at det er viktig at han har en humor som passer min egen, gjerne litt ironisk og ertende.

Glimt i øyet er også viktig ^^

Skrevet

Har aldri møtt en lubben mann som ikke har en stillesittende livsstil. En stillesittende livsstil er no go for meg. Et ansikt uten vakre øyne og munn kan jeg heller ikke kysse på, så enda en no go.

Skrevet

Tråden er ryddet pga avsporing iht KGs regler.

MissStiles, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...