Gå til innhold

Hvordan vite sikkert hvem far er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen ganger lurt litt på hvordan man med 100% sannsynlighet kan fastslå at ens far er den biologiske eller ikke. Dette er kanskje ikke så unormalt, men det er ikke akkurat det første man spør foreldrene først om.

La meg presentere meg, jeg er 28år gammel, og kommer fra en middels stor by på vestlandet.

Årsaken til at jeg har denne bittelille usikkerheten kommer av at jeg har så få likhetstrekk med min far. Jeg har forøvrig ingen søsken å sammenligne meg med, og kan derfor ikke trekke noen sammenheng med det.

Utseendemessig har jeg altså lite til felles med min far, han er blant annet høy (1,88) og slank, mot meg som er relativt kort (1,72) og alltid vært kraftig. Dersom man tenker kroppsfasonger så er min far av den magre typen (fettet legger seg på magen) mens jeg av den kraftige, også kalt endomorf med jevn fettfordeling, og litt bredere hofter enn normalt.

Min far har også et smalt ovalt ansikt, mens jeg har et mere rundt. En annen kroppslig ting er at min far har en betydelig over gjennomsnittet penis, mens jeg er mere gjennomsnittelig utstyrt.

Jeg har også studert familiebilder fra menn på min fars side uten å finne særlige likheter, og synes igrunn dette er litt rart.

Er min tvil uten grunn eller finnes det noen sikre tegn som kan tyde på at den man tror er far mest sannsynlig ikke er det?

Mvh. Tarjei

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sikreste tegnet er jo selvsagt en DNA-test.....

Skrevet

Vel, jeg ligner ikke noe på min far, men er 100% sikker på at han er faren min.

• Liker 1
Skrevet

Pussig nok har jeg ikke noen særlige likhetstrekk med min mor, eller den familien heller. Iallfall ikke av stor betydning. Men jeg vet med 100% sikkerhet at hun er min biologiske mor med mindre jeg ble forvekslet på fødeavdelingen noe som er mindre sannsynlig.

DNA-test er selvfølgelig det sikreste, men det krever vel samtykke fra samtlige parter som i dette tilfellet ikke er særlig ønskelig.

Skrevet

Du må ikke ligne din far. Jeg har to sønner, han ene ligner litt, hvis man legger godviljen til. Han andre ligner overhodet ikke på sin far, de er så ulike som det kan gå ann.

Kanskje har din mor mange dominante gener som hun har ført videre.

• Liker 1
Skrevet

Mine barn ligner ikke på sin far - og det er 100% sikkert at han er faren!

De ligner kanskje en del på meg, men på hver sin måte. I tillegg har de enkelte trekk (som f.eks nese- eller øynefasong) fra sin fars familie. Mest kan de samme trekkene ses på søsken og øvrige av fars familie.

Skrevet

Har to barn. Jenta ligner meg i utseende og væremåte. Gutten ligner sin bestefar. Finner fint lite hos de begge fra faren untatt noen dårlige gener/arvelige sykdommer.

Skrevet

Mine barn ligner overhode ikke på meg. Har asolutt ingen likhetstrekk. Så barn trenger ikke ligne på den ene forelderen i det hele tatt.

Skrevet

Min mann ligner absolutt ikke det dugg på sin far (eller mor, for den saks skyld), men da et familiemedlem kom med gamle bilder, var han klisslik sin tippoldefar!!!

Broren derimot, insisterer vi på at er et ferieuhell etter en charteranbefaling fra en annen slektning!:fnise: To gutter av ca 50 familiemedlemmer har fått alt av pigmenter de andre skulle delt på! :geipe:

Skrevet

DNA test.

Det eneste som med bortimot 100% sikkerhet kan svare på dette. Du kan ligne eller ikke ligne så mye du vil, men uten test kan man strengt tatt ikke være sikker.

Skrevet

Jeg har aldri lignet på noen på min far sin familie. Men da jeg fikk en yngre kusine var hun ganske lik på barnebilder av meg som liten.

Skrevet

Men en DNA test krever vel at alle tre parter (mor, far, barn) tar blodprøve? Dvs. det er ikke noe man kan gjøre på egen hånd? Er det noen av dere som faktisk har tatt det?

Skrevet

Jeg har noen ganger lurt litt på hvordan man med 100% sannsynlighet kan fastslå at ens far er den biologiske eller ikke. Dette er kanskje ikke så unormalt, men det er ikke akkurat det første man spør foreldrene først om.

La meg presentere meg, jeg er 28år gammel, og kommer fra en middels stor by på vestlandet.

Årsaken til at jeg har denne bittelille usikkerheten kommer av at jeg har så få likhetstrekk med min far. Jeg har forøvrig ingen søsken å sammenligne meg med, og kan derfor ikke trekke noen sammenheng med det.

Utseendemessig har jeg altså lite til felles med min far, han er blant annet høy (1,88) og slank, mot meg som er relativt kort (1,72) og alltid vært kraftig. Dersom man tenker kroppsfasonger så er min far av den magre typen (fettet legger seg på magen) mens jeg av den kraftige, også kalt endomorf med jevn fettfordeling, og litt bredere hofter enn normalt.

Min far har også et smalt ovalt ansikt, mens jeg har et mere rundt. En annen kroppslig ting er at min far har en betydelig over gjennomsnittet penis, mens jeg er mere gjennomsnittelig utstyrt.

Jeg har også studert familiebilder fra menn på min fars side uten å finne særlige likheter, og synes igrunn dette er litt rart.

Er min tvil uten grunn eller finnes det noen sikre tegn som kan tyde på at den man tror er far mest sannsynlig ikke er det?

Mvh. Tarjei

Begge mine foreldre er smale i ansiktet,men jeg er rund. Mine søsken er smale i ansiktet.

Mine foreldre er slanke å høye,min søster er bitteliten,mens jeg er middels men veldig kraftig. Ingen av mine søsken er kraftig.

Jeg har ikke trekk fra noen av mine foreldre,kun øyenfarven,men den farven har vel støtedelen av befolkningen.

De har begge kraftig hår,også mine søsken,men jeg har pistrete hår.

Ja, jeg er sikker på hvem som er min far.

Så om tvilen din kommer kun på ulikheter,så stusser man gjerne. Du kan spørre din mor om hvem hun husker på mors og farssiden du har trekk av.

Du kan få sendt inn dnaprøver på nett. De koster vel en ca 2000 kr,og da trenger du ike samtykke. Det kunne jo vert noe for å berolige deg selv. De prøvene kan anslå ganske sikker.

Var et program på tv for et par år siden. En far som var i tvil,han sendte inn der.

Skrevet

Men en DNA test krever vel at alle tre parter (mor, far, barn) tar blodprøve? Dvs. det er ikke noe man kan gjøre på egen hånd? Er det noen av dere som faktisk har tatt det?

Du trenger ikke mor for å fastslå hvem som er far

Skrevet

Mvh. Tarjei

Ta en dna test med spor fr adeg selv og den som skal være din far. Da får er svar om han er din pappa.

Skrevet

Jeg ligner ikke på mor i det hele tatt. Ikke utseende, lynne, humor, ingenting. Jeg har derimot mye til felles med far og hans slekt. Min søster er derimot helt motsatt, og ligner mor på alle måter. Når jeg er sammen med mor og søster, og vi møter noen de kjenner på gaten skjønner ikke vedkomne hvordan jeg kan være i samme familie som dem. Sammen med min far er det derimot helt motsatt. Plutselig dukker det opp dominante gener fra langt bak i slekten..

Skrevet

Du trenger ikke mor for å fastslå hvem som er far

Men går du via det offentlige ialle fall, må mor også bidra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...