Gjest youlookslashy Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Mor/far Mamma/pappa Muttern/fattern Modern/fadren Fornavn? Bare lurer!
Gjest imli Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Mamma. Skjønt eldstemann har perioder der han insisterar på å kalle meg ved fornamn
Sugerøret Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Mamma eller høna Høna når jeg sier jeg er redd for xxx eller bekymret for xxx Bare vent til du får barn selv sier jeg da
Klematis Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 Mamma og far... Selv om vi omtaler oss selv som mor og far.
Gjest Eurodice Skrevet 24. februar 2011 #6 Skrevet 24. februar 2011 De to eldste bruker som oftest navnet mitt når de henvender seg direkte til meg. De andre tre sier mamma. Hva de omtaler meg som, varierer vel med situasjonen.
Gjest rabrabara Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Mamma og xxxx VEt ikke hvorfor man pappa er oftest fornavn for tida. (Bortsett fra rundt leggetid når de vil trekke ting t litt, da blir han paaaapppaaa. :-))
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2011 #8 Skrevet 24. februar 2011 Mor/far Mamma/pappa Muttern/fattern Modern/fadren Fornavn? Bare lurer! Vi er på fornavn med hverandre i alle sammenhenger, og trives best med det (da barna var små, og når de er store).
Gjest Harriet Skrevet 24. februar 2011 #11 Skrevet 24. februar 2011 Mine barn har alltid brukt fornavn på meg og faren - helt fra de var ganske små.
Gjest youlookslashy Skrevet 24. februar 2011 #12 Skrevet 24. februar 2011 Mine barn har alltid brukt fornavn på meg og faren - helt fra de var ganske små. Hva slags respons har dere fått på at barna deres kaller dere ved fornavn fra andre?
kamela Skrevet 24. februar 2011 #13 Skrevet 24. februar 2011 Mamma, og bruker også det når han snakker med kompisene
Kosemose Skrevet 24. februar 2011 #14 Skrevet 24. februar 2011 De sier bare mamma og pappa. Skjønt den ene kunne si som liten "mamma-Kosemose" Sånne modern, muttern og lignende nekter jeg å forholde meg til, og det tror jeg de har skjønt, så det bruker de ikke. Tror de syns det er kosligst med mamma selv også <3
Beauté Skrevet 25. februar 2011 #15 Skrevet 25. februar 2011 (endret) Jeg er mamma og faren er pappa. Og dette blir brukt på skolen og hos venner. Både hos tenåringen vår, mellomste, og sistemann. Endret 25. februar 2011 av Beauté 1
Gjest youlookslashy Skrevet 25. februar 2011 #16 Skrevet 25. februar 2011 Jeg er mamma og faren er pappa. Og dette blir brukt på skolen og hos venner. Både hos tenåringen vår, mellomste, og sistemann. Hvordan vet du at de bruker det både på skolen og hos venner? Hjemme kaller jeg foreldrene mine mamma og pappa, med venner og på skolen er det mor og far. Akkurat som min nabo sier mamma/pappa til sine foreldre, men sier muttern og fattern når han prater OM de.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2011 #17 Skrevet 25. februar 2011 Hva slags respons har dere fått på at barna deres kaller dere ved fornavn fra andre? Er det viktig? For eksempel Jens Stoltenberg og hans søsken har alltid kalt sine foreldre for Karin og Thorvald.
Beauté Skrevet 25. februar 2011 #18 Skrevet 25. februar 2011 Hvordan vet du at de bruker det både på skolen og hos venner? Jeg vet det pga jeg har hørt de bruke mamma og pappa foran venner. Også via telefon. Har også hørt tenåringer på min datters alder kalle moren og faren for mamma og pappa. Så det ville vært sjeldent om noen hadde kalt foreldrene sine med fornavn. Jeg selv har gjort det samme hele livet så jeg ser ikke hva som er så rart med dette.
Beauté Skrevet 25. februar 2011 #19 Skrevet 25. februar 2011 Mine barn har alltid brukt fornavn på meg og faren - helt fra de var ganske små. Siden mine har alltid sagt mamma og pappa, så hadde nok vi blitt sjokkert om fornavn hadde blitt brukt.
Anglofil Skrevet 25. februar 2011 #20 Skrevet 25. februar 2011 Mamma og pappa. Hvis jeg snakker om mamma og pappa til andre, så sier jeg gjerne "min mor" eller "min far", dvs jeg tilpasser kallenavnet alt ettersom hvem jeg prater med. Sier f.eks "mamma" om jeg prater med bestevenninna mi. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå