katyperry Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Hellå! Jeg trenger litt hjelp! Jeg skal nemlig lage en positiv liste til en som har fylt 40.. :o) Litt sånn "hei, ikke vær deppa, det er faktisk 40 fordeler med å bli 40"! Så, noen som har noen tips?? :o)
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 èn Hva med: innen 40 år burde de fleste ha lært seg forskjell på høyre- og venstreaksent? 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Hva med: innen 40 år burde de fleste ha lært seg forskjell på høyre- og venstreaksent? Det er ikke en fordel, men en påstand
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 Er ikke kvinner seksuelt på topp i 40-årene? Man kan gjøre hva man vil, og så skylde på 40-årskrisa. Man kommer kanskje i overgangsalderen rundt de tider, og vil da slippe mensen-styret. Hm, kom ikke på så mange bra..
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #6 Skrevet 24. februar 2011 Vel, når man er 40+ har man på et generelt grunnlag, bedre økonomisk enn før, bedre sex liv enn før, har det bedre med seg selv enn før (selvtillit, trygg på seg selv) og bryr seg ikke hva andre mener og synes. Hva er det ikke å like med å bli 40?
Antlers Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Om man dropper sminken en dag, vil folk gi fra seg plassen sin på bussen Nei, jeg vet ikke, jeg. Jeg kunne ikke laget en slik liste, siden jeg ikke ser så mange konkrete fordeler ved det å være 30, 40 eller 50. For meg handler det mer om at mennesker forandrer seg gjennom livet og er komfortable med å være i den aldersgruppen de er i. Mange blir nok tryggere på seg selv, og mindre opptatt av at man skal se ut eller oppføre seg sånn og sånn (uten at det betyr at man har gitt opp). Kanskje var man byens dronning som 20-åring, den perfekte mor som 30-åring, lidenskapelig opptatt av karrieren som 40-åring, en livsnyter som reiser til forskjellige land som 50-åring, og en som har stor glede av å kjøre motorsykkel som 60-åring. Det kan jo også være helt motsatt - at man elsket å reise som 20-åring, og er byens dronning som 40-åring... Man kan faktisk gjøre stort sett som man vil - uavhengig av alder - så lenge man har helse og overskudd til det. Jeg tror jeg heller ville fokusert på at alder virkelig ikke betyr noe, så lenge man fyller livet sitt med opplevelser, venner og hobbyer - rett og slett lever livet på en måte som gir akkurat "deg" glede. Det kan selvsagt være tungt for mange å innse at de blir eldre, og da hjelper det vel egentlig ikke så mye å komme med en smørbrødliste over ting man kan gjøre pga. eller til tross for alderen. Da synes jeg man gjør tallet 40 til noe langt mer dramatisk enn det egentlig bør være. Kanskje du heller kan skrive et brev hvor du forteller om alt du synes er flott med personen du skriver til? Da kan du jo ta med både minner fra fortiden, hva vedkommende betyr for deg nå, og hva du ser frem til at dere skal gjøre sammen i fremtiden 2
Chiyo Skrevet 24. februar 2011 #8 Skrevet 24. februar 2011 (endret) Når du er 40 trenger du ikke å være redd for å glemme ID hjemme når du skal på butikken. Hehe, men fra spøk til revolver. 40 er jo en fin alder. Alle blir 40 på ett tidspunkt i livet. Hvis du vil gjøre noe for å føle deg bedre så har jeg et tips som jeg liker å gjøre. Lag en liste over kjempe kule kjendiser over 40. Da har du Jennifer Aniston, Renée Zellweger, Nicole Kidman osv. Alle disse er ELDRE enn deg. Det bruker å virke på meg. EDIT: Sorry leste feil. Lag en liste over kjendiser til vennen din. Endret 24. februar 2011 av Chiyo
cyanid Skrevet 24. februar 2011 #9 Skrevet 24. februar 2011 At det er mange søk på 40+ på pårno! ;) så du er ikke gammal og grå ennå nei!
Skywalker Skrevet 25. februar 2011 #10 Skrevet 25. februar 2011 Hele 10 år igjen til 50! Og husk at det er "når man blir 66, først da blir livet kult"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå