AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Jeg vil rett og slett melde i fra om at et av fylkets største og mest seriøse firma har folk jobbende under den forutsetning at om de bidrar litt i en "praksis" periode så får de fast jobb til slutt. Dette har resultert i at en person i min nære omgangskrets har jobbet gratis for dette firmaet opp til 8 måneder. At vedkommede har vært naiv og dum er en annen ting.. Hvor er rett instanse å melde dette, arbeidstilsynet?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Ville nok startet med arbeidstilsynet og om dette ikke er riktig instans, vil jeg tro de vet hvor du bør henvende deg...
origin Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 bare å melde ifra. Du kan be arbeidstilsynet om å ikke nevne navnet ditt når de tar kontakt men heller få de til å si at de har fått inn et anonymt tips om det og det ang det og det
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Jeg vil rett og slett melde i fra om at et av fylkets største og mest seriøse firma har folk jobbende under den forutsetning at om de bidrar litt i en "praksis" periode så får de fast jobb til slutt. Dette har resultert i at en person i min nære omgangskrets har jobbet gratis for dette firmaet opp til 8 måneder. At vedkommede har vært naiv og dum er en annen ting.. Hvor er rett instanse å melde dette, arbeidstilsynet? Hvordan går det an å jobbe gratis så lenge? praksisperiode? Har de noe skriftlig? Dette bør meldes. Har vert inne på en tanke selv. Vikariert i en Statlig stilling. Vikariert i to år. Så ble stillingen utlyst. Jeg søkte, men fikk den ikke. Greit nok, men det var ikke greit lengre når jeg fikk vite hvem som fikk stillingen. Det var datter av sjefen. Null erfaring,null kompetanse. Jeg ble flyttet til en annen stilling, fortsatt i vikariat.
Wonders Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Kemneren/skatteoppkreveren skal også få vite dette. Du kan søke opp kommunen din på nettet og finne linje for svart arbeid. Oslo: ang svart arbeid har som følgende tlf 23 46 90 21 Oslo Kemnerkontor Henvendelser vedrørende bokettersyn Telefon: 23 46 93 82 E-post: [email protected] 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå